Μέγας πονοκέφαλος καθίσταται για την κυβέρνηση η κατανομή κονδυλίων της καμπάνιας κατά του κορονοϊού. Η προσπάθεια επιλεκτικής στήριξης φίλα προσκείμενων μέσων ενημέρωσης και έμμεσου εξαγορασμού άλλων εξελίσσεται σε πραγματικό μπούμερανγκ. Οι αντιδράσεις εντείνονται, ενώ κατά των κυβερνητικών επιλογών και μεθοδεύσεων στρέφονται τώρα και πολλά “φίλια” ΜΜΕ, τα οποία μάλιστα δεν μπορεί να θεωρηθεί ότι αδικήθηκαν στη “μοιρασιά”.
Ηχηρός κόλαφος για την κυβέρνηση η στάση του μιντιακού ομίλου Μαρινάκη, ο οποίος επέστρεψε τα χρήματα που πήρε, δηλώνοντας ότι δεν επικροτεί «τη μέθοδο, τα μέτρα και τα σταθμά διανομής των διαφημιστικών κονδυλίων της καμπάνιας». Το ίδιο έπραξαν οι μεγάλες ιστοσελίδες της περιφέρειας Cretalive και Larissanet. Αναμένεται ανάλογη κίνηση από ιστοσελίδες και έντυπα που πήραν τα οποία δεν ανταποκρίνονται στην εμβέλεια τους (κυκλοφορία, επισκεψιμότητα, ακροαματικότητα κλπ).
Η κατάσταση θα δυσκολέψει και θα περιπλακεί για την κυβέρνηση, καθώς η υπόθεση γίνεται αντικείμενο εισαγγελικής και δικαστικής διερεύνησης.
Η εφημερίδα “Αυγή” και και ο ραδισταθμός “105.5 Στο Κόκκινο” ζήτησαν με εξώδικα επίσημη και τεκμηριωμένη ενημέρωση για τα κριτήρια με τα οποία μοιράστηκαν στα ΜΜΕ τα 20 εκατομμύρια της καμπάνιας. Παράλληλα η “Εφημερίδα των Συντακτών” γνωστοποίησε την πρόθεσή της να κινηθεί νομικά.
Αλλα ΜΜΕ ετοιμάζουν αγωγές κατά της διαφημιστικής εταιρείας που χειρίστηκε την καμπάνια, εξετάζοντας παράλληλα τη δυνατότητα άσκησης ενδίκων μέσων και κατά των καθ' ύλην αρμόδιων κυβερνητικών παραγόντων και υπηρεσιακών στελεχών.
Προσπαθώντας να αποποιηθεί κάθε ευθύνη για την επιλογή των μέσων και την κατανομή των 20 εκατ. κρατικού χρήματος, η κυβέρνηση τα “φορτώνει” στη διαφημιστική εταιρεία, υποστηρίζοντας ότι κινήθηκε χωρίς άνωθεν υποδείξεις και παρεμβάσεις.
Νομικοί που έχουν εξετάσει την υπόθεση εκφράζουν την άποψη ότι αναπόφευκτα θα πάρει το δρόμο της δικαστικής διερεύνησης ως ένα ακόμη σκάνδαλο στη διαχείριση δημοσίου χρήματος, με “άρωμα “διαπλοκής”