Επιχειρήσεις

Βαρόμετρο αφερεγγυοτήτων και πτωχεύσεων για το 2016


Μεικτές προοπτικές για τις συνθήκες που επικρατούν στο επιχειρηματικό γίγνεσθαι 2016 και συγκεκριμένα για την εξέλιξη της πορείας των αφερεγγυοτήτων βλέπει μέσα από μελέτη της η Atradius (2η μεγαλύτερη ασφαλιστική πιστώσεων στο κόσμο). Οι προκλήσεις είναι πολλές και αποδίδονται στην πτώση των τιμών των εμπορευμάτων και στην επιβράδυνση των ρυθμών της κινεζικής οικονομίας.

Αναμένεται ελάχιστη βελτίωση στους ρυθμούς αφερεγγυότητας στο τρέχον με το ποσοστό των πτωχεύσεων στην ευρωζώνη να παραμένει στο 66%, υψηλότερο του 2007 πριν ξεσπάσει η οικονομική κρίση.

Ανω του 90% των συμμετεχόντων στην τελευταία έρευνα της Atradius με τίτλο Atradius Payment Practices Barometer survey for Western Europe αντιμετώπισε καθυστερήσεις πληρωμών σε επίπεδο B2B το περασμένο έτος. Αυτό είχε ως αποτέλεσμα ένα ποσοστό σχεδόν 40% της συνολικής αξίας των λογαριασμών B2B να εισαχθούν στην κατηγορία μη εξυπηρετούμενων οφειλόμενων λογαριασμών

Οι συμμετέχοντες από Ιταλία και Ελλάδα δέχθηκαν τις  μεγαλύτερες επιπτώσεις.

Παρακάτω ακολουθεί η μελέτη της Atradius :

Ελλάδα

Ρευστότητα και είσπραξη ανεξόφλητων απαιτήσεων οι μεγαλύτερες προκλήσεις για την κερδοφορία των επιχειρήσεων και το 2016 στην Ελλάδα.

•    Ποσοστό των ερωτηθέντων στην Ελλάδα που αγγίζει το 87% , (σε αντίθεση με μόλις 57,9% στη Δυτική Ευρώπη) δηλώνουν ότι οι εγχώριοι Β2Β πελάτες τους εξοφλούν τα τιμολόγια με καθυστέρηση λόγω προβλημάτων ρευστότητας.
•    Το 30 % των ερωτηθέντων στην Ελλάδα (με αντίστοιχο ποσοστό 18,8% στη Δυτική Ευρώπη, δήλωσαν απώλεια εσόδων λόγω της καθυστερημένης πληρωμής των τιμολογίων από τους B2B πελάτες τους.
•    3 στους 5 ερωτηθέντες στην Ελλάδα (ποσοστό 61.0%) αναμένουν σημαντική επιδείνωση σε ό,τι αφορά στις πρακτικές πληρωμών των B2B πελατών που δραστηριοποιούνται στη βιομηχανία τροφίμων κατά τους επόμενους 12 μήνες.

Δυτική Ευρώπη

H καθυστέρηση πληρωμών επηρεάζει το 90% των επιχειρήσεων στη Δυτική Ευρώπη, όπως αποκαλύπτει η σχετική έρευνα της Atradius.

•    Σχεδόν το 40% της αξίας των Β2Β τιμολογίων στη Δυτική Ευρώπη πληρώθηκαν με καθυστέρηση.
•     Εκπρόθεσμα τιμολόγια που καταβάλλονται, κατά μέσο όρο,  εντός τριών εβδομάδων από την ημερομηνία λήξης της προθεσμίας.
•    1 στους 4 ερωτηθέντες εξόφλησαν τους προμηθευτές τους με καθυστέρηση εξαιτίας της καθυστερημένης πληρωμής τους από τους B2B πελάτες τους.
•    35 % των ερωτηθέντων θα ελέγξει την πιστοληπτική ικανότητα των πελατών τους με μεγαλύτερη συχνότητα φέτος.