Η Fiat Chrysler ανακοίνωσε την Τρίτη ότι σκοπεύει να περιορίσει τους εκπεμπόμενους ρύπους των οχημάτων της προκειμένου να προσαρμοστεί στα νέα περιβαλλοντικά στάνταρ της Ευρωπαϊκής Ένωσης, τα οποία μετά την γνωστοποίηση του σκανδάλου της Volkswagen έγιναν ακόμα πιο αυστηρά.
Περί τα τέλη του 2015 έγινε γνωστό ότι ο γερμανικός όμιλος VW τοποθετούσε επίτηδες ένα λογισμικό στα ντιζελοκίνητα οχήματα της εταιρίας προκειμένου να περνά τα περιβαλλοντικά τεστ της ΕΕ, με τις πραγματικές τιμές των εκπεμπόμενων ρύπων να είναι πολύ μεγαλύτερες του προβλεπόμενου.
Μετά την γνωστοοίηση του σκανδάλου ανακαλύφθηκε πως το επίμαχο λογισμικό συμπερτιλαμβάνεται σε περισσότερα από 11 εκατ. οχήματα του ομίλου τα οποία έχουν πωληθεί παγκοσμίως.
Υπό αυτό το πρίσμα οι ευρωπαϊκές ρυθμιστικές αρχές πραγματοποιούν εξονυχιστικούς ελέγχους σε διάφορες αυτοκινητοβιομηχανίες ανά τον κόσμο προκειμένου να εντοπίσουν τυχόν παραβιάσεις.
Σύμφωνα με την ανακοίνωση της αυτοκινητοβιομηχανίας, στόχος της Fiat Chrysler είναι να αναβαθμίσει τα ντιζελοκίνητα οχήματά της ούτως ώστε να αποδίδουν το ίδιο κάτω από καλύτερες οδηγικές συνθήκες, ακριβώς όπως στα τεστ του εργαστηρίου.
Είναι απολύτως φυσιολογικό τα οχήματα να παράγουν μεγαλύτερες ποσότητες διοξειδίου του άνθρακα και του αζώτου σε κανονικές συνθήκες, πέρα από τα πλαίσια του εργαστηρίου, κάτι που οι ευρωπαϊκές ρυθμιστικές αρχές γνωρίζουν πολύ καλά.
Σύμφωνα με τους νέους όρους της Κομισιόν, κάθε κατασκευαστής θα καλείται να καταβάλει το ποσό των 30.000 ευρώ ανά όχημα, σε περίπτωση που εντοπιστεί παραβίαση των κανονισμών.
Την ώρα που πολλές ευρωπαϊκές πόλεις πασχίζουν να κρατήσουν τα επίπεδα της ατμοσφαιρικής ρύπανσης υπό έλεγχο, οι πολίτες τάσσονται υπέρ των αυστηρότερων μέτρων της ΕΕ, με ίσος τον μοναδικό ζημιωμένο να είναι οι αυτοκινητοβιομηχανίες.
Η ανακοίνωση της Fiat Chrysler έρχεται την ώρα που οι ευρωπαϊκές ρυθμιστικές αρχές πραγματοποιούν εντατικούς ελέγχους προκειμένου να εντοπίσουν εάν το σκάνδαλο της VW έχει πάρει προεκτάσεις και σε άλλες αυτοκινητοβιομηχανίες