Στο στόχαστρο τα τρικ με τις ετικέτες. Τα πιο συνηθισμένα είναι οι αόριστες αναγραφές «χωρίς συντηρητικά» ή «χωρίς ενισχυτές γεύσης» ή «χωρίς χρωστικές ύλες».
Η αόριστη αυτή αναγραφή αλλοιώνει την πραγματικότητα γιατί ακούγεται θετικά, αλλά δεν σημαίνει τίποτε στη γλώσσα της πιστοποίησης ποιότητας.
Ένα άλλο τρικ που χρησιμοποιούν, κυρίως οι γαλακτοκομικές εταιρείες, είναι η ετικέτα με την ένδειξη «φυσικό άρωμα», χωρίς τη συγκεκριμένη αναγραφή των συστατικών. Αυτός ο όρος δεν σημαίνει όμως καθόλου αυτό που καταλαβαίνει ο καταναλωτής.
Επίσης έχουν διαπιστωθεί περιπτώσεις που αντικαθίστανται ‘γνωστά’ βλαπτικά συστατικά με άλλα , που δεν έχει όμως ακόμη διαπιστωθεί η επίδρασή τους στην υγεία ή το περιβάλλον.
Οι καταναλωτές για να αντιμετωπίσουν τα τρικ θα πρέπει:
-να μην εμπιστεύονται τις ετικέτες που γράφουν απλώς «φυσικό», «παραδοσιακό» ή «γκουρμέ», «χωρίς συντηρητικά ή ενισχυτές γεύσης», διότι δεν σημαίνουν τίποτε στη γλώσσα της πιστοποίησης τροφίμων
-να ελέγχουν τις σφραγίδες πιστοποίησης ποιότητας όπως π.χ. την σφραγίδα «EG-ÖKO-SIEGEL» και όσο τους επιτρέπουν οι γνώσεις τους τα συστατικά
-να αγοράζουν όσο γίνεται λιγότερο επεξεργασμένα προϊόντα π.χ. σκέτο γιαούρτι και όχι με φρούτα ή δημητριακά κλπ.
ΠΗΓΗ: premium.paratiritis.gr