Οι πρακτικές που ακολουθούν μεγάλοι επιχειρηματικοί οργανισμοί στη στρατηγική τους, σε επίπεδο βιώσιμης ανάπτυξης και ESG παρουσιάζονται σε ετήσια έρευνα που διεξήγαγε για έβδομη χρονιά το Κέντρο Αειφορίας - CSE, σε περισσότερες από 200 εταιρείες FT 500 σε ΗΠΑ, Καναδά και Ευρώπη.
Ο καθηγητής Νίκος Αυλώνας, πρόεδρος του Κέντρου Αειφορίας - CSE, δήλωσε σχετικά: «Η επικέντρωση στα κατάλληλα ουσιαστικά ζητήματα, στις εκθέσεις ESG καθώς και η δέσμευση των εταιρειών σε φιλόδοξους Net-Zero στόχους, διαφαίνεται μέσα από την έρευνα ότι συσχετίζονται με την επιχειρηματική κερδοφορία και την αποτελεσματική ηγεσία».
Από τα συμπεράσματα της έρευνας προκύπτει ότι ποσοστό 83% των εταιρειών που διερευνήθηκαν έχουν να επιδείξουν μεσαία έως υψηλή βαθμoλογία στα ESG Ratings. Επίσης, οι εταιρίες παρουσιάζουν επίσης ενεργή δραστηριοποίηση σε διαφορετικά κριτήρια και πλαίσια αξιολόγησης ESG, όπως CDP, Sustainalytics, και S&P Global. Συνολικά, επιδεικνύουν αξιοσημείωτη δέσμευση στις αρχές της βιώσιμης ανάπτυξης.
Οι εταιρείες με σαφώς καθορισμένες στρατηγικές, πρακτικές και φιλόδοξους στόχους ESG είναι σε καλύτερη θέση να αντιμετωπίσουν τους κινδύνους ESG. Αυτός ο στρατηγικός προσανατολισμός όχι μόνο μετριάζει το λειτουργικό κόστος, αλλά ενισχύει και την ανθεκτικότητα της εταιρίας έναντι των ανταγωνιστών της.
Η έρευνα δείχνει ότι η εστίαση σε αυτά τα ουσιώδη ζητήματα οδηγεί σε πιο αποτελεσματικές προσπάθειες βιώσιμης ανάπτυξης και ευθυγράμμισης με ευρύτερους οικονομικούς στόχους, μια τάση που παρατηρήθηκε στην πλειονότητα των επιχειρήσεων που συμμετείχαν στην έρευνα.
Σημαντικό ποσοστό των εταιρειών που ερευνήθηκαν, δημοσιεύει ανεξάρτητες εκθέσεις ESG που συμμορφώνονται με διεθνώς αναγνωρισμένα πρότυπα, όπως τα GRI, SDGs, SASB και TCFD.
Ποσοστό 20% των εταιρειών έχουν θέσει βραχυπρόθεσμους στόχους μείωσης των εκπομπών διοξειδίου του άνθρακα για το 2030. Η υιοθέτηση των στόχων της πρωτοβουλίας Science Based Targets (SBTi) είναι λιγότερο συχνή, ενδεχομένως λόγω ανησυχιών σχετικά με το κόστος και την πολυπλοκότητα, σύμφωνα με την έρευνα.
Εστιάζοντας στις ανησυχίες των ενδιαφερομένων μερών (Stakeholders), η έρευνα καταδεικνύει θετική συσχέτιση μεταξύ ισχυρών επιδόσεων στα κριτήρια ESG και ενδυνάμωσης των σχέσεων με τα ενδιαφερόμενα μέρη. Οι επιχειρήσεις με ισχυρά διαπιστευτήρια ESG απολαμβάνουν αυξημένη αφοσίωση των πελατών, βελτιωμένη διατήρηση των εργαζομένων και συνολική βελτιωμένη φήμη.
Οι τομείς της τεχνολογίας, της ενέργειας και των χημικών προϊόντων αναδεικνύονται σε ηγέτες σε θέματα ESG, παρουσιάζοντας τις υψηλότερες αξιολογήσεις ESG. Οι τομείς των μέσων ενημέρωσης και των τροφίμων και ποτών υστερούν, αναδεικνύοντας το ποικίλο τοπίο ESG σε όλους τους κλάδους.