AUTOin

Το Audi A1 είναι πολύ περισσότερο από ένα mini premium μοντέλο


Από τη στιγμή που πρωτοπαρουσιάστηκε τo πρώτο Audi Α1 το 2010 μέχρι και σήμερα, το μοντέλο απέκτησε φανατικούς φίλους και διέγραψε εξαιρετικά καλή πορεία στον χώρο των πωλήσεων. Το νέο Α1 που ήδη κυκλοφορεί στους ελληνικούς δρόμους, εξακολουθεί να γοητεύει, καθώς διαθέτει ανατρεπτικό design, κορυφαία ποιότητα υλικών και εξαιρετική κύλιση.

Το οδηγήσαμε στη Χαλκιδική, θέλοντας να βγάλουμε τα πρώτα συμπεράσματα για τα χαρακτηριστικά του. Το αποτέλεσμα; Εξαιρετικό, με πολύ καλές επιδόσεις, καλή οδική συμπεριφορά και χαμηλή κατανάλωση καυσίμου. Αναλύοντας τις διαστάσεις του, είναι λίγο πιο μακρύ από τον προκάτοχό του (+56 χιλιοστά, στα 4,03 μ.) ενώ διατηρεί ίδιο το πλάτος (1,74 μ.), με ύψος μόλις 1,43 μ. Το κόμπακτ σπορ αμάξωμα με τη νέα, Singleframe μάσκα χαρακτηρίζεται από φαρδιά μετατρόχια και κοντούς πρόβολους, ενώ κάτω από το άκρο του καπό υπάρχουν τρεις επίπεδες σχισμές, φόρος τιμής στο θρυλικό Sport quattro που κυριάρχησε στα ράλι.

Στο εσωτερικό απολαύσαμε την ποιότητα των υλικών, ενώ μας άρεσε ο πλήρως ψηφιακός πίνακας οργάνων και τα χειριστήρια δίνοντας έμφαση στο στοιχείο της οδηγησιμότητας και της εξατομίκευσης. Στην πράξη αποδείχθηκε πολύ ευρύχωρο για τον οδηγό, τον συνοδηγό και τους πίσω επιβάτες. Παρά τις συμπαγείς εξωτερικές διαστάσεις και την σπορ γραμμή της οροφής, οι ενήλικoι στα πίσω καθίσματα εξακολουθούν να απολαμβάνουν πολύ χώρο για τα κεφάλια και τα πόδια τους.

Η χωρητικότητα αποσκευών έχει αυξηθεί κατά 65 λίτρα φτάνοντας τα 335 λίτρα και ανέρχεται στα 1.090 λίτρα όταν αναδιπλωθούν τα πίσω καθίσματα.

Το μοντέλο διέθετε ψηφιακό πίνακα οργάνων υψηλής ανάλυσης με διαγώνιο 10,25 ίντσες και με πολύ-λειτουργικό τιμόνι. Το Infotainment προέρχεται από τις μεγαλύτερες κατηγορίες. Το ηχοσύστημα είναι στάνταρ και μπορεί να ρυθμιστεί από τους διακόπτες πολλαπλών λειτουργιών στο τιμόνι και την οθόνη στον πλήρως ψηφιακό πίνακα οργάνων. Οι φανατικοί της μουσικής και της υψηλής πιστότητας του ήχου θα ικανοποιηθούν ιδιαίτερα με τα διαθέσιμα ηχοσυστήματα, με κορυφαίο αυτό της Bang & Olufsen με 11 ηχεία και συνολική απόδοση 560 Watt, ενώ η 3D λειτουργία του χρησιμοποιεί το παρμπρίζ σαν επιφάνεια αντανάκλασης.

Τα συστήματα υποβοήθησης έρχονται επίσης από τις μεγαλύτερες κατηγορίες και διαπιστώσαμε ότι κάνουν εξαιρετική δουλειά στο ταξίδι. Διατήρησαν το μοντέλο στη σωστή απόσταση από το προπορευόμενο αυτοκίνητο, μας προστάτευσαν από πιθανούς κινδύνους και μας διευκόλυναν να παραμένει στη λωρίδα το αυτοκίνητο.

Το νέο Α1 -γενικά- είναι διαθέσιμο με δυνατούς και οικονομικούς κινητήρες βενζίνης TFSI, με αποδόσεις που κυμαίνονται από 95 έως 200 ίππους. Η υπερτροφοδότηση (turbo), ο άμεσος ψεκασμός και το φίλτρο κατακράτησης σωματιδίων είναι στάνταρ, ενώ το κιβώτιο ταχυτήτων είναι είτε μηχανικό είτε το αυτόματο διπλού συμπλέκτη S tronic των 7 ή 6 σχέσεων.

Στην δοκιμαστική οδήγηση οδηγήσαμε την 30 TFSI έκδοση, που ήταν μια τρικύλινδρη μονάδα 1.000 κ.εκ. που απέδιδε 116 ίππους. Από τη στάση μέχρι και τα πρώτα 100χλμ./ώρα χρειαστήκαμε 9,4 δευτερόλεπτα, ενώ η τελική του ταχύτητα αγγίζει τα 203 χλμ./ώρα. Στη δοκιμή που πραγματοποιήσαμε είδαμε την κατανάλωση να βρίσκεται κοντά στα 5 λίτρα. Για να το αποκτήσει κάποιος αρκεί να δαπανήσει 22.200 ευρώ.

ΑΠΕ-ΜΠΕ

Διαβαστε επισης