Επιχειρήσεις

ΘΕΣγάλα: Δημιουργηθήκαμε και αναπτυχθήκαμε μέσα στην κρίση


Μπορεί η αγορά των γαλακτοκομικών να δέχεται τα τελευταία χρόνια ισχυρή πίεση και η αγορά να καταγράφει μια συνεχιζόμενη πτώση ως αποτέλεσμα της μείωσης του διαθέσιμου εισοδήματος των νοικοκυριών, ωστόσο υπάρχει ένας Συνεταιρισμός που καινοτομεί και βλέπει συνεχώς τις πωλήσεις του να αυξάνονται.

 Ο Συνεταιρισμός ΘΕΣγάλα, ολοκληρώνοντας πέντε χρόνια από την ίδρυση και τη λειτουργία του, διαθέτοντας σήμερα 64 καταστήματα αυτόματων πωλητών φρέσκου γάλακτος και γαλακτοκομικών προϊόντων στη Λάρισα, τη Θεσσαλονίκη και την Αθήνα, προχωρά στην εφαρμογή ενός φιλόδοξου πλάνου επέκτασής του για τα επόμενα χρόνια.

 Όπως αναφέρει σε συνέντευξή του στο ΑΠΕ-ΜΠΕ ο Θανάσης Βακάλης, πρόεδρος του ΔΣ του Συνεταιρισμού ΘΕΣγάλα «δημιουργήθηκαμε και αναπτύχθηκαμε μέσα στην κρίση. Ως εκ τούτου, μάθαμε από τα πρώτα μας βήματα να κάνουμε μελετημένες και στοχευμένες ενέργειες και να προσπαθούμε, όσο αυτό είναι δυνατόν, να προβλέπουμε και τις εγχώριες εξελίξεις. Δείχνουμε εξαιρετική προσήλωση στο στρατηγικό μας πλάνο και μέχρι στιγμής τουλάχιστον νιώθουμε δικαιωμένοι από την πορεία μας».

Ο Συνεταιρισμός ΘΕΣγάλα, με στόχο την επέκταση του δικτύου καταστημάτων του σε όλες τις γειτονιές της Αθήνας και τη δημιουργία νέων συνεταιριστικών καταστημάτων, ξεκινάει σύμφωνα με τον κ. Βακάλη, την ανάπτυξη συνεργασιών μέσω Franchise. «Η ανάπτυξη του πλάνου συνεργασιών μέσω franchise θα μας επιτρέψει να εντείνουμε τις επενδύσεις μας, το επόμενο διάστημα, στη δημιουργία νέων προιόντων και νέων γραμμών παραγωγής προϊόντων για να αποροφήσουμε τη συνεχώς αυξανόμενη ζήτηση», επισημαίνει ο κ. Βακάλης.

 

 

Ακολουθεί το πλήρες κείμενο της συνέντευξης του Θανάση Βακάλη στο Αθηναϊκό-Μακεδονικό Πρακτορείο και τη Μαρία Τσιβγέλη


  ΕΡ: Πρόσφατα ο Συνεταιρισμός ΘΕΣγάλα, ολοκληρώνοντας πέντε χρόνια από την ίδρυσή και τη λειτουργία του, ανακοίνωσε το πλάνο επέκτασής του για τα επόμενα χρόνια. Τι περιλαμβάνει αυτό και πως θα υλοποιηθεί το πρόγραμμα franchise που ανακοινώθηκε;

 ΑΠ: Ανακοινώσαμε την έναρξη της διαδικασίας για την εύρεση συνεργατών, μέσω franchise, για τα καταστήματα της Αθήνας, σε συνέχεια της αντίστοιχης διαδικασίας που ξεκίνησε στην Θεσσαλονίκη πριν από 2 μήνες και προχωρά με ταχείς ρυθμούς και μεγάλο ενδιαφέρον. Στην Αθήνα σήμερα διαθέτουμε 30 καταστήματα και με την εφαρμογή του νέου πλάνου στοχεύουμε στη δημιουργία επιπλέον 30, μέσα στο επόμενο έτος, σε γειτονιές που δεν διαθέτουν σημείο πώλησης των προϊόντων ΘΕΣγάλα. Η διαδικασία εύρεσης νέων συνεργατών αφορά τόσο στα υπάρχοντα καταστήματα, όσο και στις χαρτογραφημένες από το Συνεταιρισμό περιοχές, με στόχο την κάλυψη της συνεχούς αυξανόμενης ζήτησης για τα γαλακτοκομικά προϊόντα ΘΕΣγάλα, η κατανάλωση των οποίων ξεπερνά τους 30 τόνους ημερησίως. Το πλάνο ανάπτυξης των καταστημάτων, είτε πρόκειται για τα ήδη υπάρχοντα είτε για τα νέα, προβλέπει και τη μετατροπή των σημείων πώλησης σε γωνιές Συνεταιρισμών και Ελλήνων παραγωγών με καθημερινά είδη διατροφής, αναγκαία σε κάθε νοικοκυριό. Η διαδικασία επιλογής νέων συνεργατών έχει ήδη ξεκινήσει, με εκδήλωση ενδιαφέροντος στην ειδική ιστοσελίδα που έχουμε δημιουργήσει.

 ΕΡ: Πώς έχει διαμορφωθεί μέχρι σήμερα το δίκτυο των καταστημάτων του Συνεταιρισμού ΘΕΣγάλα και τι προβλέπει το πλάνο ανάπτυξης;

 ΑΠ: Το πλάνο ανάπτυξης της διανομής των προιόντων μας, αναλύεται σε τρεις άξονες: ο πρώτος αφορά στα καταστήματα με τους αυτόματους πωλητές ΘΕΣγάλα. Σήμερα διαθέτουμε 63 καταστήματα σε Αθήνα, Θεσσαλονίκη και Λάρισα. Με την υλοποίηση του νέου μας πλάνου, τα καταστήματα στις τρεις πόλεις θα είναι 90 μέσα στο επόμενο έτος. Ο δεύτερος άξονας περιλαμβάνει τα καταστήματα "ΘΕΣγάλα συν" - Συνεταιριστικές γωνιές, που θα πωλούν προιόντα από Έλληνες παραγωγούς και συνεταιρισμούς. Το δίκτυο θα αρχίσει να λειτουργεί από τον Σεπτέμβριο στην Θεσσαλονίκη και ευελπιστούμε ότι θα περιλαμβάνει 30 καταστήματα σε Αθήνα και Θεσσαλονίκη έως το 2018. Ο τρίτος άξονας αφορά στη διανομή εκτός των τριών πόλεων. Έχουμε ήδη ξεκινήσει τη διανομή σε άλλες πόλεις, στις οποίες δεν θα λειτουργήσουν καταστήματα αυτόματων πωλητών, συσκευασμένου γάλακτος και τον υπόλοιπων προϊόντων μας, αποκλειστικά σε μικρά σημεία πώλησης, κάτι που θα αναπτύξουμε περαιτέρω τους ερχόμενους μήνες.

 ΕΡ: Ποιο είναι το ύψος των επενδύσεων που υλοποίησε ο Συνεταιρισμός ΘΕΣγάλα τα τελευταία χρόνια, τι αφορούσαν και τι είδους επενδύσεις προγραμματίζονται για την επόμενη περίοδο;

 ΑΠ: Οι επενδύσεις που αφορούν στην κατασκευή και στη λειτουργία των καταστημάτων μας, κατά την τελευταία διετία ήταν 3.000.000 ευρώ, ενώ αντίστοιχα έχουμε επενδύσει 3.500.000 ευρώ στη δημιουργία της γραμμής παραγωγής. Η ανάπτυξη του πλάνου συνεργασιών μέσω franchise θα μας επιτρέψει να εντείνουμε τις επενδύσεις μας, το επόμενο διάστημα, στη δημιουργία νέων προιόντων και νέων γραμμών παραγωγής προϊόντων για να αποροφήσουμε την συνεχώς αυξανόμενη ζήτηση.

 ΕΡ: Η οικονομική κρίση επηρέασε τα επενδυτικά σχέδια του Συνεταιρισμού;

 ΑΠ: Σαφώς η οικονομική κρίση και κυρίως τα capital controls μας επηρέασαν, όπως και όλες τις επιχειρήσεις της χώρας. Θα έλεγα ότι πολλά projects που θέλαμε να τρέξουμε νωρίτερα καθυστέρησαν. Όμως, δημιουργήθηκαμε και αναπτύχθηκαμε μέσα στην κρίση. Ως εκ τούτου, μάθαμε από τα πρώτα μας βήματα να κάνουμε μελετημένες και στοχευμένες ενέργειες και να προσπαθούμε, όσο αυτό είναι δυνατόν, να προβλέπουμε και τις εγχώριες εξελίξεις. Δείχνουμε εξαιρετική προσήλωση στο στρατηγικό μας πλάνο και μέχρι στιγμής τουλάχιστον νιώθουμε δικαιωμένοι από την πορεία μας.

 ΕΡ: Σε ποιο βαθμό η οικονομική κρίση έχει επηρεάσει τις καταναλωτικές συνήθειες και ποια είναι η εικόνα της αγοράς γαλακτοκομικών προϊόντων;

 ΑΠ: Η αγορά των γαλακτοκομικών δέχεται, τα τελευταία χρόνια, την ίδια πίεση που δέχονται όλα τα καταναλωτικά προιόντα. Η αγορά καταγράφει μια συνεχιζόμενη πτώση ως αποτέλεσμα, κυρίως, της μείωσης του διαθέσιμου των νοικοκυριών, παρά το γεγονός ότι το γάλα θα λέγαμε ότι είναι ανελαστικής ζήτησης. Εντούτοις εμείς έχουμε μια διαφορετική πορεία από αυτή του συνόλου της αγοράς. Παρουσίαζουμε συνεχώς αύξηση των πωλήσεων, η οποία δεν μπορεί να υπολογιστεί σε απόλυτα νούμερα, δεδομένου ότι βρισκόμαστε σε διαδικασία ανάπτυξης με τη δημιουργία συνεχώς νέων σημείων πώλησης. Σήμερα έχουμε φτάσει στη διάθεση, μέσω των καταστημάτων μας, 35 περίπου τόνων ημερησίως.

 ΕΡ: Ποια ήταν η πορεία του Συνεταιρισμού ΘΕΣγάλα το 2016, τόσο σε οικονομικά αποτελέσματα όσο και σε μερίδια αγοράς; Αντίστοιχα, τι εικόνα έχετε μέχρι τώρα για το 2017 και πως εκτιμάτε ότι θα κλείσει η τρέχουσα χρήση;

 AΠ: Το 2016 καταγράψαμε τζίρο 25 εκατ. ευρώ και η πρόβλεψή μας για το τρέχον έτος είναι η καταγραφή μιας αύξησης περίπου 10%. Το μερίδιο αγοράς δεν μπορούμε να το στοιχειοθετήσουμε, δεδομένου ότι δεν έχουμε παρουσία στα σημεία οργανωμένης λιανικής.

 ΕΡ: Πώς διαμορφώνονται οι στόχοι της διοίκησης για την πορεία του Συνεταιρισμού τα επόμενα χρόνια; Σε ποιους τομείς εστιάζεται η στρατηγική του ανάπτυξη και ποιο είναι το όραμα;

 ΑΠ: Η βασική μας στόχευση και ο λόγος δημιουργίας του ίδιου του Συνεταιρισμού είναι η αξιοποίηση της παραγωγής των μελών μας, των κτηνοτρόφων που έχουν συνεταιριστεί στον ΘΕΣγάλα και η διάθεση απ'ευθείας στους καταναλωτές των προιόντων μας, έτσι ώστε να απολαμβάνουν την υψηλότερη ποιότητα γαλακτοκομικών στην πλέον ανταγωνιστική τιμή. Προσπαθούμε να λειτουργούμε με τα υψηλότερα επιχειρηματικά και επιχειρησιακά πρότυπα και πάντοτε ο δικός μας ορίζοντας και στρατηγικός στόχος είναι η διασφάλιση της βιωσιμότητας και η συνέχιση λειτουργίας των εκμεταλλεύσεων μας. Σε επίπεδο ανάπτυξης, στοχεύουμε στην ολοκλήρωση του διευρυμένου δικτύου διανομής και στη δημιουργία νέων προιόντων.

 ΕΡ: Ποιο είναι το προφίλ του Συνεταιρισμού ΘΕΣγάλα και πόσο πετυχημένος και καινοτόμος είναι;

 Ο Συνεταιρισμός ΘΕΣγάλα, ιδρύθηκε το 2011 από παραγωγούς αγελαδινού γάλακτος της Θεσσαλίας και της Μακεδονίας. Θεωρείται το επιτυχημένο μοντέλο ενός σύγχρονου Συνεταιρισμού στην Ελλάδα, που με την καινοτομία των αυτόματων πωλητών, κατάφερε να διαθέτει καθημερινά, απευθείας στους καταναλωτές, το φρέσκο γάλα που παράγεται στις φάρμες του σε λιγότερο από 24 ώρες από την παραγωγή του. Σήμερα, ο Συνεταιρισμός διαθέτει μέσω των αυτόματων πωλητών γάλακτος και γαλακτοκομικών προϊόντων περίπου το 40% της συνολικής παραγωγής των μελών του.