Πολιτική

Τραγωδία στη Μαύρη Θάλασσα: Τα σενάρια που εξετάζουν για τη συντριβή του Τουπόλεφ


Δεν «βλέπουν» τρομοκρατία Εθνικό πένθος στη Ρωσία

Λίγο πριν αποχαιρετήσουμε το 2016 και υποδεχτούμε το 2017 σημειώθηκε άλλη μια αεροπορική τραγωδία, η οποία προστίθεται στη λίστα με τα αεροπορικά δυστυχήματα που συγκλόνισαν τον κόσμο τη χρονιά αυτή. Το πρωί των Χριστουγέννων το ρωσικό στρατιωτικό αεροσκάφος τύπου Τουπόλεφ (TU-154)  χάθηκε από τα ραντάρ μετά την απογείωσή του από την πόλη Άντλερ κοντά στο Σότσι όπου σταμάτησε για ανεφοδιασμό, με προορισμό τη Συρία. Στο αεροσκάφος επέβαιναν 92 άνθρωποι και κανένας δεν επέζησε. Οι έρευνες στη Μαύρη Θάλασσα συνεχίζονται με εντατικούς ρυθμούς, με περισσότερους από 3.000 ανθρώπους, με σκάφη, ελικόπτερα, αεροπλάνα και υποβρύχια σκάφη να συμμετέχουν στην επιχείρηση κοντά στο θέρετρο Σότσι. Στόχος της γιγάντιας επιχείρησης είναι να ανασυρθούν όλες οι σωροί των 92 επιβαινόντων στο αεροσκάφος, καθώς και ο εντοπισμός των δύο «μαύρων» κουτιών που θα φωτίσουν τα αίτια της τραγωδίας.

Δεν «βλέπουν» τρομοκρατία 

Όλα τα πιθανά αίτια που οδήγησαν στη συντριβή του αεροσκάφους στη Μαύρη Θάλασσα εξετάζουν οι ρωσικές αρχές, με το σενάριο της τρομοκρατίας να μην είναι πάντως το επικρατέστερο.

«Το Tu-154 απογειώθηκε από το αεροδρόμιο Τσκαλόφσκι, όπου οι επιβάτες και οι αποσκευές ερευνήθηκαν και ελέγχθηκαν με προσοχή. Ο ανεφοδιασμός του αεροσκάφους είχε προγραμματιστεί να γίνει στο Μοζντόκ, όμως εξαιτίας του καιρού μεταφέρθηκε στο Άντλερ, κι επομένως, η πληροφορία ότι το αεροσκάφος θα ανεφοδιαζόταν στο αεροδρόμιο του Σότσι δεν ήταν εκ των προτέρων διαθέσιμη» επισήμανε ανέφερε στο πρακτορείο RIA Novosti μια πηγή από τις υπηρεσίες ασφαλείας, συμπληρώνοντας ότι το αεροπλάνο βρισκόταν υπό φρούρηση κατά τη διαδικασία του ανεφοδιασμού και ότι δεν προσφέρθηκαν γεύματα στους επιβάτες.

Πάντως ο υπουργός Μεταφορών Μαξίμ Σοκολόφ, επικεφαλής μιας ειδικής επιτροπής που συστάθηκε για να διερευνήσει τα αίτια της τραγωδίας, ξεκαθάρισε πως «όλα τα πιθανά αίτια (της συντριβής) θα εξετασθούν», επισημαίνοντας ότι είναι «πρόωρο» να μιλήσει κανείς για κάποιο συγκεκριμένο σενάριο, ιδίως εκείνο μιας τρομοκρατικής ενέργειας, την ώρα που πηγές που δεν κατονομάζονται δίνουν διαφορετικές εξηγήσεις στα ρωσικά πρακτορεία ειδήσεων, από την μηχανική βλάβη έως ένα σφάλμα του πιλότου.

Σύμφωνα με το ρωσικό υπουργείο Άμυνας, η πολεμική αεροπορία χρησιμοποιούσε το αεροσκάφος τα τελευταία 33 χρόνια και είχε κάνει 6.689 ώρες πτήσεις από το 1983. 

Τελευταία φορά πέρασε από μεγάλο τεχνικό έλεγχο τον Δεκέμβριο του 2014 και τον περασμένο Σεπτέμβριο.

Το υπουργείο Άμυνας της Ρωσίας είχε τονίσει ότι ο πιλότος Ρομάν Βολκόφ ήταν πολύ έμπειρος και είχε στο ενεργητικό του περισσότερες από 3.000 ώρες πτήσης.

 3.000 άνθρωποι συμμετέχουν στις έρευνες 

Ο Ρώσος πρόεδρος, Βλάντιμιρ Πούτιν κήρυξε την 26η Δεκεμβρίου, ημέρα εθνικού πένθους για τη Ρωσία. Ο κ. Πούτιν ζήτησε από τον πρωθυπουργό, Ντμίτρι Μεντβέντεφ να «συγκροτήσει και να ηγηθεί κυβερνητικής επιτροπής έρευνας η οποία θα διαπιστώσει τα αίτια της συντριβής του TU-154 στο Σότσι», ανακοίνωσε το Κρεμλίνο διευκρινίζοντας ότι ο αρχηγός του κράτους εξέφρασε «τα βαθύτατα συλλυπητήριά του στους συγγενείς των θυμάτων». 

Οι ερευνητικές ομάδες- με τη συμμετοχή και 109 δυτών- εργάζονταν αδιάκοπα όλη τη νύχτα. Εκπρόσωπος του υπουργείου Άμυνας ανακοίνωσε πως η επιχείρηση θα συνεχιστεί χωρίς καμία διακοπή. Σύμφωνα με αξιωματούχους, οι έρευνες επικεντρώνονται σε περιοχή 10,5 τετραγωνικών χιλιομέτρων κοντά στην ακτή.  Το κεντρικό τμήμα του αεροσκάφους έχει εντοπιστεί, οι δύτες ανέσυραν ήδη τα πτώματα τουλάχιστον 11 επιβατών από βάθος 70 μέτρων. Οι έρευνες πρόκειται να κρατήσουν ώρες, ίσως και μερικές μέρες αφού γίνονται σε μεγάλο βάθος αλλά και οι καιρικές συνθήκες στα ανοικτά του Σότσι χειροτερεύουν.

Σύμφωνα με ένα ηχητικό αρχείο που μετέδωσαν ρωσικά μέσα ενημέρωσης και θεωρείται μια από τις τελευταίες συζητήσεις ανάμεσα στο αεροσκάφος και τους ελεγκτές εναέριας κυκλοφορίας, δεν φαίνεται το αεροπλάνο να αντιμετωπίζει καμία δυσκολία. Οι φωνές είναι ήρεμες μέχρι που το Τουπόλεφ χάνεται  από τα ραντάρ και οι ελεγκτές προσπαθούν μάταια να ανακτήσουν επικοινωνία.

Ακολουθήστε το Sofokleousin.gr στο Google News
και μάθετε πρώτοι όλες τις ειδήσεις