Το Διεθνές Νομισματικό Ταμείο, αναγνωρίζει σε έκθεσή του ότι υπάρχουν «σημαντικές προκλήσεις» για την επιβολή ενός «φόρου άνθρακα», καθώς και για διεθνή συντονισμό προκειμένου να ρυθμιστούν διάφορα νομικά ζητήματα που αφορούν το περιβάλλον.
Το ΔΝΤ προτείνει τη θέσπιση φόρου άνθρακα στις αερομεταφορές και τη ναυτιλία, κάτι που θα συμβάλει στην επίτευξη των παγκόσμιων κλιματολογικών στόχων.
Οι ειδικοί του ΔΝΤ εκτιμούν πως ένα φόρος 30 δολ. ανά τόνο διοξειδίου του άνθρακα από τις εκπομπές που προκαλούν τα καύσιμα των διεθνών μεταφορών, θα μπορούσε να είχε οδηγήσει σε έσοδα 25 δις. δολ. για το 2014.
Η έκθεση επισημαίνει πως ιδιαίτερα μετά την πρόσφατη συμφωνία για την κλιματική αλλαγή στη σύνοδο κορυφής των Ηνωμένων Εθνών στο Παρίσι, η φορολόγηση του άνθρακα θα πρέπει να είναι στο επίκεντρο των προσπαθειών για τον περιορισμό της υπερθέρμανσης του πλανήτη.
Οι εκπομπές από αεροπλάνα και πλοία, οι οποίες αποτελούν περίπου το 4% του συνόλου παγκοσμίως εμφανίζουν σταθερά ανοδικές τάσεις αλλά δεν αναφέρονται άμεσα στη συμφωνία του Παρισιού.
Η ρύθμιση των εκπομπών της ναυτιλίας και των αερομεταφορών επαφίεται επομένως στις διεθνείς αρχές υπό την αιγίδα του ΟΗΕ, το Διεθνή Οργανισμό Ναυτιλίας και το Διεθνή Οργανισμό Πολιτικής Αεροπορίας, αντίστοιχα.
Οι εκπομπές των αερομεταφορών έχουν υπερδιπλασιαστεί μέσα σε μόλις 20 χρόνια. Μόνο το 2012, οι εκπομπές από πλοία και αεροπλάνα που διέσχισαν εθνικά σύνορα άγγιξαν το 1 δισεκατομμύριο τόνους διοξειδίου του άνθρακα, ισοδύναμες με τις εκπομπές από ορυκτά καύσιμα όλης της Αφρικής για το ίδιο διάστημα.