Στο ναδίρ φαίνεται να βρίσκεται η καταναλωτική εμπιστοσύνη στη Βρετανία, καθώς οι καταναλωτές νιώθουν το ίδιο απογοητευμένοι όσο ένιωθαν και πριν το δημοψήφισμα για το Brexit.
Ειδικότερα, σύμφωνα με έκθεση που έδωσαν σήμερα στη δημοσιότητα το YouGov σε συνεργασία με το Centre for Economic and Business Research (CEBR), ο σχετικός δείκτης καταναλωτικής εμπιστοσύνης υποχώρησε τον Ιούνιο στο 106,9. Πρόκειται για ένα επίπεδο ελάχιστα υψηλότερο σε σύγκριση με τα μετα-δημοψηφίσματος χαμηλά.
Τις ημέρες αφότου η Τερέζα Μέι έχασε την κοινοβουλευτική πλειοψηφία στις γενικές εκλογές νωρίτερα αυτό το μήνα, ο δείκτης βυθίστηκε στο 105,2, επισημαίνει το Bloomberg.
Η έκθεση αναφέρει πως η πολιτική αβεβαιότητα, ο αυξανόμενος πληθωρισμός και τα προβλήματα στην αγορά κατοικιών, όλα επηρεάζουν την εμπιστοσύνη.
«Η hung parliament (κοινοβούλιο χωρίς αυτοδυναμία) φαίνεται πως έπληξε κι άλλο το αίσθημα των καταναλωτών, το οποίο ήδη βούλιαζε μετά την συνεχιζόμενη πίεση στα οικονομικά των νοικοκυριών», εξήγησε ο Stephen Harmston, επικεφαλής των εκθέσεων του YouGov.
«Αλλά η πραγματική αιτία ανησυχίας είναι η χαλάρωση της αγοράς κατοικιών, καθώς αυτό είναι ένα από τα βασικά πράγματα που έχει αυξήσει την καταναλωτική εμπιστοσύνη τα τελευταία λίγα χρόνια», πρόσθεσε.
Η οικονομική ανάπτυξη επιβραδύνθηκε στο 0,2% το πρώτο τρίμηνο του έτους και μόνο το ισχυρό διεθνές εμπόριο θα αποτρέψει μια ύφεση από εδώ και στο εξής, εκτίμησε και ο αναπληρωτής πρόεδρος του CEBR, Douglas McWilliams.
Ξεχωριστή έκθεση της μηχανής αναζήτησης εργασίας Adzuna έδειξε πως ο μέσος, διαφημιζόμενος μισθός έχει ενισχυθεί κατά 1,6% στη διάρκεια των έξι τελευταίων μηνών. Η επιχειρηματική δραστηριότητα και τα μέτρα ασφάλειας της εργασίας είναι ακόμη ανθεκτικά, τόνισαν το YouGov και το CEBR.