Κατά πλειοψηφία εγκρίθηκαν από την επιτροπή Παραγωγής και Εμπορίου της Βουλής οι συμφωνίες αεροπορικών υπηρεσιών της Ελλάδας με τη Μαλαισία και την Ινδία.
Ο υφυπουργός Υποδομών και Μεταφορών Μιχάλης Παπαδόπουλος, αναφερόμενος στις δύο συμφωνίες, είπε ότι έχουν στόχο την ανάπτυξη των διμερών σχέσεων στον τομέα των αεροπορικών υπηρεσιών αλλά ρυθμίζουν και θέματα καθιέρωσης και λειτουργίας διεθνών αεροπορικών γραμμών, και δίνουν τη δυνατότητα εκμετάλλευσης της αγοράς, από τους αερομεταφορείς των δύο πλευρών, μέσω σημείων σύνδεσης και σε προορισμούς, πέραν της Ελλάδας και των αντίστοιχων χωρών.
«Όσο πιο γρήγορα υλοποιούνται αυτές οι συμφωνίες τόσο πιο γρήγορα έχει όφελος η χώρα, οι πολίτες», είπε ο κ. Παπαδόπουλος και πρόσθεσε ότι θα εξυπηρετηθεί ο τουρισμός, η εμπορευματική κίνηση και τα αεροπορικά συμφέροντα που έχει η Ελλάδα.
Ο εισηγητής της ΝΔ Κωνσταντίνος Κόλλιας τάχθηκε υπέρ της έγκρισης των δύο συμφωνιών, λέγοντας ότι θα είναι ιδιαίτερα επωφελείς για την Ελλάδα, ιδιαίτερα στον οικονομικό τομέα. Ο βουλευτής ανέφερε ότι προβλέπεται διορισμός μιας ή περισσοτέρων, αεροπορικών εταιρειών, από κάθε χώρα, για την εκτέλεση τακτικών διεθνών αεροπορικών δρομολογίων μεταξύ Ελλάδας, Μαλαισίας, Ινδίας και ότι δίνονται σημαντικές δυνατότητες εκμετάλλευσης της αγοράς, μέσω συμφωνιών εμπορικής συνεργασίας.
Ο εισηγητής του ΣΥΡΙΖΑ Χρήστος Γιαννούλης, αν και επισήμανε ότι το κόμμα του θα ψηφίσει τις δύο συμφωνίες, δήλωσε επιφύλαξη για την ολομέλεια προκειμένου να έχει τη δυνατότητα να τοποθετηθεί και στην Ολομέλεια. Όπως άλλωστε επισήμανε, οι δύο συμφωνίες είναι προϊόν διπλωματικής και πολιτικής συνεργασίας, της προηγούμενης κυβέρνησης. Ο βουλευτής του ΣΥΡΙΖΑ αναφέρθηκε στην ΑΠΑ (Αρχή Πολιτικής Αεροπορίας) και τον ρόλο της στα ζητήματα των αερομεταφορών και των ελέγχων που σχετίζονται με την ασφάλεια, σημειώνοντας ότι το υπουργείο Υποδομών και Μεταφορών, πρέπει να δώσει απαντήσεις για την αναδιοργάνωση της ΑΠΑ και τη δυνατότητα της να διενεργήσει με επάρκεια αυτούς τους ελέγχους.
Ο ειδικός αγορητής του Κινήματος Αλλαγής Χρήστος Γκόκας, που δήλωσε επιφύλαξη για την ολομέλεια, προκειμένου το κόμμα του να έχει δικαίωμα λόγου, είπε ότι οι δύο συμβάσεις κινούνται σε θετική κατεύθυνση, αναμένεται να εξυπηρετήσουν καλύτερα τις μεταφορές επιβατών και τις εμπορικές μεταφορές ενώ θα ενισχύσουν και τον τουρισμό. Ο κ. Γκόκας αναφέρθηκε επίσης στα θέματα ασφάλειας, και τόνισε ότι θα πρέπει να εξαντλούνται όλες οι διατάξεις και πρότυπα που έχουν θεσπιστεί και από τον διεθνή οργανισμό πολιτικής αεροπορίας αλλά και την ΕΕ και από τα ίδια τα συμβαλλόμενα μέρη.
Ο ειδικός αγορητής του ΚΚΕ Ιωάννης Δελής δήλωσε ότι καταψηφίζει τις δύο συμφωνίες και πρόσθεσε ότι εξυπηρετούν κατ΄αρχάς τα συμφέροντα των αεροπορικών εταιρειών και μερίδα του εμπορικού κεφαλαίου. Τόνισε επίσης ότι το ελληνικό κράτος αναλαμβάνει την προετοιμασία και το άνοιγμα των επιχειρηματικών πεδίων στις μεταφορές, το εμπόριο, στον τουρισμό και μεριμνά και εγγυάται για την κερδοφορία ελληνικών επιχειρηματικών ομίλων στο εξωτερικό και μεριμνά για την τήρηση των κανόνων του καπιταλιστικού ανταγωνισμού, στο συγκεκριμένο κλάδο.
Ο ειδικός αγορητής της Ελληνικής Λύσης Βασίλης Βιλιάρδος, που επίσης δήλωσε επιφύλαξη, κάλεσε την κυβέρνηση να απαντήσει αν η συμφωνία σχετίζεται στο άνοιγμα του τουρισμού, στη βάση πιέσεων από τη FRAPORT, ώστε να αυξήσει τις αφίξεις της.
Ο ειδικός αγορητής του ΜέΡΑ25 Γιώργος Λογιάδης, δήλωσε επιφύλαξη για την ολομέλεια, είπε ότι είναι συμφωνίες των ανοιχτών ουρανών, και υπογράμμισε ότι για το ΜέΡΑ25 είναι κρίσιμα τα ζητήματα αεροπορικής ασφάλειας και των αρμοδίων εποπτικών αρχών. Υπογράμμισε εξάλλου ότι το κόμμα του δεν είναι αντίθετο σε τέτοιες συμφωνίες, είναι όμως αντίθετο στην ιδιωτικοποίηση των αεροδρομίων και στο ξεπούλημα βασικών υποδομών, όπως έπραξαν οι μνημονιακές κυβερνήσεις.