Επιχειρήσεις

Ζητούν εξόφληση τοις μετρητοίς για να μην χάσουν τα λεφτά τους


Στις 60 ημέρες κατά μέσο όρο έχει καθιερωθεί ο χρόνος εξόφλησης τιμολογίων στην Ελλάδα, όταν ο μέσος όρος αναμονής στην Ευρώπη είναι οι 44 ημέρες. Ο μέσος χρόνος είσπραξης εκπρόθεσμων τιμολογίων φτάνει τις 47 ημέρες στην Ελλάδα. Οι έλληνες θα πρέπει να περιμένουν 13 επί πλέον ημέρες σε σχέση με την υπόλοιπη Ευρώπη  προκειμένου να εξοφληθούν και μία εβδομάδα περισσότερο σε σχέση με το 2016. Η Ελλάδα βρίσκεται μεταξύ των πρώτων χωρών στα ανεξόφλητα τιμολόγια κατέχοντας ποσοστό 1,2% ωστόσο ελαφρά χαμηλότερο από το 2016 που ήταν στο 1,8% Στα παραπάνω συμπεράσματα καταλήγει έρευνα της Atradius για όλη την Ευρώπη.

της Ελενας Ερμείδου

Σύμφωνα με την έρευνα η αστάθεια στο περιβάλλον, η μετ’ εμποδίων πρόσβαση στην χρηματοδότηση, αλλά τελευταία και το Brexit καθώς και η επιβράδυνση του ρυθμού ανάπτυξης των αναδυομένων οικονομιών στην Ασία προβληματίζει έντονα το διεθνές επιχειρείν, ασκώντας πιέσεις στην ανάπτυξη και στους τρόπους εξόφλησης των τιμολογίων. Δεν είναι λίγοι αυτοί που επιλέγουν συναλλαγές τοις μετρητοίς φοβούμενοι ότι τιμολόγιο με πίστωση μπορεί να σημαίνει ότι θα χάσουν τα λεφτά τους.
Αύξηση παρουσιάζει το ποσοστό των εκπρόθεσμών τιμολογίων στην Δυτική Ευρώπη στο 41% το 2017 από 39% το 2016. Από την Δυτική Ευρώπη μεγαλύτερη καθυστέρηση αναφέρθηκε στην Ελβετία με τα εγχώρια τιμολόγια  στο 97%, και τα τιμολόγια προς ξένους  στο 93,9%. Στον αντίποδα η Σουηδία με την χαμηλότερη συχνότητα καθυστερήσεων.

Οι μεγαλύτερες καθυστερήσεις πληρωμών από εγχώριους πελάτες παρουσιάζεται στην Ελλάδα με ποσοστό 51,6%. Αυτό έχει επιπτώσεις και στο μέσο όρο είσπραξης τιμολογίων, που είναι στις 60 ημέρες, υψηλότερος στην Ευρώπη, όταν η μέση περίοδος αναμονής στην Ευρώπη είναι οι 44 ημέρες.

Σε σύγκριση με το 2016, οι όροι πληρωμής στην Ευρώπη το 2017 παραμένουν σχεδόν σταθεροί, στις 32 ημέρες. Με εξαίρεση την Ελλάδα (54 ημέρες) την Ιταλία (50 ημέρες) και την Ισπανία (45 ημέρες), σε όλες τις υπόλοιπες, υπό έρευνα χώρες οι όροι εξόφλησης τιμολογίων παρέμειναν πάνω – κάτω στις 30 ημέρες από την ημέρα έκδοσης του τιμολογίου. Στην Ελλάδα παρατηρούνται οι μεγαλύτερες μεταβολές, με το μέσο όρο εξόφλησης τιμολογίων να παρατείνεται κατά 10 ημέρες.

Στην Ελλάδα ο μέσος όρος επιβράδυνσης των όρων πληρωμής σε τιμολόγια εγχωρίων πελατών είναι οι 47 ημέρες (11 ημέρες περισσότερο σε σχέση με το 2016). Οι έλληνες θα πρέπει να περιμένουν 13 επί πλέον ημέρες προκειμένου να εξοφληθούν ( μία εβδομάδα περισσότερο σε σχέση με το 2016) για την είσπραξη εκπρόθεσμων τιμολογίων από ξένους πελάτες.

Το ποσοστό μη εξόφλησης των τιμολογίων από Β2Β πωλήσεις φτάνει στο 1,3% το 2017 ελάχιστα χαμηλότερο του 1,4% το 2016. Περισσότερα τιμολόγια από εγχώριους πελάτες καταγράφηκαν ως μη εξυπηρετούμενα σε σχέση με ξένους. Με εξαίρεση την Ελλάδα και την Ιταλία, ο μέσος όρος μη εξυπηρετούμενων τιμολογίων έφτασε το 1% ή και χαμηλότερα. Στην Ελλάδα έφτασε στο 1,2%, υψηλότερα του μέσου όρου της περιφέρειας, ωστόσο, χαμηλότερο σε σχέση με ένα χρόνο πριν 1,8%.

Πηγή: Atradius.com