Η Επίτροπος για τις Μεταφορές Violeta Bulc κατέθεσε σήμερα 16 Ιουνίου 2017 τις στρατηγικές προτάσεις της Κομισιόν για το Ποδήλατο στο Velo – city 2017 στο Arnhem-Nijmegen. Πάνω από 1000 άτομα ένωσαν τις δυνάμεις τους για την υποστήριξη της στρατηγικής, η οποία αν εφαρμοστεί θα αυξήσει την χρήση του ποδηλάτου κατά 50% στην Ευρώπη, ενώ, θα μειώσει θα σοβαρά περιστατικά ατυχημάτων στο ήμισυ.
της Ελενας Ερμείδου
“ Δεν ζητάμε ειδική μεταχείριση, επιζητούμε να αντιμετωπιζόμαστε το ίδιο με όλα τα μέσα μεταφοράς. Ο κλάδος ποδηλάτου προσφέρει οικονομικά οφέλη ύψους 513 δις ευρώ κάθε χρόνο και το νούμερο αυτό μπορούμε να το πάμε στα 760 δις μέχρι το 2030» τόνισε ο Bernhard Ensink, Γενικός Γραμματέας της Ποδηλατικής Ομοσπονδίας στην Ευρώπη.
«Πρέπει να ενδυναμώσουμε το κλάδο ποδηλάτου και ο επόμενος χρόνος θα αποτελέσει ευκαιρία για αυτό. Θα είναι η χρονιά των Πολυμεταφορών και το κανονιστικό πλαίσιο θα αποτελέσει ένα δυνατό εργαλείο» δήλωσε η Violeta Bulc, δίνοντας μεταξύ άλλων το πράσινο φως για αυξημένες δυνατότητες χρηματοδότησης του κλάδου.
Πρόθεση της ΕΕ η δημιουργία θέσεων εργασίας μέσα από την ενίσχυση του κλάδου ποδηλάτου, η χρηματοδότηση του κλάδου και μέσα από αυτή η υγιής οικονομική ανάπτυξη της Ευρώπης. Στόχος ο κλάδος να γίνει ισοδύναμος με άλλα μέσα μεταφοράς σε ό,τι αφορά την πολιτική, τις επενδύσεις προσδίδοντας πρόσθετη αξία στην κοινωνία και οικονομία της Ευρώπης.
Σήμερα τα επενδυτικά project στην Ευρώπη κυμαίνονται στο 1,5 δις, για το διάστημα 2014 – 2020, ενώ, για το διάστημα 2021 – 2027 τα επενδυτικά κονδύλια θα φτάσουν τα 3 δις ευρώ. Τα έργα αυτά περιλαμβάνουν την χρήση νέας τεχνολογίας, για την πιο ασφαλή οδήγηση καθώς και δυνατότητα μείωση του ΦΠΑ για την αγορά ποδηλάτων για τα κράτη μέλη σύμφωνα με την σχετική Οδηγία για την μεταρρύθμιση του ΦΠΑ.
Η Ελλάδα μία χώρα που πλήττεται από την κρίση δεν έχει κινηθεί καθόλου προς αυτή την κατεύθυνση. Οι μόνες κινήσεις είναι αποσπασματικές για την αυτοπροβολή των Δημάρχων μέσα από λόγους και πολιτικές τοποθετήσεις από την συμμετοχή και υποστήριξη τους σε προγράμματα ΕΚΕ εταιρειών που και αυτά είναι αμφιβόλου οφέλους και τις περισσότερες φορές χωρίς συνέχεια.