Στο «στόχαστρο» της Apple έχει μπει η εφαρμογή Shazam, η οποία αναγνωρίζει μουσικά κομμάτια με την πρώτη να σχεδιάζει την εξαγορά και την εκμετάλλευση της στις υπηρεσίες μουσικής που προσφέρει μέσω των έξυπνων κινητών τηλεφώνων της .
Ειδικότερα, σύμφωνα με πηγές προσκείμενες στις συζητήσεις, η συμφωνία θα φέρει εκατομμύρια δολάρια στην βρετανική εταιρεία και μπορεί να ανακοινωθεί ακόμα και μέσα στην επόμενη εβδομάδα.
Εάν η απόκτηση της εν λόγω εφαρμογής μουσικής από την εταιρεία πραγματοποιηθεί, όπως μεταδίδει το insider.gr, θα αποτελέσει μια από τις μεγαλύτερες εξαγορές της Apple αλλά θα δώσει και μια ανάσα στις τεχνολογική καταναλωτική αγορά του Λονδίνου, σε μια περίοδο όπου η έξοδος της Βρετανίας από την Ευρώπη, μοιάζει να έχει επιβραδύνει την δυναμική της βρετανικής startup σκηνής καθώς την ικανότητά της για προσέλκυση επενδυτών.
Να υπενθυμίσουμε ότι η Shazam κατέγραψε έσοδα της τάξης των 40,3 εκατ. λιρών και προ φόρων απώλειες της τάξης των 4 εκατ. λιρών τον περσινό χρόνο που τελείωσε τον Δεκέμβριο του 2016.
Ωστόσο σύμφωνα με τις πηγές η συμφωνία θα κυμανθεί κάτω του ενός δισεκατομμυρίου, λιγότερο δηλαδή από την αποτίμηση της εταιρείες το 2015, γεγονός που ενδέχεται να απογοητεύσει τους επενδυτές της, μεταξύ των οποίων και το επενδυτικό fund από την Silicon Valley, Kleiner Perkins Caufield & Byers, το Institutional Venture Partners, τις μουσικές εταιρείες Sony και Universal καθώς και την εταιρεία τηλεπικοινωνιών Carlos Slim’s του ομίλου America Movil.
Παρότι η Apple και η Shazam αρνήθηκαν να σχολιάσουν τις φήμες, η συμφωνία εξαγοράς η οποία πρωτοαναφέρθηκε από το TechCrunch μπορεί να καθυστερήσει λόγω της έγκρισης που πρέπει να λάβει από τις ρυθμιστικές αρχές της χώρας.
Να υπενθυμίσουμε ότι η Shazam η οποία ξεκίνησε ως εφαρμογή ανταλλαγης μηνυμάτων το 1999, πολύ πριν την ανακάλυψη των smartphones, πλέον είναι η πιο έγκυρη εφαρμογή εντοπισμού τραγουδιών μετά την μαγνητοφώνηση ενός μικρού αποσπάσματων αυτών.
Μέχρι σήμερα έχει πάνω από ένα δισεκατομμύριο downloads σε iPhones και Android ένω έχει αναπτύξει κι ένα ευρύ δικτυο διαφημιζόμενων συνεργατών το οποίο περιλαμβάνει εφαρμογές επαυξημένης πραγματικότητας ακόμα και ένα αμερικανικό τηλεπαιχνίδι με τον Jamie Foxx υπό τον τίτλο Beat Shazam.
Αξίζει να σημειωθεί ότι η Apple δεν μας έχει συνηθίσει σε τόσο μεγάλες εξαγορές, προτιμώντας μέχρι στιγμής μικρότερες startups με εξειδικευμένες τεχνολογίες ή ταλέντα. Όπως φαίνεται όμως οι κερδοφόρες υπηρεσίες streaming μουσικής της την κάνουν πρόθυμη να πληρώσει για κάτι πολύ μεγαλύτερο εάν αυτό της χαρίσει ένα κάποιο στρατηγικό πλεονέκτημα έναντι των ανταγωνιστών της.
Νωρίτερα αυτή την εβδομάδα, δημοσιεύτηκε ότι ο κολοσσός της Silicon Valley απέκτησε μια μικρή εταιρεία podcast, γεγονός που μαρτυρά πως εργάζεται σκληρά για τη βελτίωση των μουσικών υπηρεσιών της την ώρα που πρέπει να αντιμετωπίσει εταιρείες όπως οι Amazon και Spotify.
Σε μια προσπάθεια να εξηγήσει τους λόγους της πιθανής εξαγοράς η αναλυτής της Creative Strategies, Καρολίνα Μιλάνεσι, σημείωσε ότι η Shazam θα βοηθούσε όχι μόνο τις μουσικές υπηρεσίες της Apple αλλά και τον εικονικό βοηθό της, Siri, με την τεχνολογία τεχνητής νοημοσύνης που χρησιμοποιεί.
«Για εμένα η συγκεκριμένη εξαγορά δεν επαφίεται αποκλειστικά στον εμπλουτισμό των υπηρεσιών μουσικής αλλά κυρίως στις υπηρεσίες τεχνητής νοημοσύνης».
Η Shazam είχε δηλώσει ήδη από τον Σεπτέμβριο σε μια συνέντευξη στους Financial Times, ότι σκέφτεται όχι μόνο την εξαγορά της αλλά και την δημόσια εγγραφή της. Ανασταλτικός παράγοντας για την εξαγορά είναι όμως το γεγονός ότι η εταιρεία διατηρεί ήδη συνεργασίες με τo Snapchat και το Spotify.