Διεθνή

BGC – Morgan Stanley: Ολες οι αλλαγές στην ασφάλιση αυτοκινήτου


Εναλλακτικούς τρόπους μετακίνησης, αλλαγές στο τρόπο χρήσης των δεδομένων και αλλαγές στο ρυθμιστικό πλαίσιο παγκοσμίως προοιωνίζουν οι νέες τεχνολογίες. Το νέο αυτό σκηνικό μεταμορφώνει τελείως την ασφαλιστική αγορά με την είσοδο νέων παικτών στην αγορά εκτός ασφαλιστικού χώρου, την μετατόπιση των συμβολαίων από ατομικά σε ομαδικά.

της Ελενας Ερμείδου

Μειώνεται, ωστόσο μέγεθος της αγοράς ενώ αναπτύσσονται οι αγορές των αναδυομένων οικονομιών. Το σύνολο των εξελίξεων αυτών οδηγούν στην συγκρότηση νέων επιχειρηματικών μοντέλων στα οποία θα σχήματα ψηφιακά και σχήματα που θα προκύψουν από διάφορες στρατηγικές συνέργειες στην αγορά.

Στην Ελλάδα οι αλλαγές πλησιάζουν δημιουργώντας προκλήσεις και ευκαιρίες προς τους ασφαλιστές ωστόσο στους αστάθμητους παράγοντες είναι το πολύ χαμηλό επίπεδο της τεχνολογίας στην χώρα και τα αντικίνητρα από την πολιτεία.

Οι μεγάλες αυτοκινητοβιομηχανίες που έκαναν εδώ και χρόνια μόνες τους παιχνίδι έρχονται αντιμέτωπες με νέους παίκτες, σε αρκετά σημεία δεν έχουν άλλη επιλογή από το να συμπορευτούν και ξεκινούν αγώνα να προλάβουν τις εξελίξεις στην αυτόνομη οδήγηση.

H Google μπαίνει στην αγορά, η Uber ορίζει το παιχνίδι

H Google ήδη βρίσκεται στην τροχιά δοκιμών αυτόνομων οχημάτων σε δημόσιους δρόμους, μέχρι το 2020. Η lyr ξεκινά δοκιμές αυτόνομων ταξί σε δημόσιους δρόμους μέσα στο 2017, η Uber έχει ξεκινήσεις. Η Tesla αναπτύσσει μοντέλα αυτόνομων οχημάτων ενώ, αναμένει να πάρει έγκριση από τις ρυθμιστικές αρχές έως το 2019. Η GM θα βγάλει στην αγορά αυτόνομα οχήματα έως το 2020. Η Volvo ετοιμάζει πλήρως αυτόνομα οχήματα προς πώληση έως το 2020 και η Ford επιπέδου 4 προς πώληση το 2020. Αυτόνομο όχημα διαθέσιμο έως το 2021 ετοιμάζει και η VW και ευρέως διαδεδομένο μέχρι το 2025. Η BMW ετοιμάζεται να λανσάρει αυτόνομο όχημα εντός του 2021, ενώ η Toyota τo 2020.

Τα νέα μοντέλα μετακίνησης και «εξόρυξη» της πληροφορίας

Με αυτά τα δεδομένα προκύπτουν νέα μοντέλα μετακίνησης ήτοι το μοντέλο κράτησης διαδρομών on – demand από την Uber, lyr, Xmytaxi. Ο ιδιώτης διαθέτει προγραμματισμένες διαδρομές για sharing, ο ιδιώτης μπορεί να διαθέτει το όχημα τους για ενοικίαση (διάθεση μέσω πλατφόρμων, ενοικίαση ανά ημέρα με σταθερή χιλιομετρική τιμή. Υπάρχει τέλος το όχημα σε ορισμένο χώρος στάθμευσης (ο πελάτης πληρώνει για τον χρόνο και την απόσταση οδήγησης) και το όχημα χωρίς ορισμένο χώρο στάθμευσης.

Μεγαλύτερο εύρος πληροφορίας γίνονται διαθέσιμες και μπορούν να αξιοποιηθούν στην ασφάλιση. Οι πληροφορίες αυτές έχουν να κάνουν με τα δεδομένα του οδηγού (ροή κυκλοφορίας, κίνησης σε πραγματικό χρόνο, ατυχήματα, συνθήκες οδοστρώματος, δημόσια έργα, καιρός), δεδομένα περιβάλλοντος (εστιατόρια, ξενοδοχεία, πρατήρια καυσίμων, προγραμματισμός εκδηλώσεων. Δημογραφικά δεδομένα (μέσο εισόδημα, αγοραστική ισχύς, οικογενειακή κατάσταση, ακίνητη περιουσία, πιθανότητα ατυχήματος). Όπως επίσης και δεδομένα πελατών, οχήματος, οδήγησης.

Βγαίνουν στην επιφάνεια τα direct κανάλια

Η νέα τεχνολογία επιταχύνει την ζήτηση των direct καναλιών κυρίως λόγω των παραγόντων της επέκταση των Aggregators, των Fintechs και άλλων νέων επιχειρηματικών μοντέλων, την είσοδο των νέων γειτονικών παικτών στην ασφαλιστική αγορά και την αύξηση της χρήσης της τηλεματικής.

Να σημειωθεί ότι στην Ελλάδα το direct κανάλι έχει το 35% της πίτας με ετήσιο ρυθμό αύξησης 10%.

Οι έξι είναι οι παράγοντες που επηρεάζουν την ασφάλιση του αυτοκινήτου:

-    Η εναλλακτική μετακίνηση: Οι καταναλωτές υποκαθιστούν τα ιδιωτικά μέσα με εναλλακτικά. Αναπτύσσεται το μοντέλο της οικονομίας του διαμοιρασμού,
-    Οι νέες τεχνολογίας όπου χάριν αυτών μειώνονται οι συγκρούσεις καθώς εντός του οχήματος εφαρμόζεται τεχνολογία ADAS, και εκτός του οχήματος εφαρμόζεται σύστημα ελέγχου ταχύτητας, και ανάλυση ατυχήματος.
-    Τα δεδομένα και οι νέες πηγές χρήσεων των, όπως αυξημένο penetration διασυνδεδεμένων οχημάτων, βελτιώσεις στην τεχνολογία συλλογής δεδομένων, αύξηση της χρήσης των big data, κτλ
-    Ψηφιοποίηση: Μετατόπιση στην ψηφιακή κατανάλωση με χρήση διασυνδεδεμένων συσκευών, αύξηση ψηφιακής διανομής, αυτοματοποίηση διαδικασιών.

Επίσης:
-    Το ρυθμιστικό πλαίσιο σε ό,τι αφορά την ιδιοκτησία δεδομένων, την εφαρμογή μέτρων ελέγχουν ταχύτητας, στα προγράμματα απόσυρσης, και στην κυκλοφορία οχημάτων άνευ οδηγού.

Ποιες θα είναι οι επιπτώσεις στην ασφάλιση

Θα υπάρξει μείωση στην συχνότητα ατυχημάτων και μείωση στο μέγεθος του μεγέθους του στόλου των οχημάτων, μειωμένες τιμές ασφάλισης για συγκεκριμένα χαρακτηριστικά ασφαλείας από ορισμένες ασφαλιστικές, μειούμενο ποσοστό προσωπικών συμβολαίων. Τέλος οι νέοι παίκτες της αγοράς αποκτούν απευθείας πρόσβαση στον καταναλωτή, οι παίκτες στην οικονομία του διαμοιρασμού κάνουν ανταγωνιστική την αγορά ομαδικών συμβολαίων καθώς προμηθεύονται χονδρική ασφάλιση στόλου ή απευθείας ασφάλιση, και οι τεχνολογικοί γίγαντες, η αυτοκινητοβιομηχανία και εταιρείες τηλεπικοινωνιών θα προσελκύσουν σημαντικό και κερδοφόρο μερίδιο από την αγορά.

Στα ανταγωνιστικά πλεονεκτήματα των ασφαλιστών οι οποίοι όμως απειλούνται από τους disruptors είναι:

Η εξυγίανση του ισολογισμού, η σωστή διαχείριση, η διάθεση δεδομένων στο underwriting, η αξιοποίηση των δεδομένων και η βελτίωση των σχέσεων με τους πελάτες.

Σύντομα όλα αυτά θα εφαρμοστούν και στην Ελλάδα: Οι ευνοϊκοί παράγοντες είναι η υψηλή αστικοποίηση, ωστόσο οι χαμηλές πωλήσεις νέων αυτοκινήτων, το ρυθμιστικό πλαίσιο και η χαμηλή διείσδυση της τεχνολογίας επιβραδύνουν την ανάπτυξη.

Στους αστάθμητους παράγοντες το ρυθμιστικό και πλαίσια και τα (;)κίνητρα από την πολιτεία.



Ακολουθήστε το Sofokleousin.gr στο Google News
και μάθετε πρώτοι όλες τις ειδήσεις