Μέσα σε μόλις ένα χρόνο ο παγκόσμιος στόλος έχασε σχεδόν το 8% της αξίας του, εξαιτίας της κρίσης που πλήττει την ναυτιλίας.
Σύμφωνα με στοιχεία της vesselsvalue.com, η ναυτιλία από τα 487,8 δισ. δολάρια πέρυσι, φέτος έχει πέσει στα 449,6 δισ. δολάρια.
Ωστόσο, παρά τις αντιξοότητες, ο ελληνόκτητος στόλος κατάφερε να διατηρήσει για ακόμα μία χρονιά την πρωτοπορία του απέναντι στους Ιάπωνες, χάρη στην κυριαρχία των Ελλήνων στα δεξαμενόπλοια.
Ειδικότερα, τον πρώτο μήνα του έτους οι Ελληνες εφοπλιστές ελέγχουν έναν στόλο αξίας 95,2 δισ. δολαρίων από 105,6 δισ. δολάρια ένα χρόνο πριν, ενώ οι Ιάπωνες έχουν πέσει στα 80,8 δισ. δολάρια από 89,7 δισ. δολάρια το 2015.
Στην τρίτη θέση παραμένουν σταθερά και οι Κινέζοι οι οποίοι είδαν την αξία των πλοίων του στόλου τους να χάνει 5% και να διαμορφώνεται στα 67,4 δισ. δολάρια.
Ακολουθούν οι Γερμανοί με 43,6 δισ. δολάρια , χάνοντας 6 δισ. δολάρια τον τελευταίο χρόνο.
Την πέμπτη θέση της κατάταξης καταλαμβάνει η Σιγκαπούρη με 36,94 δισ. δολάρια Από εκεί και πέρα, στην έκτη θέση βρίσκονται οι ΗΠΑ, με 32,14 δισ. δολ., και έπονται η Νορβηγία με 28,3 δισ. δολάρια , η Ν. Κορέα με 23,4 δισ. δολάρια , η Δανία με 22,9 δισ. δολάρια , ενώ τη δεκάδα ολοκληρώνει το Ηνωμένο Βασίλειο με 18,5 δισ. δολάρια.
Η αξία των στόλων, με μοναδική εξαίρεση την Δανία, υποχώρησε σημαντικά σε σχέση με την περσινή χρονιά, με τη μεγαλύτερη κάμψη να καταγράφει ο στόλος του Ηνωμένου Βασιλείου (-19%), της Νορβηγίας (-17%) και της Γερμανίας (-14%) ενώ η αξία του ελληνόκτητου στόλου μειώθηκε κατά 11% σε σχέση με το 2015.
Ωστόσο, η υπεροπλία των Ελλήνων εφοπλιστών σαφώς δεν σταματάει στην αξία του στόλου τους, αλλά επεκτείνεται και σε επίπεδο χωρητικότητας, καθώς ο ελληνόκτητος στόλος αριθμεί περίπου 4.500 πλοία που αντιπροσωπεύουν το 19,63% της παγκόσμιας χωρητικότητας σε dwt, και το 49,96% σε ευρωπαϊκό επίπεδο.