Σε πλήρη εξέλιξη βρίσκεται η «απόβαση μεγάλων» αλυσίδων του λιανεμπορίου στα κέντρα των πόλεων, απόρροια της ευρύτερης ανασύνταξης που παρατηρείται στην αγορά.
Από την μια πλευρά, η πολυετής κρίση αποτέλεσε «ταφόπλακα» σε πληθώρα μικρομεσαίων εμπόρων, βιοτεχνών και επαγγελματιών διαφόρων κλάδων. Στον αντίποδα, η αναγέννηση του κέντρο της Αθήνας, η αύξηση του τουρισμού και τα διαθέσιμα, πλέον, ακίνητα – φιλέτα στο «κλεινόν άστυ» δίνει την δυνατότητα σε μεγάλους «παίκτες» να δημιουργήσουν καταστήματα σε κομβικά πόστα.
Συγκεκριμένα, όπως σημειώνουν στελέχη από τον κλάδο του real estate έχουν δημιουργηθεί σημαντικές ευκαιρίες με χώρους στον αστικό ιστό των πόλεων όπου κάποτε στεγάζονταν ιστορικά μαγαζιά. Δεν είναι λίγες οι αναφορές δε που κάνουν λόγο πως το φαινόμενο του «αέρα» αποτελεί, ξανά, σχεδόν δεδομένο.
Από τα ηλεκτρικά είδη…στο Airbnb
Σημαντικές είναι οι ανακατατάξεις στον κλάδο ηλεκτρικών/ηλεκτρονικών συσκευών: Πετυχημένα κρίνονται τα δυο σχεδόν χρόνια παρουσίας του Κωτσόβολου στην Σταδίου, που μεταφέρθηκε από την οδό Αριστείδου αλλά και τα δυο τελευταία σημεία στο κέντρο του Πειραιά.
Από την άλλη πλευρά, το Πλαίσιο συνεχίζει να στοχεύει κεντρικά σημεία της Αθήνας ενώ διευρύνει το δίκτυο του σε μεγάλες πόλεις της περιφέρειας. Στον ίδιο κλάδο, η Welcome Stores έχει αναπτύξει ένα δίκτυο 80 και πλέον καταστημάτων με ισχυρή παρουσία σε κεντρικά σημεία πόλεων, όπως ο Βόλος, τα Χανιά και η Θεσσαλονίκη, ενώ στοχεύει και την Αθήνα
Το εν λόγω μοτίβο αφουγκράζεται η ΙΚΕΑ (ήδη συμβαίνει σε Παρίσι – Λονδίνο) έχοντας πλέον στόχο στο μέλλον κεντρικά σημεία της πόλης, προσεγγίζοντας τους πελάτες με ακόμα πιο στοχευμένες λύσεις.
Σε τελευταία νέα, ντεμπούτο πραγματοποίησε την προηγούμενη Παρασκευή έναν νέο κατάστημα της Leroy Merlin στην Λεωφόρο Βασιλίσσης Σοφίας 112 στην Αθήνα. Είναι ένας χώρος 5.300 τ.μ με 300 θέσεις υπόγειας στάθμευσης στον οποίον αναμένεται να φιλοξενούνται 40.000 κωδικοί. Πρόκειται για ένα «στοίχημα», σε τόσο κεντρικό σημείο, η έκβαση του οποίου θα αποτελέσει προπομπό για τα επόμενα βήματα που έχουν αποφασισθεί.
Στελέχη της εταιρείας επεσήμαναν στο sofokleousin.gr, πως «τρέχει» ήδη σχετικό ερωτηματολόγιο για τον τρόπο που θα προσεγγίζουν το κατάστημα οι πελάτες (αυτοκίνητο, Μετρό Μέγαρο Μουσικής) για να σκιαγραφήσουν τις διαθέσεις και τις ανάγκες του καταναλωτικού κοινού.
Σύμφωνα με την διοίκηση πάντως, άμεσος στόχος είναι το άνοιγμα επιπλέον δυο παρόμοιας φιλοσοφίας σε κεντρικά επίσης σημεία ενώ για την επόμενη πενταετία σχεδιάζει το άνοιγμα 20 καταστημάτων.
Άξιο αναφοράς είναι πως η εταιρεία δημιουργεί ειδικό τμήμα εξυπηρέτησης για πελάτες που διαθέτουν σπίτια ή διαθέτουν πλατφόρμες τύπου aιrbnb, προσφέροντας έτσι εξειδικευμένες λύσεις για ανακαίνιση, κατασκευές και άλλες εργασίες.
Τα τρόφιμα
Έντονες παραμένουν οι διεργασίες στον κλάδο των τροφίμων. H Lidl επιδιώκει πλέον να έχει έντονη παρουσία σε αστικά κέντρα και δρομολογεί το άνοιγμα τριών νέων καταστημάτων στο κέντρο της Αθήνας, Λάρισας και Θεσσαλονίκης.
Μερίδιο από την μικρή λιανική διεκδικεί η «ΑΒ Βασιλόπουλος» προωθώντας ένα νέο μοντέλο franchise, βασισμένο στο δοκιμασμένο μοντέλο του AB Shop&Go. Το project είναι ελκυστικό για νέους επιχειρηματίες, δεδομένου ότι ο όμιλος πριμοδοτεί την επένδυση για ένα κατάστημα ως και 80%.
Το πρόγραμμα ξεκινά από την Αθήνα, τον Πειραιά και τη Θεσσαλονίκη. Στόχος είναι να επεκταθεί σε όλη την Ελλάδα, δίνοντας νέα πνοή σε τοπικές αγορές.
Εντάσσεται σε ένα μακροκροπρόθεσμο στρατηγικό σχεδιασμό του ομίλου, ο οποίος επιδιώκει να αξιοποιήσει ευκαιρίες που δημιουργεί η εν εξελίξει μεγάλη αναδιάρθρωση στο λιανεμπόριο
Σε παλαιότερο δημοσίευμα: Σε καταστήματα της γειτονιάς επενδύει η «ΑΒ Βασιλόπουλος»
Τέλος, τα κεντρικά καταστήματα του Σκλαβενίτη (με σημεία που πήρε από τον Μαρινόπουλο) και το MyMarket με ενισχυμένο δίκτυο από τον Βερόπουλο φέρεται να καταγράφουν υψηλούς τζίρους.