Για την κίνηση που καταγράφει ο κλάδος ασφαλειών στο Νομό Ηρακλείου αλλά και τα προβλήματα της ασφαλιστικής διαμεσολάβησης απέναντι στις ασφαλιστικές και τους καταναλωτές μιλά σε συνέντευξη στο Sofokleousin.gr του σήμερα ο Αντιπρόεδρος Συλλόγου Ηρακλείου Κρήτης, Ασφαλιστικός Πράκτορας Χάρης Μιζεράκης, εν όψει της σημερινής 12ης ημερίδας της Insuranceforum.gr & του Συλλόγου Ασφαλιστικών Διαμεσολαβητών Ν.Ηρακλείου Κρήτης. Σχολιάζει τους μαύρους κωδικούς , τον τρόπο που επηρεάζει το Solvency II την ασφαλιστική διαμεσολάβηση αλλά κυρίως την ανάγκη σχεδιασμού νέων ασφαλιστικών καλύψεων στην Κρήτη.
- Πώς κινείται ο κλάδος στο Νομό Ηρακλείου, υπάρχει άνοδος, πτώση και ποια συμβόλαια βρίσκονται στις προτιμήσεις των καταναλωτών;
Γενικά έχει καταγραφεί πτώση στην ασφαλιστική αγορά του Ηρακλείου τα τελευταία χρόνια, τα ανασφάλιστα οχήματα παραμένουν πολλά, παρά τις προειδοποιήσεις για την διασταύρωση των ανασφάλιστων οχημάτων και παρόλη την μείωση των ασφαλίστρων, λόγο της έλλειψης ρευστότητας που υπάρχει στην αγορά γενικότερα.
Υπάρχει κινητικότητα στον κλάδο των νοσοκομειακών συμβολαίων, καθώς οι καταναλωτές θέλουν να ενημερωθούν λόγω των αλλαγών που γίνονται στον τομέα της υγείας, αλλά τελικά είναι λίγα τα συμβόλαια που συνάπτονται.
Επίσης παρατηρείται έντονο ενδιαφέρον για ασφάλειες επαγγελματικής αστικής ευθύνης, καθώς και για σφαλίσεις κατοικιών.
- Ποια είναι προβλήματα του κλάδου ασφαλιστικής διαμεσολάβησης σε σχέση με τις ασφαλιστικές και σε σχέση με τους καταναλωτές και τι έχετε να προτείνετε;
Τα τελευταία χρόνια παρατηρείται έντονα το φαινόμενο πολλές ασφαλιστικές εταιρείες να προωθούν πωλήσεις ασφαλιστικών προϊόντων μέσω διαδικτύου, προβάλλοντας μάλιστα προς τους καταναλωτές το δήθεν χαμηλό κόστος λόγω έλλειψης μεσαζόντων.
Αξίζει δε να τονισθεί ότι κάποιες εξ αυτών των εταιρειών αναφέρουν "χωρίς κόστος διαμεσολάβησης", παραλείποντας σκόπιμα να αναφερθούν στο κόστος προβολής των συγκεκριμένων προϊόντων, το οποίο τελικά επωμίζεται ο καταναλωτής και πάλι.
Πλην όμως σε αυτές τις περιπτώσεις, όταν επέλθει ο ασφαλιστικός κίνδυνος ο καταναλωτής που έχει ανάγκη από ανθρώπινη παρέμβαση-υποστήριξη, μένει μετέωρος.
Για τους ανωτέρω λόγους προτείνουμε αφενός να σταματήσει η παραπλανητική διαφήμιση και αφετέρου οι ασφαλιστικές εταιρείες να απευθύνονται στους πιστοποιημένους ασφαλιστικούς διαμεσολαβητές για την προώθηση των προϊόντων τους.
- Πώς λειτουργούν οι Μαύροι Κωδικοί, γιατί συνεχίζουν να υπάρχουν και ποιες οι συνέπειες στο κλάδο;
Ο λόγος ύπαρξης των μαύρων κωδικών είναι αφενός η βαριά φορολόγηση των πιστοποιημένων ασφαλιστικών συμβούλων, αφετέρου τα αυξημένα ποσοστά ανεργίας και εκ τρίτου η έλλειψη ενημέρωσης των καταναλωτών γύρω από τις απαραίτητες πιστοποιήσεις [επαγγελματικές άδειες] των ασφαλιστικών συμβούλων.
Οι συνέπειες της λειτουργίας των Μαύρων Κωδικών είναι η μείωση της παραγωγής των πιστοποιημένων ασφαλιστικών συμβούλων και ο αθέμιτος ανταγωνισμός, και είναι απολύτως απαραίτητο να παρθούν άμεσα δραστικά μέτρα από την Πολιτεία για την πάταξη του φαινομένου αυτού.
- To Solvency II επηρεάζει την ασφαλιστική διαμεσολάβηση και πώς;
Το Solvency II επηρεάζει θετικά την ασφαλιστική διαμεσολάβηση, καθώς διασφαλίζει τα επαγγελματικά δικαιώματα των ασφαλιστικών διαμεσολαβητών, αλλά και των πελατών και αντίστοιχα τις υποχρεώσεις των Ασφαλιστικών Εταιρειών.
Με το Solvency II διασφαλίζεται η αξιοπιστία των ασφαλιστικών εταιρειών που δραστηριοποιούνται στην αγορά και έτσι κατά συνέπεια μειώνεται και ο κίνδυνος των ασφαλιστικών διαμεσολαβητών αλλά και ο αγοραστικός κίνδυνος των πελατών.
- Πιστεύετε ότι οι ασφαλιστικές θα πρέπει να σχεδιάσουν νέα προϊόντα και ποια θα είχαν ανάγκη οι πελάτες των ασφαλιστικών διαμεσολαβητών στην Κρήτη, συγκεκριμένα;
Ειδικά όσον αφορά την ασφαλιστική αγορά της Κρήτης θεωρώ επιβεβλημένο τον σχεδιασμό μίας σειράς νέων προϊόντων που έχει ανάγκη ο αγροτικός κόσμος της Κρήτης και πιο συγκεκριμένα ασφαλίσεις κινδύνων ζωϊκού βασιλείου και αγροτικής παραγωγής κατά Θεομηνιών κλπ
Επίσης λόγω της αυξημένης τουριστικής κίνησης στην Κρήτη, θεωρώ απαραίτητο τον σχεδιασμό προγραμμάτων ασφάλισης υγείας-περίθαλψης εισερχόμενου τουρισμού κλπ
-Συρρίκνωση αγοράς, πτώση στα ασφάλιστρα αυτοκινήτου, αύξηση φορολογίας, έλλειψη ρευστότητας, μείωση προμηθειών. Που οδηγείται σήμερα η αγορά;
Λαμβάνοντας υπ’ όψιν και το γενικότερο οικονομικό περιβάλλον, θεωρώ ότι στην ασφαλιστική αγορά οδηγείται ο αφανισμός των μικρών παραγωγικών μονάδων, και καθίσταται πλέον επιτακτική ανάγκη η σύμπραξη των ασφαλιστικών γραφείων και η δημιουργία μεγάλων μονάδων.