Αυξημένες κατά 30% εμφανίζονται οι αποστολές προϊόντων από αγορές στο ηλεκτρονικό εμπόριο στην Ελλάδα όπως τόνισε ο διευθυντής της Ελληνικής Περιφέρειας της DHL Express για την Ελλάδα, 'Αρης Σφακιανάκης, μιλώντας από το βήμα του Export Summit VI, που πραγματοποιεί σήμερα στη Θεσσαλονίκη ο Σύνδεσμος Εξαγωγέων Βορείου Ελλάδας (ΣΕΒΕ). Σύμφωνα με τις εκτιμήσεις η τάση παραμένει ανοδική ενώ οι καταναλωτές, σύμφωνα με τα στοιχεία, εστιάζουν την προσοχή τους σε τομείς όπως μόδα - αξεσουάρ, τρόφιμα, ποτά και είδη φαρμακείου.
Σύμφωνα με τον κ. Σφακιανάκη, οι δυνατότητες που δίνει το διασυνοριακά ηλεκτρονικό εμπόριο, που αναπτύσσεται με διπλάσια ταχύτητα έναντι του εγχώριου, καταγράφονται ιδιαίτερα μεγάλες και για τους εξαγωγείς, οι συνήθειες των αγοραστών αλλάζουν ραγδαία, ενώ ένας στους επτά καταναλωτές που αγοράζουν μέσω διαδικτύου, προτιμούν προϊόντα άλλης χώρας.
Επίσης, το 58% των δυνητικών χρηστών Internet θα προβούν σε αγορές μέσω του διαδικτύου φέτος και το 2019 υπολογίζεται ότι η Online διεθνής αγορά λιανικής θα αντιστοιχεί στο 13% της καταναλωτικής δαπάνης. Ο κ. Σφακιανάκης, υπογράμμισε, ακόμα, ότι οι πωλήσεις με τη βοήθεια των μέσων κοινωνικής δικτύωσης παγκοσμίως υπολογίζονται σε 40.000 δολάρια το λεπτό, ενώ τόνισε ότι την ημέρα του Black Friday, το 40% των νέων ψώνισαν με τη χρήση smart phone ή tablet. Σύμφωνα με στοιχεία που παραχώρησε οι Online συνδεδεμένες συσκευές υπολογίζονται σε 16 δισ., φέτος 1,6 δισ. πελάτες αναμένεται να προχωρήσουν σε αγορές μέσω του ηλεκτρονικού εμπορίου, με τις παγκόσμιες πωλήσεις το 2019 να εκτιμώνται σε 3,4 τρισ. δολάρια. Επιπλέον, ως το 2020 θα επενδυθούν 900 δισ. δολάρια στις διασυνοριακές αγορές, ενώ το ηλεκτρονικό εμπόριο τρέχει με ρυθμό 25% ετησίως σε παγκόσμια κλίμακα.
Απόδοση επενδύσεων 1.900%, με το ποσοστό αρχικά να διαμορφωνόταν στο 75%, πέτυχε μια μικρή εταιρεία λιπασμάτων στην Κατερίνη, που τόλμησε να υιοθετήσει το e-commerce, όπως τόνισε ο διευθύνων σύμβουλος Line Group EU. Alibaba Global Service Partner, Πάρης Παναγιωτίδης. Όπως εξήγησε, η συγκεκριμένη επιχείρηση, σε διάστημα πέντε μηνών πέτυχε το 26% του τζίρου της να αφορά σε εξαγωγές (αρχικά δεν πραγματοποιούσε καθόλου) μέσω της διαδικτυακής πλατφόρμας πωλήσεων Alibaba.com, που αποτελεί ένα μεγάλο Β2Β website, με παρουσία σε 190 χώρες, δύο εκατομμύρια πωλητές και 260 εκατ. αγοραστές.
Σύμφωνα με τον κ. Παναγιωτίδη, μέχρι σήμερα, οι ελληνικές εταιρείες που διενεργούν πωλήσεις μέσω της Alibaba δεν ξεπερνούν τις 150, κάποιες από αυτές είναι μεγάλου μεγέθους, αλλά οι περισσότερες αφορούν σε μικρομεσαίες επιχειρήσεις. Σχεδόν 600 είναι οι εταιρείες από την Ελλάδα που απλώς αναρτούν παρουσίαση προϊόντων στο συγκεκριμένο site.
Στα επιτυχημένα ελληνικά παραδείγματα ηλεκτρονικών πωλήσεων συμπεριλαμβάνεται και εταιρεία από τη Θεσσαλονίκη, που παράγει χειροποίητα πλεκτά γυναικεία ενδύματα, που μέσω internet και διασυνοριακά, πωλεί 10.000 τεμάχια το έτος, κάνει εξαγωγές σε 40 χώρες και το 45% των αγοραστών της είναι πλέον πελάτες της, ενώ κατέγραψε αύξηση 30% στις express αποστολές.
με πληροφορίες από ΑΠΕ - ΜΠΕ