Η τσάντα Birkin του οίκου Hermès εδώ και δεκαετίες αποτελεί αντικείμενο λατρείας για fashionistas σε όλο τον κόσμο. Έχει, επίσης, αναχθεί σε σύμβολο πλούτου και ισχύος, αφού η τιμή της ξεκινά από τα $30.000 και φτάνει σε απίστευτα ποσά και ακόμα και διασημότητες που μπορούσαν να διαθέσουν τέτοια ποσά δεν "εγκρίθηκαν" για να αποκτήσουν μία.
Όμως, τι συμβαίνει όταν μια τέτοια τσάντα εμφανίζεται στο... Walmart;
Από το Walmart με αγάπη: Η Wirkin
Οι χρήστες του Walmart εδώ και χρόνια μπορούσαν να βρουν μεταχειρισμένες αυθεντικές τσάντες Birkin. Όμως, ο κολοσσός του λιανεμπορίου έκανε μια κίνηση που ταρακούνησε τη βιομηχανία της μόδας: λάνσαρε τη... “Wirkin”, μια απομίμηση αξίας μόλις $80.
Η προσιτή αυτή εκδοχή της πολυτελούς τσάντας εξαντλήθηκε αμέσως μετά την κυκλοφορία της, προκαλώντας φρενίτιδα στους καταναλωτές και έντονες αντιδράσεις στον κόσμο της μόδας.
Η Wirkin μπορεί να έχει εξαντληθεί, αλλά το Walmart εξακολουθεί να προσφέρει το αντίστοιχο αντίγραφο της Kelly, της «μικρής αδελφής» της Birkin. Αντίστοιχα προϊόντα εμφανίζονται και στο Amazon, δημιουργώντας μία νέα τάση για προσιτές απομιμήσεις πολυτελείας.
Η μόδα των knockoffs: Αγάπη ή απέχθεια;
Η κυκλοφορία της Wirkin προκάλεσε έντονες συζητήσεις στα social media, με διασημότητες, TikTokers και κριτικούς μόδας να εκφράζουν ταυτόχρονα τον ενθουσιασμό και τη δυσαρέσκειά τους.
Ένα από τα κύρια επιχειρήματα των επικριτών είναι ότι η Birkin, "χωρίς την αίγλη της υψηλής τιμής της, είναι απλά μια «αδιάφορη» και «γεροντική» τσάντα".
Αντίθετα, άλλοι βρήκαν τη Wirkin απελευθερωτική. Η σταρ του “Real Housewives”, Bethenny Frankel, εξέφρασε την άποψη ότι όσοι ενοχλούνται από το knockoff είναι απλά «ηλίθιοι». Σε βίντεο που ανέβασε στο TikTok, είπε:
Το Walmart άνοιξε την πόρτα σε ανθρώπους που ένιωθαν ότι δεν μπορούσαν να συμμετέχουν σε αυτόν τον κόσμο. Αυτή είναι η επανάσταση: ο όχλος που καταιγίζει το κάστρο, λέγοντας, "Είμαστε κι εμείς εδώ!"
Η Frankel πρόσθεσε πως, ενώ οι απομιμήσεις συχνά προκαλούν αμηχανία στους κατόχους τους, η Wirkin προσφέρει στους καταναλωτές τη δυνατότητα να αποκτήσουν μια τσάντα παρόμοιας αισθητικής, χωρίς να φοβούνται ότι «προσποιούνται».
Το νέο πρόσωπο της μόδας
Η επιτυχία της Wirkin αποτελεί σύμπτωμα μιας ευρύτερης τάσης στον χώρο της μόδας, όπου η πολυτέλεια επαναπροσδιορίζεται. Μεγάλοι retailers όπως το Walmart καταφέρνουν να «εκδημοκρατίσουν» την αισθητική των πολυτελών brands, φέρνοντάς τα πιο κοντά στον μέσο καταναλωτή.
Το ερώτημα, βέβαια, παραμένει: Είναι η μόδα προνόμιο λίγων ή δικαίωμα όλων;
Η απάντηση φαίνεται να βρίσκεται κάπου στη μέση. Όπως απέδειξε η Wirkin, οι καταναλωτές θέλουν κομμάτια που τους κάνουν να αισθάνονται κομψοί και ξεχωριστοί, αλλά χωρίς να πρέπει να θυσιάσουν τους μισθούς ενός ολόκληρου χρόνου.
Ανεξάρτητα από την πλευρά που υποστηρίζετε, ένα είναι σίγουρο: Η Wirkin κατάφερε να ανοίξει μια νέα συζήτηση για την έννοια της πολυτέλειας, βάζοντας τη Walmart στο επίκεντρο της μόδας — και της επανάστασης.