Πτώση 3% σημείωσε σήμερα η μετοχή της Ryanair καθώς η ιρλανδική αεροπορική εταιρία χαμηλού κόστους προχώρησε στην ασυνήθιστη κίνηση ακύρωσης 40-50 πτήσεων ημερησίως έως τα τέλη Οκτωβρίου, δημιουργώντας προβλήματα σε εκατοντάδες χιλιάδες δρομολόγια.
Η Ryanair ανακοίνωσε ότι οι ακυρώσεις, που ανακοινώθηκαν την Παρασκευή και ξεκίνησαν άμεσα, είχαν στόχο να «βελτιώσουν τη συνέπεια της σε όλα τα συστήματά της, το ποσοστό της οποίας υποχώρησε κάτω από το 80% τις δύο πρώτες εβδομάδες του Σεπτεμβρίου».
Η Ryanair σύμφωνα με το ΑΜΠΕ, απέδωσε τις ξαφνικές ακυρώσεις σε μια σειρά παραγόντων όπως το υπόλοιπο των αδειών του προσωπικού της, που πρέπει να δοθεί πριν από το τέλος του έτους. Πρόσθεσε επίσης ότι οι απεργίες των ελεγκτών εναέριας κυκλοφορίας και οι άσχημες καιρικές συνθήκες επηρέαζαν στις επιδόσεις της.
Η μεγαλύτερη αεροπορική εταιρία της Ευρώπης βάσει του αριθμού των επιβατών έστειλε την Παρασκευή τα πρώτα email στους επιβάτες που επηρεάζονται, δίνοντάς τους τη δυνατότητα να επιλέξουν μεταξύ της επιστροφής χρημάτων ή μιας εναλλακτικής πτήσης, ενώ μέχρι στιγμής έχει εκδώσει ενημερώσεις ακύρωσης έως την Τετάρτη.
Οι ακυρώσεις αποτέλεσαν κακή δημοσιότητα για την αεροπορική εταιρία που προσπάθησε σκληρά τα τελευταία χρόνια να βελτιώσει την εικόνα της.
Στην Ιρλανδία, τα δελτία ειδήσεων είχαν συνεντεύξεις με δυσαρεστημένους πελάτες, ενώ οι εφημερίδες ζήτησαν από τους αναγνώστες να μοιραστούν την ιστορία τους, όπως έκαναν κάποιοι καλεσμένοι ενός γάμου που δήλωσαν στην Irish Times ότι εγκλωβίστηκαν στη Γαλλία.
Στις 11:10 ώρα Ελλάδας, η μετοχή της Ryanair σημείωσε πτώση 3,1%.
Η ιρλανδική Επιτροπή Κανονισμών Πολιτικής Αεροπορίας ανακοίνωσε ότι οι πελάτες δικαιούνται αποζημίωσης ανάλογα με το πόσο έγκαιρα ειδοποιήθηκαν. Η αεροπορική εταιρία πρέπει να δώσει περιθώριο τουλάχιστον δύο εβδομάδων για να αποφύγει την καταβολή αποζημίωσης, δήλωσε η ρυθμιστική αρχή.
Εάν η αεροπορική εταιρία ακυρώνει 40 πτήσεις την ημέρα για έξι εβδομάδες, θα επηρεαστούν περίπου 285.000 δρομολόγια. Η Ryanair, που χαρακτήρισε τις ακυρώσεις ‘απαράδεκτες’ για τους πελάτες, δήλωσε ότι οι προγραμματισμένες ακυρώσεις αντιπροσωπεύουν λιγότερο από το 2% των δρομολογίων της.