Πολιτική

Τι έκανε ο Τζεφ Μπέζος όταν μια υπάλληλός του έκανε ένα τεράστιο λάθος


Μέχρι το 2012 που έφυγε από την εταιρία και αφού είχε ήδη συμπληρώσει 8 χρόνια στην επιχείρηση, η Νάντια Σουραμπούρα κατάφερε να ανελιχθεί και να καταλάβει μια από τις σημαντικότερες θέσεις: εκείνη της αντιπροέδρου του τομέα της τεχνολογίας, υπεύθυνη ολόκληρης της αλυσίδας εφοδιασμού. Επιπλέον, υπήρξε και μέλος της ελίτ ομάδας CEO του Μπέζος «S-team».

Πριν όμως καταφέρει να αποδείξει την αξία της στην επιχείρηση, έκανε ένα τρομερό λάθος. Το 2004 που ξεκίνησε να εργάζεται για την εταιρία, έφτασε στις αποθήκες ένα φορτίο με νέο προϊόν, κι εκείνη έδωσε την εντολή να μπει το νέο εμπόρευμα στα ψηλότερα ράφια της αποθήκης. Όταν ξεκίνησαν να καταφθάνουν οι παραγγελίες για το συγκεκριμένο προϊόν, δεν υπήρχε αρκετό προσωπικό για να κατεβάσει το προϊόν από τα ράφια αρκετά γρήγορα (ήταν την εποχή πριν την ένταξη των ρομπότ στις αποθήκες της εταιρίας), πράγμα το οποίο θα καθυστερούσε σε μεγάλο βαθμό την αποστολή των πακέτων.

«Προσπαθούσα να σκεφτώ πώς να λύσω το πρόβλημα που δημιούργησα», δήλωσε η ίδια στο Business Insider. «Οπότε σκέφτηκα ένα μοντέλο που θα με βοηθούσε να ελαττώσω το χρηματικό ποσό που θα ξόδευα για να διορθώσω την κατάσταση σε επίπεδα που θα με γλίτωναν από την απόλυση». 

Το μοντέλο της τη βοήθησε να καταλάβει με πόση καθυστέρηση θα έπρεπε να παραδοθούν τα προϊόντα για να έχουν την μικρότερη δυνατή ζημία, θεωρητικά τουλάχιστον. 

«Όταν παρουσίασα το μοντέλο μου στην S-team, ουσιαστικά μου είπαν ότι ήμουν χαζή και ότι αυτό που έπρεπε να κάνουμε ήταν να προσπαθήσουμε να αποστείλουμε τα προϊόντα όσο το δυνατό γρηγορότερα, ανεξαρτήτως του κόστους. Μου είπαν πως το σημαντικότερο ήταν να κάνουμε σωστά τη δουλειά μας και έπειτα να ανησυχήσουμε για το κόστος». 

Το Amazon λοιπόν ζήτησε εξωτερική βοήθεια και απέστειλε με ταχεία αποστολή όλες τις παραγγελίες έτσι ώστε όλοι να λάβουν τα πακέτα τους στην ώρα τους. 

Η Νάντια αναφέρει πως η διαδικασία αυτή κόστισε πάρα πολλά χρήματα. «Σε αυτό οφείλεται και η αφοσίωση των πελατών μας. Η εμπειρία αυτή μου δίδαξε πολλά και πολύ σύντομα. Το Amazon εξακολουθεί μέχρι και σήμερα να έχει αυτή την τακτική». 

Η καλή εξυπηρέτηση των πελατών είναι μια από τις πρώτες έννοιες της εταιρίας. Προφανώς η Νάντια δεν απολύθηκε γι’ αυτό της το λάθος, αλλά έφερνε στο μυαλό της αυτό το περιστατικό ξανά και ξανά μέσα στα υπόλοιπα 8 χρόνια που εργάστηκε εκεί, μέχρι που τελικά έφυγε και ξεκίνησε τη δική της επιχείρηση. Το κύριο μέλημα της δικής της εταιρίας είναι να κάνει την εμπειρία των αγορών όσο πιο εύκολη γίνεται για τους πελάτες.