Την πρόσβαση το Διαδίκτυο μέσω wifi αξιολογούν οι επιβάτες ως την πιο σημαντική υπηρεσία, που μπορεί να τους παρέχει η αεροπορική τους εταιρεία στη διάρκεια μιας πτήσης. Μάλιστα, στην πλειοψηφία τους απαντούν ότι το wifi εν πτήση συνιστά μια υπηρεσία πιο σημαντική και ουσιαστική από την προσφορά γευμάτων, από την παροχή μέσων ψυχαγωγίας ακόμη και από το συνδυασμό τους.
Την εικόνα του επιβάτη που ενδιαφέρεται να είναι online ακόμη και εν ώρα πτήσης (περισσότερο απ’ όσο ενδιαφέρεται για να φάει ένα καλό δείπνο ή να παρακολουθήσει μια ταινία), αποτυπώνει έρευνα που διενήργησαν οι Inmarsat και GfK. Στην έρευνα έλαβαν μέρος περίπου 9.000 επιβάτες από Ευρώπη, Ασία/Ειρηνικό και Λατινική Αμερική, οι οποίοι έκαναν τουλάχιστον ένα ταξίδι τον περασμένο χρόνο και είχαν τουλάχιστον από μία συσκευή με δυνατότητα σύνδεσης στο Διαδίκτυο μαζί τους στη διάρκεια της πτήσης.
Οι αριθμοί, που αποκαλύπτει η έρευνα, είναι εντυπωσιακοί: το 92% των επιβατών του δείγματος δήλωσε ότι θα ήθελε να μπορεί να έχει πρόσβαση στο Διαδίκτυο εν ώρα πτήσης. Μάλιστα, όταν οι συμμετέχοντες κλήθηκαν να επιλέξουν μία μόνο υπηρεσία, την οποία τη θεωρούν πιο σημαντική - συμπεριλαμβανομένων των γευμάτων και των παραδοσιακών συστημάτων ψυχαγωγίας - το 54% επέλεγε το wifi.
Μάλιστα, περισσότεροι από οκτώ στους δέκα επιβάτες (το 83%) δηλώνουν ότι θα επέλεγαν μια αεροπορική εταιρεία με κριτήριο την παροχή δωρεάν wifi στη διάρκεια της πτήσης. Εξίσου εντυπωσιακό είναι το εύρημα της εταιρείας ότι τα δύο τρίτα εξ αυτών τονίζουν ότι είναι διατεθειμένοι ακόμη και να πληρώσουν, προκειμένου να εξασφαλίσουν αυξημένη ποιότητα και αξιοπιστία σύνδεσης στο Διαδίκτυο.
Ενδιαφέρον παρουσιάζει το εύρημα της έρευνας, σύμφωνα με το οποίο το 78% των επιβατών εκτιμά ότι η συνδεσιμότητα στη διάρκεια των πτήσεων θα αλλάξει ριζικά τον τρόπο ψυχαγωγίας εντός του αεροσκάφους την επόμενη δεκαετία.
Ανταπόκριση
“Η ζήτηση για ευρυζωνικές υπηρεσίες στον …ουρανό έχει φτάσει σε πρωτοφανή επίπεδα σε όλο τον κόσμο, με αποτέλεσμα οι αεροπορικές εταιρείες, καθώς και εκείνες που δραστηριοποιούνται με την εκμίσθωση αεροσκαφών, να πρέπει να ανταποκριθούν στις προσδοκίες των επιβατών, εάν δεν θέλουν να χάσουν έδαφος προς όφελος των ανταγωνιστών”, επισημαίνει η μελέτη.
“Η έρευνα, μας δείχνει ξεκάθαρα ότι οι επιβάτες απαιτούν μια εξαιρετικά αξιόπιστη υπηρεσία. Η ποιότητα είναι το βασικό κριτήριο για τους επιβάτες. Οι αεροπορικές εταιρείες βρίσκονται, συνεπώς, υπό πίεση για να επιλέξουν το σωστό συνεργάτη υποστήριξης για μια αξιόπιστη και οικονομικά αποτελεσματική εξυπηρέτηση”, προσθέτουν οι συντάκτες της μελέτης.