“Περσινά ξινά σταφύλια” για τις οικονομικές επιδόσεις μιντιακών εταιρειών. Σχήμα λόγου. Τα “περσινά σταφύλια” δεν είναι καθόλου “ξινά” - το αντίθετο μάλιστα: Τα οικονομικά αποτελέσματα που ανακοινώνονται για τη χρήση 2001 είναι θετικά και μάλιστα βελτιωμένα σε σχέση με την προηγούμενη χρονιά, όταν με την έξαρση της πανδημίας και τα περιοριστικά μέτρα είχαν πέσει οι κυκλοφορίες των εφημερίδων.
Η Alter Ego Media του Βαγγέλη Μαρινάκη αύξησε πέρυσι τον κύκλο εργασιών της κατά 60,6%, από 49,1 εκατ. ευρώ σε 78,3 εκατ. Μεγάλο μέρους αυτού του τζίρου αντιπροσωπεύουν τα διαφημιστικά έσοδα του Mega Channel. Σημαντική παραμένει η συνεισφορά των εφημερίδων “Βήμα και “Νέα”, παρά το γεγονός ότι οι κυκλοφορίες τους (πωλήσεις φύλλων) είναι μειωμένες σε σχέση με παλαιότερα μεγέθη.
Η μεγάλη αύξηση του κύκλου εργασιών οφείλεται στην πλήρη επαναλειτουργία του Mega κατά τη χρήση 2021. Επισημαίνεται ότι το κανάλι είναι πρώτο σε τηλεθέαση και συναγωνίζεται με τον Ant1 για την πρωτιά στα διαφημιστικά έσοδα.
Καλές επιδόσεις σημείωσε πέρυσι και η “Εφημερίδα των Συντακτών”. Η εταιρεία που την εκδίδει (“ Ανεξάρτητα Μέσα Ενημέρωσης”) αύξησε πέρυσι τον κύκλο εργασιών της κατά 2%, από 4,99 εκατ. ευρώ σε 5,09 εκατ.
Στον ισολογισμό της εμφάνισε κέρδη 367 χιλ. ευρώ, ενώ το 2020 ήταν ζημιογόνος, εμφανίζοντας ζημίες 205,4 χιλ. ευρώ.
Η θεαματική βελτίωση του οικονομικού αποτελέσματος οφείλεται κυρίως στη χρηματοδότηση και τις επιχορηγήσεις που έλαβε, στο πλαίσιο της ΚΥΑ 165/2021 για την οικονομική στήριξη εφημερίδων και την επιχορήγηση μεταφορικού κόστους εκδοτικών επιχειρήσεων.