Προστιθέμενη αξία ύψους 6,4 τρισ. δολαρίων υπολογίζεται ότι θα δώσει, σε βάθος 10ετίας στην παγκόσμια βιομηχανία, η ψηφιακή οικονομία και οι κερδισμένοι θα είναι αυτοί που θα αντιληφθούν τι ακριβώς είναι η 4η Βιομηχανική επανάσταση, την οποία κάνουν - μεταξύ άλλων - οι τεχνολογίες της ψηφιακής εποχής, των robotics, της τεχνητής νοημοσύνης, αλλά και των διαστημικών τεχνολογιών. Αυτό σημείωσε ο κ. Δημήτρης Λακασάς, ο αντιπρόεδρος και διευθύνων σύμβουλος της Olympia Electronics μιλώντας από το βήμα του Export Summit VI, που πραγματοποίησε την περασμένη Πέμπτη στη Θεσσαλονίκη ο Σύνδεσμος Εξαγωγέων Βορείου Ελλάδας (ΣΕΒΕ).
Οπως επισήμανε, η 4η Βιομηχανική επανάσταση μπορεί να συνάδει σε ευκαιρία και πρόκληση, αλλά δεν είναι πανάκεια, αφού υπάρχουν "κακοτοπιές που πρέπει να αποφύγουμε". Κατά τον ίδιο, αυτό που πρέπει να γίνει, είναι "σωστή διαχείριση της σοφής γνώσης που υπέρπαράγουμε και δεν χρησιμοποιούμε ούτε το 5% για το καλό της ανθρωπότητας".
Ο διευθυντής πωλήσεων της Cisco Systems, Νικόλας Μποτίνης, ανέφερε ότι στην εποχή της 4ης βιομηχανικής επανάστασης, όλες οι εταιρείες έχουν ξεκινήσει το ταξίδι του ψηφιακού μετασχηματισμού, αν και ακολουθούν διαφορετικό ρυθμό. Πάντως, όπως επισήμανε, η Eλλάδα από το 2010 δεν έχει κάνει βήματα μετασχηματισμού, πιθανότατα λόγω οικονομικής κρίσης και έλλειψης πόρων. Ωστόσο, όπως σημείωσε, "βάσει του Digital Country Index, η χώρα μας βρίσκεται στην 12 θέση στην Ευρώπη και αρκετά υψηλά στις αναζητήσεις ενδιαφερόμενων. Έτσι, στον παγκόσμιο ιστό, οι παγκόσμιοι πολίτες "ψάχνουν" την Ελλάδα στον τουρισμό, αλλά και στις εξαγωγές προϊόντων, χωρίς όμως να εστιάζουν σε συγκεκριμένες εταιρείες, πιθανότατα επειδή, οι περισσότερες ελληνικές εταιρείες, μικρού μεγέθους, δεν είναι δραστήριες στο διαδίκτυο", είπε. Πρόσθεσε, ότι ο ψηφιακός μετασχηματισμός είναι μία δυναμική προσπάθεια, που βασίζεται σε συγκεκριμένες αρχές που είναι τα εξής: απλοποίηση διαδικασιών, ενοποίηση δομών και η υϊοθέτηση απλών, έξυπνων και ασφαλών διαδικασιών.
Οι πρώτοι ωφελημένοι από τον ψηφιακό μετασχηματισμό μίας επιχείρησης είναι οι πελάτες, καθώς απολαμβάνουν πλουσιότερη customer experience, είπε, ο διευθυντής τμήματος υποστήριξης πωλήσεων τεχνολογίας, Oracle Hellas, Φραγκίσκος Ζερβός, υπογραμμίζοντας ότι σημαντικά ωφελημένο είναι και το οικοσύστημα των συνεργατών. "Τα μεγαλύτερα οφέλη απολαμβάνει η εταιρεία που μετασχηματίζεται, επειδή εφαρμόζει αποδοτικότερες, εξυπνότερες και ασφαλέστερες διαδικασίες και λειτουργίες", επισήμανε.
με πληροφορίες από ΑΠΕ - ΜΠΕ