Οικονομία

ΝΔ: Να μειωθούν οι ασφαλιστικές εισφορές σε ελεύθερους επαγγελματίες και εργοδότες


Η πεποίθηση πως "η αύξηση του κατώτατου μισθού θα πρέπει να συνδεθεί με μείωση του μη μισθολογικού κόστους ώστε να προκληθεί ουσιαστική αύξηση των εισοδημάτων και κατ' επέκταση αύξηση της ζήτησης ώστε να αναθερμανθεί η ελληνική οικονομία. 'Αμεσα θα μπορούσε να καταργηθεί η αύξηση 1% (0,50% εισφορά εργαζομένου και 0,50% εργοδοτική εισφορά) που θεσμοθετήθηκε με τον Ν.4387/2016", εκφράστηκε κατά τη σημερινή συνάντηση, στα γραφεία της ΓΣΕΒΕΕ, εκπροσώπων του προεδρείου αυτής με τους τομεάρχες Εργασίας και Κοινωνικής Ασφάλισης της Νέας Δημοκρατίας, Γιάννη Βρούτση και Νότη Μηταράκη.

Συγκεκριμένα, όπως αναφέρει η ανακοίνωση της Συνομοσπονδίας, οι βουλευτές της Αξιωματικής Αντιπολίτευσης τόνισαν:

  • Το ύψος των ασφαλιστικών εισφορών ελευθέρων επαγγελματιών και εργοδοτών, παραμένει σε πολύ υψηλά επίπεδα και πρέπει να μειωθεί, συνδυαστικά με τη μείωση του ασφαλιστικού πλαφόν που σήμερα αποτελεί τροχοπέδη στην ανάπτυξη και τιμωρεί τη δημιουργικότητα και τη συνέπεια.
  • Απαιτείται μείωση του μη μισθολογικού κόστους κατά 5 μονάδες που στο παρελθόν –εφαρμόζοντας το ίδιο- αποτέλεσε ισχυρό κίνητρο  για την ουσιαστική μείωση της ανεργίας.
  • Τα ποσοστά αναπλήρωσης για τον υπολογισμό του ανταποδοτικού μέρους της σύνταξης πρέπει να αναπροσαρμοστούν προς τα πάνω και να γίνουν πιο ανταποδοτικά και δίκαια.  
  • Κατάργηση του υφιστάμενου ασφαλιστικού νόμου 4387/2016 και αντικατάστασή του από ένα ασφαλιστικό σύστημα που θα περιλαμβάνει τους τρεις βασικούς πυλώνες και θα το καθιστά πιο δίκαιο, πιο ανταποδοτικό και αποτελεσματικό. Η εφαρμογή του κεφαλαιοποιητικού συστήματος, θα αφορά την επικουρική και μόνο ασφάλιση, διασφαλίζοντας πολύ υψηλότερες αποδόσεις επικουρικής σύνταξης μέσα από τον ατομικό λογαριασμό (κουμπαρά) του κάθε εργαζομένου. 
  • Η μείωση των φόρων και εισφορών πρέπει να συνδυάζεται με ταυτόχρονες δράσεις πάταξης της παραβατικότητας. Θα πρέπει αντί οι ελεγκτικοί μηχανισμοί να "κυνηγάνε" τον παραβάτη να δίνονται κίνητρα που να κάνουν ελκυστική την νομιμότητα.  Υπό αυτό το πρίσμα το "Λευκό Μητρώο Επιχειρήσεων – Περσέας", που νομοθετήθηκε το 2014 και αποσκοπεί στην επιβράβευση των συνεπών ασφαλισμένων, μέσω της δημιουργίας σχετικού μητρώου υγιών επιχειρήσεων, πρέπει να εφαρμοστεί άμεσα.
  • Ο προσδιορισμός του κατώτατου μισθού θα πρέπει να γίνεται με βάση τον ν. 4172/2013, λαμβάνοντας υπόψη α) την δυνατότητα της οικονομίας και τη συνεκτίμηση σε βάθος ετών βασικών εθνικών μακροοικονομικών μεγεθών (ποσοστό ανεργίας & αδήλωτης εργασίας, ΑΕΠ/ανάπτυξη, πληθωρισμός κ.α.) και β) από ελεύθερες συλλογικές διαπραγματεύσεις των κοινωνικών θεσμικών εταίρων.
  • Ενίσχυση της επαγγελματικής εκπαίδευσης και σύνδεσης αυτής με τις επιχειρήσεις και τις πραγματικές ανάγκες της οικονομίας.

Από την πλευρά της η ΓΣΕΒΕΕ ζήτησε:

 

  • Επαναφορά με νομοθετική ρύθμιση του καθορισμού του κατώτατου μισθού της ΕΓΣΣΕ στην αποκλειστική αρμοδιότητα των κοινωνικών εταίρων.
  • Η όποια αύξηση στον κατώτατο μισθό προκύψει θα πρέπει να είναι αποτέλεσμα συλλογικής διαπραγμάτευσης μεταξύ των κοινωνικών εταίρων. Στο πλαίσιο αυτό ο θεσμοθετημένος μηχανισμός καθορισμού του κατώτατου μισθού να αποτελέσει εργαλείο των κοινωνικών εταίρων και όχι το αντίστροφο.
  • Σε κάθε περίπτωση η αύξηση του κατώτατου μισθού θα πρέπει να συνδεθεί με μείωση του μη μισθολογικού κόστους ώστε να προκληθεί ουσιαστική αύξηση των εισοδημάτων και κατ' επέκταση αύξηση της ζήτησης ώστε να αναθερμανθεί η ελληνική οικονομία. 'Αμεσα θα μπορούσε να  καταργηθεί η αύξηση 1% (0,50% εισφορά εργαζομένου και 0,50% εργοδοτική εισφορά) που θεσμοθετήθηκε με τον Ν.4387/2016.
  • Αναθεώρηση του αυθαίρετου δεκαπλασιασμού επί του βασικού μισθού άγαμου μισθωτού για τον καθορισμό ανώτατου πλαφόν στους πρώην ασφαλισμένους του ΟΑΕΕ.
  • Στο πλαίσιο ενίσχυσης των εισροών στο ασφαλιστικό σύστημα και μείωσης του ιδιωτικού χρέους είναι απολύτως αναγκαίο ένα διαρκές, πάγιο σύστημα ρύθμισης οφειλών προς τα ασφαλιστικά ταμεία, στη λογική «παγώματος» της οφειλής και μεταφοράς της σε μεταγενέστερη φάση του ασφαλιστικού βίου είτε για εξαγορά είτε για αφαίρεση του από τον ασφαλιστικό χρόνο.
  • Θα πρέπει το συντομότερο δυνατό να ξεκινήσει ένας ουσιαστικός διάλογος για την επανεξέταση των ρυθμίσεων σχετικά με τις υπεργολαβίες, τα πρόστιμα και τις δηλώσεις των υπερωριών και της υπερεργασίας, καθώς το υφιστάμενο ρυθμιστικό πλαίσιο έχει δημιουργήσει ένα δυσβάσταχτο διοικητικό κόστος συμμόρφωσης για τις επιχειρήσεις.

 

Ακολουθήστε το Sofokleousin.gr στο Google News
και μάθετε πρώτοι όλες τις ειδήσεις