Πολιτική

Το Υπουργείο συγχαίρει τον ΕΟΠΥΥ για ποιοτικές υπηρεσίες του


Η ηγεσία του υπουργείου Υγείας με ανακοίνωση της συγχαίρει τη Διοίκηση και τους εργαζόμενους του ΕΟΠΥΥ, για τη μεθοδική και σκληρή δουλειά τους, που όπως λέει, οδηγούν τον οργανισμό σε μια νέα εποχή, ποιοτικότερων υπηρεσιών προς τους πολίτες και τους παρόχους και αξιόπιστης προάσπισης του δημόσιου συμφέροντος.

Ο λόγος των συγχαρητηρίων σύμφωνα με την ανακοίνωση είναι η δημιουργία αποτελεσματικών και σοβαρών δράσεων εκσυγχρονισμού με όφελος για όλους όσους συμμετέχουν στην αλυσίδα παροχής και χρήσης υπηρεσιών υγείας και κυρίως για τους πολίτες. Με τη θέσπιση κατάλληλου νομοθετικού πλαισίου (νόμος υπ’αρίθμ. 4368, άρθρο 90) και τον επιτυχή σχεδιασμό και την υλοποίηση ενός σύνθετου σχεδίου από τη διοίκηση και τους εργαζομένους του ΕΟΠΥΥ κόπηκαν, όπως αναφέρει το Υπουργείο, γόρδιοι δεσμοί και ξεπεράστηκαν δυσλειτουργίες ετών.

Σύμφωνα με το Υπουργείο, η έναρξη της νέας διαδικασίας ελέγχου και τελικής εκκαθάρισης υποβολών των παρόχων, από τον ΕΟΠΥΥ, αποτελεί μια ανάλογη δράση και παρέμβαση βελτίωσης της λειτουργίας ολόκληρης της αλυσίδας παροχής δημόσιων υπηρεσιών υγείας προς όφελος των πολιτών.

Με τη συγκεκριμένη δράση, επιλύθηκε ένα πρόβλημα ιδιαίτερα περίπλοκο, που καμία κυβέρνηση ως σήμερα δεν είχε τολμήσει να το αγγίξει ολοκληρωμένα, δηλαδή να δώσει λύση στην διαδικασία εκκαθάρισης των νέων υποβολών των παρόχων και ταυτόχρονα να διαχειριστεί με επιτυχία το τεράστιο θέμα των παρελθοντικών, «παλαιών» υποβολών που συσσωρεύονταν και λίμναζαν ως μη διαχειρίσιμα αρχεία (τόνοι χαρτιού τοποθετημένων σε κούτες), στις αποθήκες του Οργανισμού. Η ελλιπής προσπάθεια που έγινε αναφορικά με την εκκαθάριση των παλαιών υποβολών (έτους 2013) από Ιδιωτικές Ελεγκτικές Εταιρείες (το 2014) δεν ολοκληρώθηκε. Η έλλειψη αποτελεσματικής παρέμβασης και η σχεδόν παντελής έλλειψη δράσης, υπονόμευε την αξιοπιστία του ΕΟΠΥΥ και ανατροφοδοτούσε το πρόβλημα έως σήμερα.

Το σύστημα εκκαθάρισης υποβολών των παρόχων είχε αφεθεί στην τύχη του και οι πάροχοι λάμβαναν το 90% των απαιτήσεών τους με πρόχειρο λογιστικό έλεγχο, χωρίς τον οποιοδήποτε ουσιαστικό έλεγχο δηλαδή, ενώ για το υπόλοιπο 10% ανέμεναν την τελική εκκαθάριση, η οποία όμως ουδέποτε πραγματοποιήθηκε στο παρελθόν.