Με ένα εντυπωσιακό έργο από το Μητροπολιτικό Μουσείο της Νέας Υόρκης συμπληρώνει τον εορτασμό για τα 150 χρόνια από τη θεμελίωση του το Εθνικό Αρχαιολογικό Μουσείο. Πρόκειται για έναν ερυθρόμορφο απουλικό κρατήρα, που αποδίδεται στην Ομάδα της Βοστώνης 00.348, ύψους 51,5 εκ. και χρονολόγησης γύρω στο 360-350 π. Χ., για την προσωρινή εισαγωγή του οποίου το Κεντρικό Αρχαιολογικό Συμβούλιο έδωσε χτες ομόφωνα το «πράσινο φως». Ο απουλικός κρατήρας, που θα εκτεθεί από τις 9 Μαΐου έως τις 30 Σεπτεμβρίου σε αίθουσα του Εθνικού Αρχαιολογικού -πιθανότατα στην Αίθουσα του Βωμού-, αποστέλλεται ως αντιδάνειο για τη συμμετοχή του Εθνικού Αρχαιολογικού Μουσείου στην έκθεση «Pergamon and the Hellenistic Kingdoms of the Ancient World» («Η Πέργαμος και τα ελληνιστικά βασίλεια του αρχαίου κόσμου»), που πραγματοποιεί από τις 18 Απριλίου έως 10 Ιουλίου το Μητροπολιτικό Μουσείο, το οποίο και θα αναλάβει όλα τα έξοδα μεταφοράς και ασφάλισης του έργου από και προς τη Νέα Υόρκη.
Τι κάνει, όμως, τόσο ξεχωριστό το συγκεκριμένο αγγείο; Μεταξύ άλλων, η μοναδική παράσταση της, χαμένης σήμερα, τεχνικής διακόσμησης μαρμάρινων γλυπτών με την τεχνική της εγκαυστικής στην εμπρόσθια όψη του: Ένας τεχνίτης με τον βοηθό του διακοσμεί ένα άγαλμα του Ηρακλή, σκηνή που διαδραματίζεται σε εσωτερικό χώρο -όπως δηλώνει ο κίονας αριστερά- και στην οποία παρίστανται επίσης ο Δίας, πατέρας του Ηρακλή, μία Νίκη και στο δεξιό άκρο ο ίδιος ο αποθεωμένος Ηρακλής, που παρακολουθεί τον στολισμό του αγάλματός του. Στην οπίσθια όψη απεικονίζεται η Αθηνά, προστάτιδα του Ηρακλή, να συνομιλεί καθισμένη με έναν από τους Διόσκουρους, παρουσία του Ερμή, του Πάνα και ενός Έρωτα που παίζει με πτηνό.