Πολιτική

Υβριδικό αεροπλάνο από την easyJet


Με στόχο να μειώσει τα αποτύπωμα του άνθρακα των επιβατών, η easyJet σχεδιάζει σύστημα καυσίμων των αεροσκάφών της, με μηδενικές εκπομπές τα οποία θα έχουν τη δυνατότητα να εξοικονομούν μέχρι και 50.000 τόνους καυσίμων και εκπομπών διοξειδίου του άνθρακα , κάθε χρόνο.

Η easyJet έχει δεσμευθεί να μειώσει το αποτύπωμα άνθρακα των επιβατών της και έχει θέσει νέους στόχους για το 2020 να δεί μια μείωση κατά 7%  τα επόμενα πέντε χρόνια, σε σύγκριση με τιs εκπομπές σήμερα, που είναι 81,05 γραμμάρια CO2 ανά χιλιόμετρο/ επιβάτη.

Η λογική του υβριδικού αεροπλάνου στηρίζεται στη χρήση μιας κυψέλης καύσιμου υδρογόνου που βρίσκεται στο αμπάρι του αεροσκάφους. Αυτό το πρωτοποριακό σύστημα μηδενικών εκπομπών επιτρέπει τη σύλληψη ενέργειας όταν το αεροσκάφος προσγειώνεται την οποία χρησιμοποιεί για να φορτίσει τις ελαφριές μπαταρίες που διαθέτει το σύστημα.

Η ενέργεια μπορεί στη συνέχεια να χρησιμοποιηθεί από το αεροσκάφος - για παράδειγμα όταν βρίσκεται σε τροχοδρόμηση - χωρίς να χρειάζεται να χρησιμοποιηθούν οι κινητήρες αεριώθησης. Λόγω της συχνότητας και του μικρού μήκους του τομέα δραστηριοτήτων της easyJet, περίπου το 4% του συνόλου των καυσίμων που καταναλώνονται ετησίως χρησιμοποιείται όταν το αεροσκάφος της αεροπορικής εταιρείας είναι σε τροχοδρόμηση. Σημειώνεται ότι η μέση τροχοδρόμηση της ΕasyJet είναι 20 λεπτά ανά πτήση δηλαδή περίπου 4.000.000 μίλια κάθε χρόνο. – αντίστοιχα του ταξιδιού μέχρι το φεγγάρι και πίσω, οκτώ φορές.

Κάθε αεροσκάφος θα έχει κινητήρες ισχύος στις κύριες ρόδες τους, ηλεκτρονικά που λειτουργούν με ενέργεια και ελεγκτές συστήματος που θα δώσουν στους πιλότους πλήρη έλεγχο της ταχύτητας, κατεύθυνσης και της πέδησης του αεροσκάφους κατά τη διάρκεια της τροχοδρόμησης.

Το μοναδικό απόβλητο που παράγεται είναι καθαρό νερό που μπορεί να χρησιμοποιηθεί για να ξαναγεμίσει το νερό του αεροσκάφους κατά τη διάρκεια της πτήσης.