Πολιτική

Η οικονομική κρίση δεν περιόρισε την κατανάλωση καφέ


Η οικονομική κρίση και η συρρίκνωση της καταναλωτικής δαπάνης δεν επηρέασαν αισθητά την εγχώρια ζήτηση-κατανάλωση καφέ τα προηγούμενα χρόνια. Ομωςτο 2016 άρχισαν να φαίνονται οι πρώτες νεπιπτώσεις.

Τα στοιχεία της Infobank Hellastat δείχνουν ότι οι συνολικές πωλήσεις καφέ στην ελληνική αγορά παρέμειναν σταθερές τα τελευταία χρόνια, ενώ το προηγούμενο 12μηνο (2016) παρουσίασαν μικρή κάμψη.

Τα λειτουργικά κέρδη των επιχειρήσεω εισαγωγής και επεξεργασίας καφέ ανήλθαν σε 6 εκατ. ευρώ το 2014 σύμφωνα με την Infobank Hellastat Α.Ε . Η κεφαλαιακή μόχλευση παρέμεινε χαμηλή, έχοντας βελτιωθεί στο 0,75 προς 1.

Σύμφωνα με τον Αλέξη Νικολαΐδη, Economic Research & Sectorial Studies Senior Analyst, η διατήρηση της συνολικής κατανάλωσης επι σειρά ετών στα προ κρίσης επίπεδα, οφείλεται κατά πρώτο λόγο στη σταδιακή στροφή στην κατανάλωση καφέ εντός οικίας, γεγονός που αντιστάθμισε τις απώλειες που υπέστη ο τομέας της μαζικής εστίασης. Ωστόσο, ανθεκτικές στην υποχώρηση της on-trade αγοράς αναδεικνύονται αλυσίδες franchise οι οποίες αναπτύσσουν διαρκώς τα δίκτυά τους και προσφέρουν χαμηλότερες τιμές, επωφελούμενες από την τάση για καφέ take-away. 

Ωστόσο τους πρώτους μήνες της φετινής χρονιάς η εικόνα της αγοράς φαίνεται να διαφοροποιείται λόγω της περαιτέρω επιβάρυνσης στο διαθέσιμο εισόδημα. Σύμφωνα με την IRI, στον τομέα της οργανωμένης λιανικής το πρώτο τρίμηνο του έτους όλες οι κατηγορίες καφέ, εκτός του ελληνικού, παρουσιάζουν πτώση εσόδων σε σχέση με το αντίστοιχο διάστημα του 2015, ενώ η μείωση σε όρους όγκου είναι μεγαλύτερη.

Αναλυτικά, η αξία πωλήσεων στην κατηγορία espresso υποχώρησε κατά 6,4%, στον καφέ φίλτρου κατά 8,7%, ενώ στο στιγμιαίο κατά 8,6%, ενώ οι πωλήσεις ελληνικού καφέ παρέμειναν σταθερές. Αναφορικά με τους όγκους πωλήσεων, η μείωση στον espresso σχηματίστηκε στο 12,5%, στον καφέ φίλτρου στο 17,6%, στον ελληνικό καφέ στο 8,4%, ενώ στο στιγμιαίο στο 14,7%.

Σύμφωνα με την κα Αντιγόνη Αμπελακιώτη, Customer Support Manager της Infobank Hellastat, «Η επιβολή ΕΦΚ στον καφέ από 1.1.2017 αναμένεται να οδηγήσει σε περαιτέρω μείωση του όγκου πωλήσεων τόσο στην οργανωμένη λιανική, όσο και στην εστίαση, κάμψη των εξαγωγών και αύξηση του λαθρεμπορίου. Παράλληλα, εκφράζονται ανησυχίες για τη βιωσιμότητα πολλών επιχειρήσεων και καφετεριών, καθώς η πλειοψηφία αυτών είναι πολύ μικρού μεγέθους και θα δυσκολευτούν να ανταπεξέλθουν στην επιπλέον φορολόγηση».
Χρηματοοικονομική ανάλυση του κλάδου

Στη μελέτη της Infobank Hellastat αναλύονται οι οικονομικές καταστάσεις 16  επιχειρήσεων. Τα βασικά συμπεράσματα που προκύπτουν συνοψίζονται στα εξής:

-   Ο κύκλος εργασιών του δείγματος, εξαιρουμένων των τμημάτων καφέ των Nestle και Mondelez, το 2014 διαμορφώθηκε στα €63 εκ., σημειώνοντας άνοδο 7%.
-    Τα λειτουργικά κέρδη ξεπέρασαν οριακά τα €6 εκ., έχοντας (+30,5% έναντι του 2013), ενώ τα συνολικά ΚΠΦ διπλασιάστηκαν στα €3 εκ.
-    Το περιθώριο ΚΠΤΦΑ υποχώρησε από 15,1% σε 11,9%, ενώ ο αντίστοιχος δείκτης των προ φόρων κερδών εμφάνισε άνοδο στο 7,6%.
-     Η κεφαλαιακή μόχλευση παρέμεινε χαμηλή, έχοντας βελτιωθεί στο 0,75 προς 1.

 Οι πελάτες το 2014 αποπλήρωσαν τις εταιρείες του κλάδου κατά μέσο όρο στους 6 μήνες.

Ακολουθήστε το Sofokleousin.gr στο Google News
και μάθετε πρώτοι όλες τις ειδήσεις