Το πιο εξηλεκτρισμένο μοντέλο στην ιστορία της Ford έγινε το νέο Kuga και πλέον χαρακτηρίζεται από «καθαρές» γραμμές.
Παράλληλα, έγινε το μοντέλο που επιτυγχάνει την καλύτερη επίδοση στην κατηγορία οικονομία καυσίμου με την μέση αυτονομία να είναι βελτιωμένη κατά 28% στην απευθείας σύγκριση με τις ανάλογες εκδόσεις του απερχόμενου Kuga.
Περαιτέρω προηγμένες τεχνολογίες περιλαμβάνουν μία ασύρματη επιφάνεια φόρτισης για κινητό τηλέφωνο και σύστημα infotainment SYNC 3 το οποίο υποστηρίζεται από μία κεντρική οθόνη αφής 8 ιντσών.
To premium ηχοσύστημα της B&O υπόσχεται μία εμπειρία ήχου υψηλής ποιότητας, ενώ για πρώτη φορά υιοθετείται ένας φιλικός στο χρήστη, ευανάγνωστος πίνακας οργάνων LCD 12,3 ιντσών με τεχνολογία «true colour» για πιστή αποτύπωση των χρωμάτων.
Οι νέες τεχνολογίες περιλαμβάνουν το Stop & Go, το Speed Sign Recognition και την Lane-Centring που βοηθούν τους οδηγούς να κινούνται στην πυκνή κυκλοφορία της πόλης και στον αυτοκινητόδρομο με μεγαλύτερη ασφάλεια, ενώ ο προληπτικός φωτισμός στροφών καθώς και εκείνος που βασίζεται στην οδική σήμανση διευκολύνουν την οδήγηση στο σκοτάδι.
Ο καλύτερος στην κατηγορία χώρος για τα πόδια των πίσω επιβατών και η κορυφαία στο είδος χωρητικότητα του χώρου αποσκευών επιτυγχάνονται με την υιοθέτηση μιας συρόμενης δεύτερης σειράς καθισμάτων, που μετακινείται εύκολα προς τα εμπρός ή προς τα πίσω, σε μία διαδρομή μήκους 15 εκατοστών.
Το μοντέλο βασίζεται στη νέα προσθιοκίνητη πλατφόρμα της Ford, η οποία υποστηρίζει τη βελτιωμένη αεροδυναμική του αμαξώματος για μεγαλύτερη οικονομία καυσίμου. Αυτή συμβάλει στη μείωση του βάρους έναντι των προηγούμενων μοντέλων έως και 80 κιλά.
Εξωτερικά διαθέτει απέριττη σχεδίαση. Η αεροδυναμική σιλουέτα περιλαμβάνει ένα μακρύτερο μεταξόνιο που δημιουργεί στο όχημα μεγαλύτερο αποτύπωμα στο δρόμο, προς όφελος της οδηγικής άνεσης και της ευστάθειας. Άλλα χαρακτηριστικά είναι το μακρύτερο καπό, το πιο κεκλιμένο πίσω παρμπρίζ και η χαμηλότερη γραμμή της οροφής.
Το νέο Kuga είναι το πρώτο μοντέλο της εταιρείας που θα προσφέρεται με plug-in υβριδική, ήπια υβριδική και πλήρη υβριδική τεχνολογία κίνησης.
Το νέο Kuga Plug-In Hybrid προσφέρει την αυτονομία και ελευθερία κίνησης που παρέχει ένας παραδοσιακός κινητήρας εσωτερικής καύσης, σε συνδυασμό με την απόδοση και την αθόρυβη λειτουργία ενός ηλεκτρικού μοτέρ.
Η αρχιτεκτονική του συστήματος κίνησης συνδυάζει έναν τετρακύλινδρο βενζινοκινητήρα 2.5 λίτρων που λειτουργεί σύμφωνα με τον κύκλο Atkinson, ηλεκτροκινητήρα και γεννήτρια, καθώς και μπαταρία ιόντων λιθίου 14,4 kWh, με τη μέγιστη απόδοση να ανέρχεται στους 225 ίππους.
Το Kuga Plug-In Hybrid προσφέρει αμιγώς ηλεκτρική αυτονομία 72 χιλιομέτρων NEDC (56 χλμ WLTP), κατανάλωση από 1,2 λτ/100 km NEDC (από 1,4λτ/100 χλμ WLTP) και εκπομπές CO2 από 26 γρ/χλμ NEDC (από 32 γρ/χλμ WLTP).
Η μπαταρία μπορεί να φορτίζεται μέσω μιας υποδοχής φόρτισης στον εμπρός προφυλακτήρα. Επίσης, η τελευταία φορτίζεται αυτόματα εν κινήσει μέσω της τεχνολογίας αναγεννητικής πέδησης που ανακτά την κινητική ενέργεια η οποία συνήθως χάνεται στο φρενάρισμα. Μία πλήρης φόρτιση της μπαταρίας από εξωτερική ηλεκτρική παροχή 230-volt ολοκληρώνεται σε λιγότερο από 6 ώρες.
Οι οδηγοί μπορούν να επιλέγουν πότε και πώς να αξιοποιούν την ενέργεια της μπαταρίας χρησιμοποιώντας τα προφίλ EV Auto, EV Now, EV Later και EV Charge. Όταν η μπαταρία φτάνει στο κατώτερο επίπεδο φόρτισης, το Kuga αυτόματα επιστρέφει στο πρόγραμμα EV Auto συμπληρώνοντας την ισχύ του βενζινοκινητήρα με υποβοήθηση από τον ηλεκτροκινητήρα με χρήση της ανακτημένης ενέργειας για βελτιστοποιημένη οικονομία καυσίμου.
Το νέο Kuga EcoBlue Hybrid αναβαθμίζει τον πετρελαιοκινητήρα 2.0 λίτρων EcoBlue των 150 ίππων για ακόμα μεγαλύτερη απόδοση. Η ήπια υβριδική τεχνολογία χρησιμοποιεί μία ενσωματωμένη μίζα/γεννήτρια (BISG) με κίνηση μέσω ιμάντα που αντικαθιστά τον στάνταρ εναλλάκτη, επιτρέποντας την ανάκτηση και αποθήκευση ενέργειας κατά την επιβράδυνση σε μία αερόψυκτη μπαταρία ιόντων λιθίου των 48 Volt.
Το σύστημα BISG λειτουργεί και σαν μοτέρ, χρησιμοποιώντας την αποθηκευμένη ενέργεια τόσο για την παροχή πρόσθετης ροπής υπό κανονικές συνθήκες οδήγησης και επιτάχυνσης, όσο και για τη λειτουργία των περιφερειακών ηλεκτρικών συστημάτων του οχήματος.
Με το σύστημα των 48 Volt, η τεχνολογία Auto Start-Stop λειτουργεί σε περισσότερες περιπτώσεις, για πρόσθετη εξοικονόμηση καυσίμου, συμβάλλοντας σε κατανάλωση από 4,3 λτ/100 χλμ NEDC (από 5λτ/100 χλμ WLTP) και εκπομπές CO2 από 111γρ/χλμ NEDC (από 132 γρ/χλμ WLTP).
Το Kuga Hybrid χρησιμοποιεί ένα αυτοφορτιζόμενο, πλήρως υβριδικό σύστημα κίνησης που προσφέρει αμιγώς ηλεκτρική λειτουργία και συνδυάζει ένα βενζινοκινητήρα 2.5λτ που λειτουργεί σύμφωνα με τον κύκλο Atkinson, ηλεκτροκινητήρα, γεννήτρια, μπαταρία ιόντων λιθίου και αυτόματο σύστημα κατανομής της ροπής που έχει εξελίξει η Ford. Το Kuga Hybrid θα διατίθεται με κίνηση στους εμπρός ή και στους τέσσερις με προβλεπόμενες τιμές κατανάλωσης τα 5,6 λτ/100 χλμ και εκπομπών CO2 130 γρ/χλμ. Η έκδοση θα είναι διαθέσιμη τους επόμενους μήνες.
Ο κινητήρας 2.0L EcoBlue, ο οποίος αποδίδει 190 ίππους, έχει κατανάλωση από 4,8 λτ/100χλμ NEDC και εκπομπές CO2 από 127 γρ/χλμ NEDC. Ο κινητήρας 1.5λίτρων EcoBlue της Ford, ο οποίος αποδίδει ισχύ 120 ίππων, έχει κατανάλωση από 4,2λτ/100 χλμ NEDC και εκπομπές CO2 από 109 γρ/χλμ NEDC.
Να σημειώσουμε ότι το νέο Ford Kuga απέσπασε την κορυφαία διάκριση των 5 αστέρων στις δοκιμές που πραγματοποίησε ο ανεξάρτητος οργανισμός Euro NCAP, συγκεντρώνοντας βαθμολογία 92% στην προστασία των ενηλίκων επιβατών και άριστα στις πλευρικές συγκρούσεις σε μπαριέρα και στύλο, που αποτελεί μία πιο σοβαρή περίπτωση πλευρικής πρόσκρουσης.
Τέλος, στη δομή του Kuga χρησιμοποιείται ατσάλι υψηλής αντοχής σε όλο το πλαίσιο και προηγμένα χαρακτηριστικά στη σχεδίασή του που βελτιώνουν την προστασία σε συγκρούσεις.