Πολιτική

Τους λόγους της παράτασης για το Καστέλι εξηγεί το ΥΠΟΜΕΔΙ - επίθεση στην αντιπολίτευση


Τους λόγους που μέσα σε λίγες μέρες η παράταση για την δημοπράτηση του διαγωνισμού για το Καστέλι από τέλη Ιουλίου, μετατέθηκε για τις 30 Σεπτεμβρίου, εξηγεί σε ανακοίνωση του το υπουργείο Υποδομών, εξαπολύοντας επίθεση παράλληλα και στη ΝΔ για τις δημόσιες τοποθετήσεις μετά την εν λόγω εξέλιξη. Όπως αναφέρεται χαρακτηριστικά:

Η ΝΔ και συνοδοιπόροι της,  με αφορμή την παράταση για τις 30 Σεπτεμβρίου 2016 της καταληκτικής προθεσμίας κατάθεσης τελικών προσφορών, στο πλαίσιο του διαγωνισμού για την κατασκευή του νέου αεροδρομίου Καστελίου Κρήτης, για άλλη μια φορά επιδίδονται σε άστοχες, έωλες και παντελώς αστήρικτες αιτιάσεις, διολισθαίνοντας σε θλιβερή μικροπολιτική αντιμετώπιση των μεγάλων έργων και των αναπτυξιακών προσπαθειών της Κυβέρνησης και της χώρας.

Προδίδουν την ένδεια των επιχειρημάτων τους, την άγνοια των διαδικασιών διασφάλισης του δημοσίου συμφέροντος και των προϋποθέσεων για την υλοποίηση των μεγάλων έργων. Ψάχνουν στην εύκολη κριτική και στον ασύστολο λαϊκισμό καταφύγιο, της απραξίας και των μεγάλων ευθυνών τους  για τα δικά τους έργα και τις ημέρες.

Καλό είναι αντί να συνεχίζουν τον κατήφορο της υποκρισίας και της πολιτικής αναξιοπιστίας να αναλάβουν τις ευθύνες τους, να κάνουν την αυτοκριτική τους και να εξηγήσουν στους πολίτες της Κρήτης γιατί όλα τα προηγούμενα χρόνια εγκατέλειψαν τις υποδομές, οδήγησαν σε τέλμα τα εκτελούμενα έργα και καταδίκασαν το νησί σε απαξίωση των υποδομών του και αναπτυξιακή άπνοια.

Σήμερα, η Κυβέρνηση και το Υπουργείο ΥΠΟΜΕΔΙ έχουν θέσει σε πλήρη εφαρμογή ένα συνεκτικό, εφαρμόσιμο και ρεαλιστικό σχέδιο επανεκκίνησης και ολοκλήρωσης - των πολλών από το παρελθόν - βαλτωμένων και ταλαιπωρημένων έργων και ταυτόχρονα προώθησης των νέων αναγκαίων αναπτυξιακών υποδομών για την παραγωγική ανασυγκρότηση και την ανάπτυξη του νησιού. Ενδεικτικά αναφέρονται:

-Επανεκκινήθηκαν και δρομολογούνται προς την ολοκλήρωσή τους το σύνολο των σημαντικών οδικών έργων σε όλη την Περιφέρεια Κρήτης, που τα τελευταία χρόνια ήταν εγκαταλελειμμένα, καθώς οι λύσεις και οι απαντήσεις στα προβλήματα που έπρεπε να αντιμετωπιστούν παραπέμπονταν στις ελληνικές καλένδες.

-Εξασφαλίστηκαν από το Πρόγραμμα Τεχνικής Βοήθειας του ΕΣΠΑ σχεδόν 4 εκατομμύρια ευρώ και δρομολογείται αμέσως η στρατηγική μελέτη για την υλοποίηση του μεγάλου οδικού άξονα ΒΟΑΚ, στο σύνολο του, ζητούμενο δεκαετιών από όλους τους φορείς του νησιού.

-Η Κυβέρνηση και το Υπουργείο ΥΠΟΜΕΔΙ σε συνεργασία με την Ευρωπαϊκή Τράπεζα Επενδύσεων προωθούν συμφωνία χρηματοδότησης της κατασκευής του ΒΟΑΚ.

-Δρομολογούνται άμεσα παρεμβάσεις στον υπάρχοντα οδικό άξονα του ΒΟΑΚ με εξασφαλισμένη πίστωση 15 εκατομμυρίων ευρώ για έργα αναβάθμισης και βελτίωσης της Οδικής Ασφάλειας.

-Στις 15 Ιουλίου 2016, νωρίτερα από το καθορισμένο χρονοδιάγραμμα του έργου, παραδίδονται κατασκευαστικά και λειτουργικά η ανατολική πτέρυγα του αεροδρομίου Χανίων και τα νέα σύγχρονα μηχανήματα υποδοχής και ελέγχου, που θα εξυπηρετήσουν το σύνολο της επιβατικής κίνησης του αεροδρομίου και θα αναβαθμίσουν τις λειτουργικές του δυνατότητες.

- Προωθείται η αναβάθμιση του αεροδρομίου «Ν. Καζαντζάκης» του Ηρακλείου για να ανταποκριθεί στην αυξημένη επιβατική κίνηση μέχρι την κατασκευαστική και λειτουργική ολοκλήρωση του αεροδρομίου Καστελίου

Ειδικότερα για τον διαγωνισμό του νέου αεροδρομίου στο Καστέλι Κρήτης, τονίζεται για άλλη μια φορά ότι η Κυβέρνηση και το ΥΠΟΜΕΔΙ προωθούν την κατασκευή του με όρους που διασφαλίζουν το δημόσιο συμφέρον, τις τοπικές κοινωνίες και αναβαθμίζουν την Κρήτη ως διεθνή τουριστικό και εμπορικό προορισμό.

Η πραγματικότητα, την οποία όφειλαν να γνωρίζουν όσοι δήθεν κόπτονται για την υλοποίηση του έργου είναι ότι: Μετά τις πρόσφατες κυβερνητικές ανακοινώσεις που προσδιόρισαν την καταληκτική προθεσμία υποβολής προσφορών στο τέλος Ιουλίου, από το σύνολο των κοινοπραξιών που έχουν πάρει μέχρι τώρα μέρος στη διαβούλευση των όρων δημοπράτησης και των διαγωνιστικών διαδικασιών του έργου, ζητήθηκε παράταση της προθεσμίας κατάθεσης προσφορών έως στις 30 Σεπτεμβρίου 2016. Το αίτημα έγινε αποδεκτό και ικανοποιήθηκε από το Υπουργείο ΥΠΟΜΕΔΙ, καθώς κρίθηκαν βάσιμοι και σημαντικοί οι λόγοι της υποβολής του, οι οποίοι είναι: α) Οι ενδιαφερόμενες κοινοπραξίες να μελετήσουν τις τροποποιήσεις των τευχών δημοπράτησης, ώστε με τις προτάσεις τους να ανταποκριθούν στον καλύτερο δυνατό βαθμό στους νέους όρους του διαγωνισμού. β) Να δοθεί εύλογος χρόνος στις κοινοπραξίες, ώστε να γίνουν οι απαραίτητες συμφωνίες συνεργασίας τους με χρηματοδοτικά σχήματα για την εξασφάλιση των αναγκαίων κεφαλαίων χρηματοδότησης του έργου.

Υπογραμμίζεται ότι το Υπουργείο ΥΠΟΜΕΔΙ παρά το γεγονός ότι είναι οργανωτικά και τεχνικά απολύτως έτοιμο να ολοκληρώσει αμέσως τη διαγωνιστική διαδικασία του νέου αεροδρομίου Καστελίου Κρήτης, αποδέχθηκε την ικανοποίηση του αιτήματος της ολιγόμηνης παράτασης. Αυτό έγινε για λόγους βελτιστοποίησης του υγιούς ανταγωνισμού στο διαγωνισμό του έργου, ισχυροποίησης των προτάσεων των διαγωνιζομένων και  πάνω απ΄ όλα για την διασφάλιση του δημοσίου συμφέροντος και των καλύτερων δυνατών προϋποθέσεων υλοποίησης του έργου.

Υπενθυμίζεται ότι μερικά από τα καινούργια και βασικά στοιχεία, που έθεσε ο Υπουργός ΥΠΟΜΕΔΙ κ. Χρήστος Σπίρτζης  και συμπεριλαμβάνονται στα τροποποιημένα τεύχη δημοπράτησης βάση των οποίων γίνεται ο διαγωνισμός  για το νέο αεροδρόμιο Καστελίου Κρήτης είναι: 

-Διπλασιασμός των πόρων που θα αποδίδονται στους ΟΤΑ του νησιού ετησίως από τα ακαθάριστα έσοδα του αεροδρομίου.

-Ενίσχυση του ζητούμενου από το διαγωνισμό ποσοστού συμμετοχής του ελληνικού δημοσίου στο εταιρικό σχήμα του νέου αεροδρομίου από 45% έως 55%.

-Εξασφάλιση κατασκευής χώρου πολλαπλών χρήσεων εντός του αεροδρομίου, που θα χρησιμοποιείται από τους φορείς της Κρήτης για ανάδειξη και προώθηση της ιστορίας, του πολιτισμού, των τοπικών προϊόντων και την διεξαγωγή εκδηλώσεων με στόχο την διεθνή προβολή της Κρήτης.

-Αναβάθμιση των αισθητικών, λειτουργικών και ενεργειακών χαρακτηριστικών των κτιρίων του αεροδρομίου, με στόχο το νέο έργο στο Καστέλι να αποτελέσει εμβληματικό έργο της Κρήτης.

-Επιλογή ανεξάρτητου μηχανικού του έργου, μέσω ανοιχτής διαγωνιστικής διαδικασίας, με τη συμμετοχή του ελληνικού δημοσίου, της Ευρωπαϊκής Τράπεζας Επενδύσεων και του παραχωρησιούχου, αντί επιλογής του ανεξάρτητου μηχανικού μόνον από τον παραχωρησιούχο, όπως ίσχυε με τους προηγούμενους όρους.

Η σύγκριση είναι καταλυτική. Η διαχωριστική γραμμή ανάμεσα στο χθες των ψεύτικων υποσχέσεων, της εγκατάλειψης και της απαξίωσης των υποδομών της Κρήτης και το σήμερα της άοκνης προσπάθειας για τις θετικές απαντήσεις στα μεγάλα αναπτυξιακά αιτήματα του νησιού, είναι έντονη και άμεσα ορατή. Οι πολίτες της Κρήτης γνωρίζουν, συγκρίνουν και στηρίζουν τις ελπίδες τους για την ανάπτυξη του νησιού και την βελτίωση της ζωής τους στις προσπάθειες και τα έργα της Κυβέρνησης.`