Ελλάδα

Θεσσαλονίκη: Οι δήμοι πρέπει να συμμετέχουν στη διοίκηση και στο γίγνεσθαι των αστικών συγκοινωνιών


Την πρωτοβουλία του ίδιου και της διοίκησης του να ενεργήσει για να έρθουν με χρησιδάνειο και να προστεθούν στο στόλο του ΟΑΣΘ τα σαράντα εννιά λεωφορεία του δήμου Λειψίας υπερασπίστηκε ο δήμαρχος Θεσσαλονίκης Κωνσταντίνος Ζέρβας, στο δημοτικό συμβούλιο, με αφορμή τη συζήτηση για την επέκταση του χρησιδανείου από τον ΟΑΣΘ.

Ο κ. Ζέρβας χαρακτήρισε «γενναία» την απόφαση της προηγούμενης κυβέρνησης του ΣΥΡΙΖΑ το 2017 να κρατικοποιήσει τον ΟΑΣΘ, γιατί «δεν πήγαινε άλλο», τόνισε ωστόσο ότι η κατάσταση για το επιβατικό κοινό παρέμενε εξαιρετικά δύσκολη ως το 2019, λόγω έλλειψης λεωφορείων και για αυτό ο ίδιος, όπως είχε δεσμευτεί προεκλογικά, παρενέβη μετά την ανάληψη των καθηκόντων του, αντί να αδιαφορήσει, για να βοηθήσει ενεργά στη βελτίωση του συγκοινωνιακού.

«Ποιος άλλος είχε ασχοληθεί με τον ΟΑΣΘ από την τοπική αυτοδιοίκηση μέχρι τότε; 'Ακουγα κάτι φληναφήματα , κάτι για τελεφερίκ, κάτι για καραβάκια , κάτι να μη γίνει το μετρό να γίνει το τραμ, κάτι τέτοια χαριτωμένα που είναι πολύ ωραία να τα λέμε στις παρέες και στα καφενεία αλλά δε λύνουν το πρόβλημα» είπε ο κ. Ζέρβας και πρόσθεσε :

«Ο δήμος, όπως και όλοι οι δήμοι πρέπει να συμμετέχουν στη διοίκηση, αλλά και στο γίγνεσθαι των αστικών συγκοινωνιών. Αυτά είναι τα μοντέλα που ισχύουν στις ευρωπαϊκές χώρες. Ένα σύνθετο σύστημα και ιδιωτών και τοπικής αυτοδιοίκησης . Αυτό ισχύει στη Γαλλία, αυτό ισχύει στη Γερμανία, αυτό πρέπει να ισχύσει και εδώ. Γιατί η επόμενη μέρα είναι πως θα λειτουργεί ο ΟΑΣΘ».

Ο κ. Ζέρβας τόνισε ότι τα λεωφορεία του ΟΑΣΘ ,πριν φτάσουν αυτά της Λειψίας, ήταν euro3-4 ηλικίας, παλαιά, γεγονός που είχε ωθήσει την κυβέρνηση ΣΥΡΙΖΑ να ανεβάσει το όριο παλαιότητας για να μην αποσυρθούν από την κυκλοφορία, ενώ αυτά που ήρθαν από τη Λειψία ήταν προδιαγραφών euro 5, έντεκα χρόνων, για τις έλλειψη κλιματισμού, το τίμημα και την κατάσταση τους είχε ενημερωθεί «πλήρως» ο ΟΑΣΘ και η μικτή επιτροπή του δήμου και του ΟΑΣΘ που τα παρέλαβε, έναντι δένα δέκα χιλιάδων πεντακοσίων ευρώ το καθένα.

«Και προφανώς κανένα δεν πήρε φωτιά, κάποια άλλα πήραν φωτιά, αλλά για αυτά δεν είδα να βγαίνει καμιά ανακοίνωση, δεν είδα να πηγαίνετε σε κανένα δικαστή και καμία μηνυτήρια αναφορά, εκεί πέρα δεν υπάρχει συμφέρον του ελληνικού δημοσίου;» διερωτήθηκε ο δήμαρχος και πρόσθεσε : «Αλλά εν πάση περιπτώσει εκεί δεν πήγατε σε κανένα δικαστή, αλλά πήρατε την απάντηση για τη μηνυτήρια αναφορά που κάνατε. Τέσσερα χρόνια δεν κάνετε τίποτε άλλο, καταγγελίες, κουνημένο δάχτυλο, αναφορές και προσφυγές και παίρνετε τις απαντήσεις σας».

Ο κ. Ζέρβας αναφέρθηκε και στις ενέργειες που έκανε και προς την επόμενη κυβέρνηση για να προωθηθούν θέματα της αστικής συγκοινωνίας και του μετρό και πρόσθεσε:

«Ειπώθηκε ότι ο ΟΑΣΘ είναι το μοναδικό μέσο μεταφοράς ακόμη και σήμερα. Ποιοι φταίνε για αυτό το πράγμα; Ποιοι έκαναν προσφυγές ; ποιοι πήγαν πίσω την κατασκευή και ολοκλήρωση του μετρό. Οι ίδιοι που δεν τους αρέσει ο ΟΑΣΘ, οι ίδιοι που ποτέ δεν έχουν προτείνει ποτέ τίποτε για τον ΟΑΣΘ».

Ο κ. Ζέρβας ανέφερε ότι από τα σαράντα εννιά, κυκλοφορούν τα σαράντα δύο, γιατί ο ΟΑΣΘ δεν έχει οδηγούς για να τα επανδρώσει.

«Γενναία» η απόφαση για την προμήθεια των λεωφορείων, τόνισαν οι αντιδήμαρχοι

«Γενναία» χαρακτήρισε την απόφαση της διοίκησης να προμηθευτεί τα λεωφορεία της Λειψίας, ο πρόεδρος του δημοτικού συμβουλίου Πέτρος Λεκάκης και πρόσθεσε : «Μόνο περήφανοι πρέπει να είμαστε, ως δημοτικοί σύμβουλοι, που ψηφίσαμε για την αγορά αυτών των λεωφορείων, σε ένα κόστος ελάχιστο για την αξία τους».

«Αν μιλάμε για σαπάκια, για αυτοκίνητα που δε δουλεύουν για ποιο λόγο έρχεται ο ΟΑΣΘ και μας τα ζητάει πίσω ακόμη για ενάμιση χρόνο, προφανώς και εξυπηρέτησαν» τόνισε ο αντιδήμαρχος Οικονομικών, Σωκράτης Δημητριάδης. «Αν κάποιος πρέπει να ζητήσει συγνώμη και μετά την ανανέωση από τον ΟΑΣΘ πρέπει να ζητήσετε εσείς, όχι εμείς» είπε, απευθυνόμενος στην αντιπολίτευση, ο αντιδήμαρχος Τεχνικών Έργων Μάκης Κυρίζίδης και πρόσθεσε : "Ερχεται ο ΟΑΣΘ και μας τα ζητάει πίσω". «Σταματήστε αυτό το λογοπαίγνιο με τα «σαπάκια» είμαστε εντάξει σαν δήμος και είμαστε εντάξει απέναντι στην πόλη» είπε ο αντιδήμαρχος Αθλητισμού, Νίκος Ζεϊμπέκης. Το γεγονός ότι τα λεωφορεία περνούν κανονικά από ΚΤΕΟ, επεσήμανε ο αντιδήμαρχος Καθαριότητας Κώστας Ιακώβου.

"Λάθος" η πρωτοβουλία, τόνισε η δημοτική αντιπολίτευση

Ο επικεφαλής της «Λαϊκής Συσπείρωσης» Σωτήρης Ζαριανόπουλος χαρακτήρισε ο λεωφορεία της Λειψίας «σαπάκια» και σχολίασε ότι το γεγονός ότι ο δήμαρχος και οι αντιδήμαρχοι μίλησαν εκτεταμένα για αυτό «δείχνει το μεγάλο ζόρι για αυτά τα λεωφορεία και πίεση από τον κόσμο». Σημείωσε, ωστόσο ότι το πιο ανησυχητικό είναι το σχήμα της επόμενης μέρας «με τη συμμετοχή ιδιωτών» και πρόσθεσε: «Στην πραγματικότητα μιλάμε για ιδιωτικοποίηση της αστικής συγκοινωνίας, με νόμο του ΣΥΙΡΖΑ».

Ίσως είμαι από τους λίγους που μετακινούμαι με λεωφορείο και έχω μπει και στα λεωφορεία της Λειψίας και της μη Λειψίας», είπε η δημοτική σύμβουλος της παράταξης Θεσσαλονίκη Μαζί», Ρία Καλφακάκου και πρόσθεσε: «Δεν ξέρω αν είναι σωστή πρακτική να βάζει ο δήμος λεφτά από αλλού και να αγοράζει αυτοκίνητα».

«Ήταν λάθος η πρωτοβουλία, δεν είναι το θέμα ο κλιματισμός, αν ήταν κλειστά τα παράθυρα και δεν ανοίγουν. Ο ΟΑΣΘ έχει βγάλει διαγωνισμό ένα εκατομμύριο διακόσιες χιλιάδες ευρώ για να τα διορθώσει» σημείωσε ο δημοτικός σύμβουλος της «ΠΟΛΗχρωμης Θεσσαλονίκης», Ανδρέας Κουράκης.

Ο επικεφαλής της παράταξης «Η Θεσσαλονίκη είναι το Μέλλον» Γιώργος Ορφανός, ο οποίος πάντως τάχθηκε υπέρ της επέκτασης του χρησιδανείου για τα λεωφορεία, αναγνωρίζοντας ότι ο ΟΑΣΘ τα έχει ανάγκη, παρότι υπογράμμισε ότι θα έπρεπε να είχαν αναζητηθεί άλλοι τρόποι, αντί να αναληφθεί αυτή η πρωτοβουλία από το δήμο για την προμήθεια των λεωφορείων.

Διαβαστε επισης