Πολιτική

Οι φουρτούνες των κοντέινερ


Σε κατάσταση νευρικής κρίσης βρίσκονται οι εφοπλιστικές επιχειρήσεις των κοντέινερ. Η πλεονάζουσα χωρητικότητα και η αργή αύξηση της ζήτησης πιέζουν προς τα κάτω τα ναύλα και φέρνοντας ένα κύμα χρεοκοπιών, συγχωνεύσεων και κοινοπραξιών.

Και οι προοπτικές για τις τιμές είναι δυσοίωνες.Το μέσο κόστος της θαλάσσιας μεταφοράς ενός εμπορευματοκιβωτίου έχει μειωθεί σημαντικά από την αρχή του 2015.Και η εξέλιξη αυτή είναι εντελώς φυσιολογική αν αναλογιστεί κανείς  ότι η  διακίνηση εμπορευματοκιβωτίων μειώθηκε απο  5% έως  9% στα μεγαλύτερα λιμάνια του πλανήτη. 

Η υπερβάλλουσα προσφορά είναι μία απο τις πιο σημαντικές αιτίες της κρίσης.Οι μεταφορείς ναυτιλιακών εμπορευματοκιβωτίων τα προηγούμενα χρόνια ανέμεναν έκρηξη του διεθνούς εμπορίου . Παρήγγειλαν μια νέα γενιά πλοίων, πολύ μεγαλύτερων από οτιδήποτε υπήρχε πριν, για να διαχειριστούν την αναμενόμενη πλημμύρα φορτίων. Το μεγαλύτερο από αυτά, το οποίο τέθηκε σε λειτουργία το 2013, μπορεί να μεταφέρει πάνω από 10.000 εμπορευματοκιβώτια μεγέθους φορτηγού κάθε φορά, ποσό τριπλάσιο από όσο τα μεγαλύτερα πλοία που χρησιμοποιήθηκαν στα πρώτα χρόνια του 21ου αιώνα.

Οι τάσεις συγκέντρωσης που αρχίζουν να διαφαίνονται κάνουν ακόμα δυσκολότερη την κατάσταση στην αγορά.Εκτιμάται ότι τέσσερις ναυτιλιακές συμμαχίες ελέγχουν από κοινού σχεδόν το 90% του εμπορίου που κινείται με πλοία μεταφοράς εμπορευματοκιβωτίων.

ΠΗΓΗ: premium.paratiritis.gr

Ακολουθήστε το Sofokleousin.gr στο Google News
και μάθετε πρώτοι όλες τις ειδήσεις