Βαριά ‘’καμπάνα’’ περιμένει το VW Group στην Ελλάδα, καθώς με νομοσχέδιο που αναμένεται από το υπουργείο Υποδομών και Μεταφορών, προβλέπει υψηλά πρόστιμα για τους κατασκευαστές που έχουν υποβάλλει ψευδείς εγκρίσεις, αντιμετωπίζοντας έτσι από την πλευρά του στη χώρα το σκάνδαλο του dieselgate.
Ειδικότερα, στο άρθρο 50 του νομοσχεδίου επισημαίνεται πως όποιος κατασκευαστής υπέβαλε ψευδείς δηλώσεις στο πλαίσιο των διαδικασιών έγκρισης Τύπου επιβάλλεται πρόστιμο ίσο τουλάχιστον με το 400πλάσιο και έως το 700πλάσιο του παραβόλου για την έκδοση της έγκρισης αν από την παράβαση μπορεί να προκληθεί ζημία του περιβάλλοντος!
Το κόστος του παραβόλου, όπως μεταδίδει το enoikonomia.gr, για την έκδοση της έγκρισης ανέρχεται σε 200 ευρώ ανάλογα με τον τύπο του αυτοκινήτου.
Αν υπολογίσει κανείς πως το παράβολο έγκρισης Τύπου των οχημάτων ανέρχεται σε 200 ευρώ ανά όχημα τότε αν το πρόστιμο είναι ίσο τουλάχιστον με το 400πλάσιο κόστος για 20.000 οχήματα το κράτος θα πρέπει να εισπράξει 1,6 δις. ευρώ!
Σε περίπτωση που το υπουργείο Υποδομών και Μεταφορών επιβάλει πρόστιμο ίσο με το 700πλάσιο κόστος του παραβόλου τότε θα πρέπει να εισπράξει 2,8 δις. ευρώ!
Ωστόσο στα παραπάνω ποσά έχει προβλεφθεί και έκπτωση που ξεκινά από 5% και μπορεί να φτάσει έως και 60%.
Αν λοιπόν υποθέσουμε πως το υπουργείο Υποδομών και Μεταφορών μειώσει στο μέγιστο το πρόστιμο στο VW Group τότε θα πρέπει να πληρώσουν τα γερμανικά εργοστάσια 640 εκατ. ευρώ αν το συνολικό πρόστιμο ανέρχεται σε 1,6 δις. ευρώ.
Αν πάλι το πρόστιμο ανέρχεται σε 2,8 δις. ευρώ τότε το συνολικό πρόστιμο που θα πρέπει να καταβάλει ο γερμανικό όμιλος ανέρχεται σε 1,12 δις. ευρώ