Ελλάδα

Υπερψηφίστηκε το νομοσχέδιο για την ηλεκτροκίνηση


Με τον υπουργό Περιβάλλοντος και Ενέργειας, Κωστή Χατζηδάκη, να προχωρά σε βελτιωτικές αλλαγές και να κάνει δεκτές βουλευτικές τροπολογίες για θέματα που αφορούν το κτηματολόγιο, μικρές μονάδες φωτοβολταϊκών και ανέγερση ιερών ναών σε Κρήτη και Δωδεκάνησα, ολοκληρώθηκε στην ολομέλεια, η συζήτηση και ψήφιση του νομοσχεδίου για την προώθηση της ηλεκτρικής ενέργειας.

Υπέρ της αρχής του νομοσχεδίου τάχθηκαν ΝΔ και ΚΙΝΑΛ, ενώ ΣΥΡΙΖΑ, Ελληνική Λύση και ΜέΡΑ25 δήλωσαν "παρών", ενώ το ΚΚΕ καταψήφισε επί της αρχής και όλα τα άρθρα.

Ο κ. Χατζηδάκης διαβεβαίωσε ότι η κοινή υπουργική απόφαση για τις επανασυνδέσεις ρεύματος "έχει πάει για να πάρει ΦΕΚ", επεσήμανε ότι αφορά τουλάχιστο 1000 ευάλωτα νοικοκυριά, ενώ δεν έκανε δεκτή σχετική τροπολογία που είχε καταθέσει ο ΣΥΡΙΖΑ, αντιτείνοντας ότι είναι πιο λυσιτελής ο τρόπος που προωθείται από την κυβέρνηση το θέμα.

Από την πλευρά του, ο τομεάρχης Περιβάλλοντος και Ενέργειας του ΣΥΡΙΖΑ, Σωκράτης Φάμελος, υποστήριξε ότι η Ελλάδα βρίσκεται σε πολιτικό και οικονομικό και περιβαλλοντικό κατήφορο και χαρακτήρισε το νομοσχέδιο επικοινωνιακό, αποσπασματικό και ημιτελές.

«Ο ΣΥΡΙΖΑ λέει ναι στην ηλεκτροκίνηση, αλλά απαιτείται ολοκληρωμένος ολιστικός σχεδιασμός για την αντιμετώπιση των προβλημάτων, τόνισε ο κ Φάμελος. Το ΚΙΝΑΛ ψήφισε υπέρ της αρχής, ενώ έκανε λόγο «για αποσπασματικές βελτιώσεις μικρού βεληνεκούς που αφορούν λίγους».

Το ΚΚΕ καταψήφισε, υποστηρίζοντας ότι το νομοσχέδιο είναι ενταγμένο στην ευρωπαϊκή πολιτική της πράσινης συμφωνίας, με στόχο να δοθεί κερδοφόρα διέξοδος στους επιχειρηματικούς ομίλους.

Η Ελληνική Λύση κατηγόρησε την κυβέρνηση ότι ξεπουλά όλες τις ενεργειακές επιχειρήσεις της χώρας, ενώ δεν επιδοτεί την εγχώρια παραγωγή.

Το ΜέΡΑ25 χαρακτήρισε θετικό το νομοσχέδιο, ωστόσο όπως υποστήριξε, είναι αποσπασματικό και δεν δίνει κίνητρα για την αγορά και μεταχειρισμένων ηλεκτροκίνητων αυτοκινήτων.