Επιχειρήσεις

O ασφαλιστικός κλάδος στέλνει μήνυμα αλληλεγγύης προς τους ασφαλισμένους


Με αφορμή την καθιερωμένη πια Ημέρα Ασφάλισης, η Ένωση Ασφαλιστικών Εταιριών Ελλάδος (ΕΑΕΕ), διοργάνωσε στο Ζάππειο Μέγαρο, συνέδριο με τίτλο «Η νέα εποχή για την αγορά», στο οποίο συμμετείχαν όλοι οι φορείς της ασφαλιστικής αγοράς, των ασφαλιστικών εταιριών και της ασφαλιστικής διαμεσολάβησης.

Στόχοι του συνεδρίου ήταν η  παρουσίαση των αποτελεσμάτων της  έρευνας  γνώμης  που διεξήγαγε η εταιρεία ερευνών MRB για λογαριασμό της EAEE, η ειλικρινής αποτίμηση της σημερινής κατάστασης και η ανταλλαγή απόψεων των φορέων του κλάδου για μελλοντικές ενέργειες και δράσεις  που θα οδηγήσουν σε λύσεις προς όφελος της κοινωνίας και των πολιτών και  θα αναδείξουν το σύγχρονο πρόσωπο της ασφαλιστικής αγοράς.

5 πρωτοβουλίες με επίκεντρο τον ασφαλισμένο, για μία δίκαιη και αποτελεσματική αγορά

Με αυτό το σκεπτικό παρουσιάστηκε το πρόγραμμα  ενεργειών της EAEE  για το επόμενο διάστημα, που στοχεύει πάνω απ’ όλα στην ενίσχυση της αξιοπιστίας της αγοράς  με την ανάληψη σημαντικών πρωτοβουλιών που αφορούν άμεσα τον καταναλωτή:

•    τη δημιουργία του Ενιαίου Μητρώου Διαμεσολαβητών
•    την κατάρτιση μιας δέσμης δεικτών που θα μετρούν τη μεταβολή του κόστους στα νοσοκομειακά προγράμματα
•    την προώθηση του θεσμού της διαμεσολάβησης για την επίλυση διαφορών με τις ασφαλιστικές επιχειρήσεις σε συνεργασία με τον ΟΠΕΜΕΔ, ώστε να δίνονται λύσεις σε μικρότερο χρόνο και με χαμηλότερο κόστος
•    την επέκταση του επιτυχημένου θεσμού του Φιλικού Διακανονισμού
•    τη συμφωνία ελάχιστων κανόνων εξυπηρέτησης (SLAs) με τις εταιρείες οδικής βοήθειας.

5 πρωτοβουλίες για την κοινωνία

Παράλληλα, παρουσιάστηκαν οι δεσμεύσεις της ΕΑΕΕ προς την κοινωνία για την υλοποίηση προγραμμάτων σε τομείς που δεν βρίσκονται στην άμεση ευθύνη της, όπως:

•    στη πρόληψη στους τομείς των τροχαίων ατυχημάτων και της υγείας
•    στη μείωση του χρηματοοικονομικού αναλφαβητισμού
•    στην ενίσχυση της νεανικής επιχειρηματικότητας
•    στη δημιουργία ασφαλιστικής και αποταμιευτικής συνείδησης
•    στην εκπαίδευση σε θέματα οικονομικής διαχείρισης και financial wellness για τους συμπολίτες μας με περιορισμένα εισοδήματα ή για τη γενιά των 500 και 1000 ευρώ.

Στην ομιλία του ο Πρόεδρος της EAEE κ. Δημήτρης Μαζαράκης τόνισε  χαρακτηριστικά:

«Οι πολίτες έχουν αποδεχτεί πια ότι δεν μπορούν να τα περιμένουν όλα από το κράτος και στρέφονται προς άλλες λύσεις και τον ιδιωτικό τομέα. Εντούτοις, αν και ο πολίτης καταλαβαίνει πια την ανεπάρκεια του κρατικού συστήματος ασφάλισης, διστάζει να κάνει το βήμα προς την ιδιωτική ασφάλιση, είτε γιατί το εισόδημά του είναι περιορισμένο είτε γιατί η ασφαλιστική αγορά έχει εισπράξει με τη σειρά της μερίδιο της γενικής δυσπιστίας προς τους θεσμούς.

Εντούτοις, αυτοί που αρχίζουν σιγά σιγά να κάνουν πια λόγο για ιδιωτική ασφάλιση δεν είναι καθόλου λίγοι. Σύμφωνα με την έρευνα, 62% είναι εκείνοι οι οποίοι βλέπουν θετικά τον κλάδο μας, ως εναλλακτική ή συμπληρωματική λύση για την υγεία και για τη σύνταξή τους.

Η ασφαλιστική αγορά χρειάζεται λοιπόν να ανατρέψει αυτή τη δυσπιστία και να καθοδηγήσει τους ασφαλισμένους να διαχειριστούν σωστά και συνετά αυτό το περιορισμένο εισόδημα που τους έχει απομείνει. Χρειάζεται να βοηθήσει να ξανακερδίσουν εκείνοι τη χαμένη τους αξιοπρέπεια και εμείς την εμπιστοσύνη τους.

Σε μία συμβολική λοιπόν ημέρα, την ημέρα της ασφάλισης, όλος ο ασφαλιστικός κλάδος, ασφαλιστικές εταιρείες, εργαζόμενοι, ασφαλιστές, φορείς της ασφαλιστικής αγοράς, κλαδικός τύπος, δώσαμε τα χέρια και συμφωνήσαμε να κάνουμε ό, τι μπορούμε για να αποδείξουμε ότι ο ασφαλιστικός κόσμος, καταλαβαίνει τις ανησυχίες των ασφαλισμένων μας και θα σταθεί, σε αυτές τις δύσκολες ώρες, δίπλα τους, με λύσεις που να ανταποκρίνονται σε όλα τα εισοδήματα, από τα πιο χαμηλά, στα πιο υψηλά».

Ακολουθούν συνοπτικά τα  συμπεράσματα των τριών  παράλληλων συνεδριάσεων που παρουσιάστηκαν σε πάνελ με εισηγητές τα μέλη του ΔΣ της ΕΑΕΕ  κα  Φ. Μιχάλη, Δρ. Χ. Σαρδελή, κ. Χρ. Κάτσιο και συντονίστρια την   κα Μαργαρίτα Αντωνάκη, Γενική Διευθύντρια της ΕΑΕΕ

1.     «Καταναλωτής: Βασική Αρχή, η προστασία του»

Ο Έλληνας καταναλωτής είναι πιο προστατευμένος από ποτέ. Η εφαρμογή της ευρωπαϊκής νομοθεσίας σε ασφαλιστικές εταιρίες και διαμεσολαβητές και ο αυστηρός έλεγχός τους από την Τράπεζα της Ελλάδος ενισχύει την αξιοπιστία του θεσμού, διασφαλίζει τη σωστή ενημέρωση των καταναλωτών  και προστατεύει τους ασφαλισμένους. Σε συνδυασμό με τις πρωτοβουλίες της ασφαλιστικής αγοράς και τη δράση  φορέων και θεσμών όπως του Συνηγόρου του Καταναλωτή , του  ΟΠΕΜΕΔ, του Επικουρικού Κεφαλαίου Αυτοκινήτου και του Εγγυητικού Κεφαλαίου Ζωής  ενισχύεται το δίχτυ προστασίας γύρω από τους ασφαλισμένους.

Εισηγητές: Θ. Μητράκος, Υποδιοικητής της Τράπεζας της Ελλάδος ,Ν. Κανελλόπουλος, Γενικός Γραμματέας ΟΠΕΜΕΔ,Λ. Ζαγορίτης, Συνήγορος Καταναλωτή
Συντονίστρια: Φ. Μιχάλη, Μέλος ΔΣ ΕΑΕΕ, CEO Allianz

2.    «Ασφαλιστικές Εταιρίες: Προκλήσεις και προοπτικές»

Οι μεγαλύτερες προκλήσεις που αντιμετωπίζει η ασφαλιστική αγορά προέρχονται από τις  επιπτώσεις της γήρανσης του πληθυσμού, της αλματώδους εξέλιξης της τεχνολογίας, της κλιματικής αλλαγής και των φυσικών καταστροφών.

Η γήρανση του πληθυσμού οδηγεί σε αδυναμία της κοινωνικής ασφάλισης να ανταποκριθεί επαρκώς με αποτέλεσμα την αυξανόμενη ανάγκη των πολιτών για συμπληρωματικό συνταξιοδοτικό εισόδημα.
Τα άλματα της τεχνολογίας επηρεάζουν κυρίως τους  κλάδους υγείας και αυτοκινήτου (π.χ. τα αυτόνομα οχήματα).Ταυτόχρονα  αναδύονται νέοι κίνδυνοι (όπως το cyber risk) ενώ η ψηφιοποίηση  επηρεάζει όλες τις  λειτουργίες των εταιριών.

Σε όλες αυτές τι προκλήσεις καλείται καθημερινά να ανταποκριθεί η αγορά  με νέα προϊόντα, με ψηφιοποίηση των υπηρεσιών της και με καινοτόμες λύσεις.

Εισηγητές: Ε. Μοάτσος, Μέλος ΔΣ ΕΑΕΕ, CEO ΑΧΑ, Ι. Καντώρος, Μέλος ΔΣ ΕΑΕΕ, CEO Interamerican, Θ. Μιχαλόπουλος, Διευθυντής Πωλήσεων Μεγάλων Πελατών Microsoft Ελλάδος, Κύπρου, Μάλτας
Συντονιστής: Δρ. Χρ. Σαρδελής, Γενικός Γραμματέας ΔΣ ΕΑΕΕ, Πρόεδρος Εθνικής Ασφαλιστικής

3.    «Ασφαλιστική Διαμεσολάβηση: Επίκεντρο ο πελάτης»

Όπως οι ασφαλιστικές εταιρίες έτσι και οι διαμεσολαβητές βρίσκονται αντιμέτωποι με ένα διαρκώς αυστηρότερο νομοθετικό πλαίσιο προς όφελος του καταναλωτή. Καλούνται να αναβαθμίζουν τις γνώσεις τους δια βίου, να επαναπιστοποιούνται ως επαγγελματίες, να παρέχουν διαρκώς καλύτερη πληροφόρηση στους υποψήφιους ασφαλισμένους και να εντάσσουν την τεχνολογία στην καθημερινή τους δραστηριότητα. Και η διαμεσολάβηση βιώνει μία νέα εποχή και ανταποκρίνεται στις σύγχρονες προκλήσεις συμβάλλοντας στην αξιοπιστία του θεσμού της ασφάλισης.

Ακολουθήστε το Sofokleousin.gr στο Google News
και μάθετε πρώτοι όλες τις ειδήσεις