Πολιτική

Θεοδωρικάκος: Το ΥΠΑΝ δεν είναι της "ακρίβειας" αλλά του νέου παραγωγικού μοντέλου


«Το Υπουργείο Ανάπτυξης είναι το Υπουργείο που έχει καθοριστική συμβολή στη διαμόρφωση ενός νέου παραγωγικού μοντέλου για την οικονομία της χώρας. Δεν είναι το Υπουργείο της "ακρίβειας"» υπογράμμισε ο υπουργός Ανάπτυξης Τάκης Θεοδωρικάκος κατά τη συζήτηση επί της αρχής του νομοσχεδίου του Υπουργείου Ανάπτυξης «Ενσωμάτωση του άρθρου 1 της Οδηγίας (ΕΕ) 2019/1151 κατά το μέρος που αφορά τους αποκλεισμένους διευθυντές και άλλες επείγουσες διατάξεις» στην Επιτροπή Παραγωγής και Εμπορίου.

Για τον έλεγχο των τιμών, ο υπουργός προανήγγειλε ενίσχυση της Επιτροπής Ανταγωνισμού σε υποδομές και προσωπικό καθώς και συνεργασία με τον υπουργό Εσωτερικών και την Ένωση των Περιφερειών Ελλάδας για την ενδυνάμωση των ελέγχων στην επαρχία. Υπογράμμισε πως «άλλο είναι το θεμιτό κέρδος και άλλο η αισχροκέρδεια».

Ο κ. Θεοδωρικάκος, εισαγωγικά τόνισε πως η αποστολή του στο Υπουργείο Ανάπτυξης είναι το Υπουργείο να έχει καθοριστική συμβολή στη διαμόρφωση ενός νέου παραγωγικού μοντέλου για την οικονομία της χώρας. «Δεν είναι το Υπουργείο της "ακρίβειας", είναι το Υπουργείο που οφείλει να συμβάλλει στην οριστική διαμόρφωση ενός νέου παραγωγικού μοντέλου που στη δική μου αντίληψη έχει ως βασικό χαρακτηριστικό την επαναβιομηχάνιση της χώρας. Την καθοριστική αύξηση του ΑΕΠ και την απασχόληση στην ελληνική βιομηχανία. Την ενίσχυση της καινοτομίας, της έρευνας, της ψηφιακής και πράσινης μετάβασης με στόχο η ελληνική βιομηχανία να γίνει πολύ πιο ανταγωνιστική και να πετύχει να δημιουργήσει ακόμα περισσότερες καλοπληρωμένες θέσεις εργασίας. Βασική αποστολή μας είναι να κρατήσουμε εδώ τα ελληνόπουλα και να συνδράμει μέσα από την έρευνα και την αξιοποίησή της στην εφαρμοσμένη οικονομία της γενιάς του έφυγε τα χρόνια της κρίσης» επισήμανε και προσέθεσε πως το Υπουργείο Ανάπτυξης μέσα από τις Γενικές του Γραμματείες έχει έναν ευρύτερο ρόλο «στο να είναι διατηρήσιμη η οικονομική ανάπτυξη και στο να μειώνονται οι κοινωνικές ανισότητες μέσα από μια δικαιότερη κατανομή του πλούτου και την αύξηση του διαθέσιμου εισοδήματος των πολιτών».

Αναφορικά με τα θέματα της αγοράς και των τιμών, ο υπουργός είπε πως από την πρώτη ημέρα ανάληψης των καθηκόντων του, ήρθε σε επικοινωνία και σε «πραγματική συζήτηση» με όλους τους βασικούς φορείς της αγοράς, διευκρινίζοντας ότι «το Υπουργείο Ανάπτυξης σχετίζεται κυρίως με την αντιμετώπιση του πληθωρισμού τροφίμων και ειδών βασικής διαβίωσης». «Δεν ανήκουν στο Υπουργείο αυτό, οι τιμές της ενέργειας που είναι ένα πολύ σοβαρό κομμάτι που αφορά το κόστος ζωής, δεν ανήκουν στο Υπουργείο Ανάπτυξης οι τιμές των εισιτηρίων των πλοίων όπως και μια άλλη σειρά θεμάτων- γενικά η ενίσχυση του διαθέσιμου εισοδήματος των πολιτών είναι θέμα συνολικής πολιτικής» ανέφερε.

Στο επίκεντρο της πολιτικής μας είναι οι συμπολίτες μας που δοκιμάζονται και τα φέρνουν δύσκολα, είπε ο κ. Θεοδωρικάκος και προσέθεσε: «Για το τμήμα που αφορά το εμπόριο, τα σούπερ μάρκετ, τις οργανωμένες αγορές διατροφής και βασικών ειδών διαβίωσης, από την πρώτη ημέρα ήρθαμε σε επαφή με την Επιτροπή Ανταγωνισμού και είμαστε αποφασισμένοι να ενισχύσουμε το έργο της με όλες τις δυνάμεις μας. Να της παρέχουμε ότι μας ζητηθεί σε επίπεδο υποδομών και προσωπικού ώστε να μπορούν να κάνουν καλύτερα την δουλειά τους. Γιατί η Επιτροπή Ανταγωνισμού πρέπει να έχει έναν πολύ μεγάλο ρόλο στο να δουλέψει ο ανταγωνισμός. Ταυτόχρονα ως Πολιτεία και εγώ προσωπικά είμαι αποφασισμένος να ενισχύσω τους ελεγκτικούς μηχανισμούς που έχουν αρκετά προβλήματα και στην επαρχία, όπου θεωρώ ότι τα πράγματα είναι εξαιρετικά αδύναμα». Στο πλαίσιο αυτό, ο υπουργός προανήγγειλε ότι το επόμενο διάστημα θα συνομιλήσει με τον υπουργό Εσωτερικό και με την Ένωση των Περιφερειών Ελλάδας καθώς όπως είπε «δεν είναι δυνατόν οι περιφερειακές υπηρεσίες να μην μπουν σε αυτή τη μάχη». «Από την πρώτη στιγμή έχουμε καταστήσει σαφές ότι θέλουμε τη συνεργασία με την υγιή επιχειρηματικότητα. Το κέρδος είναι θεμιτό και απαραίτητο για να κινηθεί η αγορά, είναι το κίνητρο της αγοράς- δεν μπορεί να το διαμονοποιούμε, όμως η αισχροκέρδεια δεν είναι αποδεκτή τόνισε ο κ. Θεοδωρικάκος. Γι΄ αυτό τον λόγο αυστηροποιήθηκαν τα ανώτερα όρια των προστίμων και σε ό,τι αφορά το πλαφόν κέρδους από το ένα το ππήγε στα πέντε εκατομμύρια ευρώ ενώ όταν πραγματοποιούνται προωθητικές ενέργειας σε προϊόντα που το τελευταίο τρίμηνο έχουν προβεί σε ανατίμηση το πρόστιμο ανέβηκε από τα δύο στα έξι εκατομμύρια ευρώ, όπως σημείωσε ο υπουργός και προσέθεσε: «Μέτρα, που θα έπρεπε να είχαν βρει την στήριξη όλης της αντιπολίτευσης- υπάρχουν πράγματα στα οποία μπορούμε να συμφωνούμε και δεν είναι κακό».

Παρουσιάζοντας τις διατάξεις του νομοσχεδίου που αφορούν την ενσωμάτωση του άρθρου 1 της Οδηγίας (ΕΕ) 2019/1151 για τον αποκλεισμό φυσικών προσώπων από θέσεις διευθυντών, ο κ. Θεοδωρικάκος είπε ότι απαιτήθηκε να υπάρξει διάλογος με τους φορείς για αυτό είχε αφαιρεθεί από προηγούμενο νομοσχέδιο και πως όπως διαμορφώθηκε το πλαίσιο έχει σχεδόν την καθολική αποδοχή όλων. Σημείωσε ότι το πώς θα οριστεί η ουσία του ρυθμιστικού πλαισίου είναι εθνική ευθύνη, δεν εκπορεύεται από την Οδηγία, η οποία δίνει την κατεύθυνση να υπάρχει προστασία όλων των συναλλασσόμενων με τις εταιρείες και τα υποκαταστήματά τους με στόχο την αποτροπής της οποιαδήποτε δόλιας και καταχρηστικής συμπεριφοράς. Υπογράμμισε ότι για τον σκοπό αυτό αξιοποιούνται πληροφορίες που παρέχονται και από τα υπόλοιπα κράτη μέλη της ΕΕ. Εκτίμησε, πως διαμορφώνεται ένα ισχυρό πλαίσιο τόσο για τις εταιρείες αλλά και για τα φυσικά ή νομικά πρόσωπα ιδιωτικού ή δημοσίου δικαίου που συναλλάσσονται μαζί τους.

Απαντώντας στην ερώτηση γιατί στα κωλύματα ορισμού διευθυντή προβλέπεται ο αποκλεισμός για κάποια έτη προσώπου που έχει καταδικαστεί για συμμετοχή σε τρομοκρατική οργάνωση ή τρομοκρατικές πράξεις, ο υπουργός είπε ότι «η τρομοκρατία έχει πλοκάμια παντού και πιστεύω ότι είναι υποχρεωτικό αυτό να συμπεριληφθεί στον νόμο» μαζί με τις άλλες αξιόποινες πράξεις. Διαφώνησε ότι το ύψος των προστίμων που επιβάλλονται σε αποκλεισμένους διευθυντές και επιχειρήσεις είναι μικρό. Διευκρίνισε ότι τα στοιχεία που θα υπάρχουν στο Μητρώο Αποκλεισμένων Διευθυντών θα είναι προσβάσιμα από όλες τις δημόσιες Αρχές, την Επιτροπή Νομιμοποίησης Εσόδων από Εγκληματικές Δραστηριότητες, από το σύστημα Διασύνδεσης Μητρώων Επιχειρήσεων καθώς και από ιδιώτες εφόσον έχουν ειδικό έννομό συμφέρον. Συνεπώς η εταιρεία που προσλαμβάνει ένα στέλεχος και προτίθεται να του αναθέσει μια τόσο υπεύθυνη θέση και έχει έννομο συμφέρον και τη δυνατότητα πρόσβασης σε αυτό το Μητρών του ΓΕΜΗ και επομένως θα αποφύγει να προσλάβει ένα πρόσωπο που είναι αποκλεισμένο.

Αναφορικά με τις ρυθμίσεις του νομοσχεδίου που αφορούν τις εταιρείες του Αναπτυξιακού Νόμου, ο κ. Θεοδωρικάκος είπε ότι ήταν απολύτως απαραίτητες. Αφορά περίπου 60 επιχειρήσεις εκ των οποίων 15 έχουν υποβάλλει προτάσεις στην Κεντρική Υπηρεσία του Υπουργείου για να ενταχθούν στον Αναπτυξιακό Νόμο και οι υπόλοιπες 45 έχουν καταθέσει προτάσεις στις περιφέρειες, περιλαμβανόμενου και του Υπουργείου Μακεδονίας- Θράκης.

Σχετικά με τις διατάξεις για την «Έκθεση της Λαμίας», ο κ. Θεοδωρικάκος είπε ότι «με την ανάληψη των καθηκόντων μου, συνειδητοποίησα ότι αυτό το θέμα πρέπει να λυθεί άμεσα. Δεν μπορεί να συνυπάρχουν δύο καθεστώτα». Προσέθεσε πως ο φορέας «είναι "προικισμένος" με την ένταξη ενός σπουδαίου έργου 48 εκατ. ευρώ που έχει ενταχθεί στο Ταμείο Ανάκαμψης, που έχει δεσμευτικά χρονοδιαγράμματα και με προφανείς θετικές επιπτώσεις στην ευρύτερη περιοχή» και άμεσα με το σημαντικό ιστορικό τοπόσημο των Θερμοπύλων, που θα αναδειχθεί. Διαφώνησε ότι με τις διατάξεις αυτές προωθείται ή υποκρύπτεται η οποιαδήποτε ιδιωτικοποίηση καθώς στον νέο φορέα, ο πλειοψηφικός μέτοχός της είναι ο Δήμος Λαμιαίων, η Περιφέρεια και το Επιμελητήριο. Όπως είπε υπήρξε διάλογος, οι νομικοί σύμβουλοι του Υπουργείου συζήτησαν τόσο με τον πρόεδρο της Ανώνυμης Εταιρείας του φορέα της Έκθεσης της Λαμίας, όσο και με τη γενική γραμματέα του Δήμου και με τον πρώην δήμαρχο που τυγχάνει να είναι και νομικός σύμβουλος του φορέα. Αναφορικά με τις οφειλές του παρελθόντα φορέα και την πρόταση να μην βαρύνουν τον νέο, ο κ. Θεοδωρικάκος ξεκαθάρισε ότι «είμαι διατεθειμένος να βοηθήσω στο πλαίσιο όμως εφαρμογής του Συντάγματος». «Δεν θα συμφωνήσω σε θέσεις που θα λένε ότι δεν εφαρμόζουμε την ανεξαρτησία της Δικαιοσύνης, δεν πρόκειται να βάλω υπογραφή» είπε και προσέθεσε ότι αυτό «που μπορώ από τώρα να κάνω, και το λέω, είναι σε συνεννόηση με τον υπουργό Οικονομικών και Εθνικής Οικονομίας, για τις οφειλές που έχει ο φορέας προς το κράτος να υπάρξει μια ρύθμιση από δύο σε τρία έτη».

Οι θέσεις των κομμάτων επί του νομοσχεδίου

Ο εισηγητής της ΝΔ Βασίλης Γιόγιακας ζήτησε την υπερψήφιση του σχεδίου νόμου τονίζοντας ότι «με τις παρούσες διατάξεις εισάγεται ένα ισχυρό πλαίσιο προστασίας για τις εταιρείες και τα ενδιαφερόμενα μέρη που συνεργάζονται μεταξύ τους (εργαζόμενους, προμηθευτές, πελάτες, πιστωτές και δημόσιες υπηρεσίες), που στηρίζει μεσοπρόθεσμα την επιχειρηματικότητα και ενθαρρύνεται ο υγιής ανταγωνισμός. Για το β' μέρος του νομοσχεδίου είπε πως με τις διατάξεις που αφορούν τις επιχειρήσεις που έχουν καταθέσει προτάσεις στους Αναπτυξιακούς Νόμους του 2011 κιαι 2016 επιλύονται οι καθυστερήσεις που παρατηρούνται στη δυνατότητα να αξιοποιούν το κίνητρο φορολογικής απαλλαγής, κάτι το οποίο έχει επιπτώσεις στα οικονομικά τους αποτελέσματα. Οι διατάξεις δε που αφορούν την επικείμενη κατάργηση του ΝΠΔΔ "Πανελλήνια Έκθεση Λαμίας" και τη μεταφορά των αρμοδιοτήτων του στην "Ανώνυμη Εταιρεία Φορέας Π.Ε.Λ Αναπτυξιακή ΟΤΑ" επιλύνονται εκκρεμότητες οι οποίες προκαλούν μια σειρά προβλημάτων και στην τοπική κοινωνία.

Η εισηγήτρια του ΣΥΡΙΖΑ-ΠΣ Μαρίνα Κοντοτόλη από την πλευρά της επιφυλάχθηκε να τοποθετηθεί στην Ολομέλεια για το σύνολο του νομοσχεδίου. Ανέφερε ότι ο ΣΥΡΙΖΑ προφανώς δεν έχει αντίρρηση φυσικά πρόσωπα που έχουν καταδικαστική για αξιόποινες πράξεις να αποκλείονται από θέσεις διευθυντών επιχειρήσεων, αλλά εξέφρασε παράλληλα τον προβληματισμό της ως προς την αποτελεσματικότητα καθώς ορίζεται ότι οι αποφάσεις αυτές θα πρέπει να είναι αμετάκλητες, και όπως είπε- η απονομή της Δικαιοσύνης στη χώρα μας έχει πολύ αργούς ρυθμούς. Επίσης, θετικά αποτίμησε τις διατάξεις που αφορά σε επιχειρήσεις, επενδυτικά σχέδια των οποίων έχουν υπαχθεί στους νόμους 3908/2011 και 4399/2016 ενώ για τις διατάξεις που αφορούν την κατάργηση της Πανελλήνιας Έκθεσης Λαμίας και τη δημιουργία νέου φορέα ζήτησε να πληροφορηθεί εάν υπήρχε διαβούλευση με την Αυτοδιοικητική Περιφέρεια, με το Δήμο Λαμίας, τον πρόεδρο του Επιμελητηρίου και τον πρόεδρο της Πανελλήνιας Έκθεσης Λαμίας καθώς «για την τοπική κοινωνία το μέλλον του φορέα της Πανελλήνιας Έκθεσης Λαμίας, είναι πολύ σημαντικό και τους απασχολεί εδώ και πολλά χρόνια».

Ο ειδικός αγορητής του ΠΑΣΟΚ- ΚΙΝΑΛ Γιώργος Νικητιάδης επιφυλάχθηκε να τοποθετηθεί επί της αρχής του νομοσχεδίου μετά την ακρόαση φορέων, αν και- όπως είπε- «γενικά δεν είμαστε αντίθετοι με την γενική του φιλοσοφία και στόχους». Ζήτησε να πληροφορηθεί γιατί η ενσωμάτωση του άρθρου 1 της Οδηγίας (ΕΕ) 2019/1151 κατά το μέρος που αφορά τους αποκλεισμένους διευθυντές είχε αφαιρεθεί από το νομοσχέδιο που ψηφίσθηκε τον Οκτώβριο 2019 όπου είχε αρχικά ενταχθεί ενώ επισήμανε και αυτός πως μια αμετάκλητη απόφαση μπορεί να κάνει και δέκα χρόνια για να εκδοθεί. Για τις διατάξεις που αφορά τους αναπτυξιακούς νόμους, ζήτησε να πληροφορηθεί πόσες εταιρείες αφορά ενώ με το σχέδιο ανάπτυξης της Πανελλήνιας Έκθεσης Λαμίας, παρατήρησε πως ήδη υπάρχουν μεγάλες αντιρρήσεις από τον Δήμο σε σχέση με το παθητικό που θα περιέλθει στην νέα ανώνυμη εταιρεία.

Ο ειδικός αγορητής του ΚΚΕ Μανώλης Συντυχάκης είπε πως «η σκέψη και μόνο ότι όλα τα προβλήματα οφείλονται στον "κακό" διευθυντή, συγκαλύπτει ότι το κίνητρο της ύπαρξης και λειτουργίας μιας επιχείρησης στον καπιταλισμό είναι το όλο και μεγαλύτερο καπιταλιστικό κέρδος» ενώ σημείωσε: «Βασική επιδίωξη της Οδηγίας είναι να διαμορφώσει ένα φιλικό περιβάλλον της δημόσιας διοίκησης για τις επιχειρήσεις, το οποίο στρώνει το έδαφος για κάθε είδους απάτες και καταστρατηγήσεις των όποιων νομοθετικών μέτρων -εθνικών και ευρωενωσιακών- που, κατά τα άλλα, θέλουν δήθεν να καταπολεμήσουν τη φορολογική απάτη, τη φοροδιαφυγή κ.ο.κ.». Σχετικά με το β' μέρος του νομοσχεδίου είπε πως οι διατάξεις για τους αναπτυξιακούς νόμους είναι προβλέψεις για φορολογικές απαλλαγές σε επιχειρήσεις και σε επενδυτικά σχέδια, τα γνωστά «δωράκια», δεσμεύσεις προς τους ομίλους, για να δημιουργηθεί το φιλικό επενδυτικό περιβάλλον. Σχετικά με την Πανελλήνια Έκθεση Λαμίας είπε πως οι διατάξεις αυτές επιδιώκουν να λύσουν εκκρεμότητες, για τη διαδικασία μετάβασης στο νέο πρόσωπο στην Αναπτυξιακή Ανώνυμη Εταιρεία ΟΤΑ, χωρίς να αγγίζει το ιδιοκτησιακό ζήτημα. «Προβλέπεται καραμπινάτη ιδιωτικοποίηση μιας έκτασης 167 στρεμμάτων, εντός της οποίας περιλαμβάνονται 3 στεγασμένοι εκθεσιακοί χώροι συνολικής έκτασης 8.100 τετραγωνικών μέτρων, ξενοδοχείο υψηλών προδιαγραφών, συνεδριακό κέντρο και άλλες φυσικά κτιριακές εγκαταστάσεις. Πρόκειται για ιδιωτικοποίηση και εμπορευματοποίηση του χώρου, για μία εξέλιξη που είναι ξένη προς τις ανάγκες των εργαζομένων, του λαού της περιοχής, των βιοπαλαιστών, αυτοαπασχολούμενων, μικρών επαγγελματιών και αγροτών. Η θέση μας είναι να δοθεί η έκταση στην Τοπική Διοίκηση και να αποκλειστεί κάθε εμπλοκή επιχειρηματικών ομίλων και η εμπορευματοποίηση της» σημείωσε.

Ο ειδικός αγορητής της Ελληνικής Λύσης Στέλιος Φωτόπουλος προανήγγειλε ότι το κόμμα του θα καταθέσει τροπολογία που αφορά τις μονοπρόσωπες εταιρείες περιορισμένης ευθύνης, στις οποίες είναι υποχρεωτικό στις Γενικές Συνελεύσεις να παρίστανται συμβολαιογράφοι, ενώ κάτι τέτοιο δεν υφίσταται για τις Α.Ε. και για τις ΙΚΕ. Πρόκειται είπε για μια αδικία η οποία οφείλει να διορθωθεί.

Ο ειδικός αγορητής της "Νίκης" Νίκος Βρεττός υποστήριξε πως «πρόκειται για μια ακόμα γραφειοκρατική ενσωμάτωση μιας γενικόλογης και αναποτελεσματικής ευρωπαϊκής Οδηγίας» Πρότεινε στο Μητρώο που θα δημιουργηθεί στο ΓΕΜΗ για αποκλεισμένα πρόσωπα για διευθυντές να υπάρχει ενημέρωση και για τυχόν πρωτοδίκες αποφάσεις. Υποστήριξε πως το εύρος των προστίμων από 20.000 έως 500.000 ευρώ είναι μεγάλο.

Η ειδική αγορήτρια της Νέας Αριστεράς Πέτη Πέρκα σχετικά με τις διατάξεις που αφορούν την ενσωμάτωση της Οδηγίας είπε ότι τα σημεία κριτικής τους είναι ότι θεσπίζεται ένα μεγάλο εύρος ποινής από 20.000 έως 500.000 που θα επιβάλλει ο προϊστάμενος της Γενικής Διεύθυνσης Αγοράς και Προστασίας Καταναλωτή του Υπουργείου Ανάπτυξης στους αποκλεισμένους διευθυντές ή στις εταιρείες που συνεργάζονται και δεν εξειδικεύει όρους υπό τους οποίους επιβάλλεται έκαστη ποινή- κάτι που προβλεπόταν στην Οδηγία- και τελικά, αφήνει υπερβολικά περιθώρια αυθαιρεσίας στη διοίκηση. Επίσης, σύμφωνα με την κυρία Πέρκα, το άρθρο 10 έχει υπερβολικά πολλές λεπτομέρειες του νόμου και όχι με μεγάλη σαφήνεια, οι οποίες παραπέμπονται σε δευτερογενή νομοθεσία που θα εκδοθεί στο μέλλον. Η βουλευτής συμφώνησε επί της αρχής με τις διατάξεις που αφορούν τις επιχειρήσεις που έχουν ενταχθεί στους αναπτυξιακούς νόμους. Για τις ρυθμίσεις σχετικά με το ακίνητο της Πανελλήνιας Έκθεσης Λαμίας που περιέχεται στην ιδιοκτησία του Υπουργείου Ανάπτυξης, το οποίο στη συνέχεια θα το παραχωρήσει άνευ αντιτίμου στο διάδοχο Νομικό Πρόσωπο «Φορέας Π.Ε.Λ. Αναπτυξιακή Α.Ε. ΟΤΑ» είπε πως η διάταξη προφανώς αποσκοπεί στην προστασία του ακινήτου από διαδικασίες αναγκαστικής εκτέλεσης από δικαστήριο, το οποίο δυνάμει θα μπορούσε να κρίνει ότι η εταιρία αυτή είναι ο καθολικός διάδοχος του προηγούμενου φορέα επομένως παίρνει και τα συσσωρευμένα χρέη. Επισήμανε πως η «εξαιρετικά ευνοϊκή μεταχείριση» του φορέα δημιουργεί ερωτηματικά για το μέλλον των απαιτήσεων των πιστωτών της πρώην Πανελλήνιας Έκθεσης Λαμίας και σημείωσε: Για το ακίνητο της έκθεσης είχε οριστεί ηλεκτρονικός πλειστηριασμός και υπήρξε μεθόδευση προφανώς ευνοϊκή για την έκθεση που θα αποτελέσει σημείο κριτικής για την άνιση μεταχείριση της εταιρείας σε σχέση με τις εκατοντάδες επιχειρήσεις και ιδιώτες, οι οποίοι ακολουθούν τις διαδικασίες των αναγκαστικών πλειστηριασμών εξαιτίας των συσσωρευμένων χρεών τους. «Επομένως, θα επανέλθουμε γιατί πραγματικά είναι μία διακριτική μεταχείριση και νομίζω ότι θέλει περαιτέρω συζήτηση»

Η ειδική αγορήτρια της Πλεύσης Ελευθερίας Γεωργία Κεφαλά είπε πως «παρόλο που αναγνωρίζουμε την αναγκαιότητα ενός ρυθμιστικού πλαισίου για την εύρυθμη λειτουργία της αγοράς με σαφείς κανόνες και αρμοδιότητες, δεν παύουμε να ανησυχούμε για την αμφίβολη συνθήκη πρακτικής εφαρμογής του νομοσχεδίου, όταν, όπως γνωρίζουμε, στα αίτια αποκλεισμού ενός φυσικού προσώπου από τη διαχείριση εταιρικών υποθέσεων μπαίνουν και καταδίκες τρομοκρατικών πράξεων, τρομοκρατικής οργάνωσης κ.λπ.». Πραγματικά, είπε, αναρωτιέμαι αν έχει υπάρξει ποτέ μια ανάλογη υπόθεση και ποια είναι η ανάγκη για να το θέσουμε εδώ πέρα. «Τι γίνεται με το σωφρονισμό και τα δικαιώματα αυτού που επανεντάσσεται στην κοινωνία; Παρατείνουμε την τιμωρία με το στίγμα του "απατεώνα" ή του "τρομοκράτη", με 15 έτη στην περίπτωση κακουργήματος και 5 έτη στην περίπτωση του πλημμελήματος;». Επίσης δήλωσε την καχυποψία της για το άρθρο 8 που αφορά τη διαχείριση προσωπικών δεδομένων αποκλεισμένων διευθυντών, λέγοντας ότι ποιος μας βεβαιώνει και μας δίνει συγκεκριμένες πληροφορίες και χρονικά όρια για την αποθήκευση δεδομένων προσωπικού χαρακτήρα; Για τις διατάξεις που αφορούν την Έκθεση Λαμίας είπε πως απαιτούνται περισσότερες εξηγήσεις για το πέρασμα της κυριότητας της Έκθεσης Λαμίας στο Υπουργείο Ανάπτυξης και όχι κάπου αλλού και ρώτησε γιατί οι εκκρεμείς δίκες συνεχίζονται από την Ανώνυμη Εταιρεία και δεν διαχειρίζονται με έναν άλλο τρόπο, ώστε να μη φορτωθεί ο νέος φορέας το παθητικό του προηγούμενου φορέα. «Αυτό που απαιτείται είναι η καταγραφή των υποχρεώσεων και των απαιτήσεων του διαδόχου φορέα με σαφήνεια, χρονικές προθεσμίες και ασφαλιστικές δικλείδες» είπε.

Ο ειδικός αγορητής των "Σπαρτιατών Πέτρος Δημητριάδης είπε πως «είμαστε θετικοί σε όλα τα μέτρα τα οποία αποσκοπούν στη δημιουργία διαφάνειας στη δημόσια ζωή και, ουσιαστικά, σε μέτρα τα οποία αποτρέπουν κάποια πρόσωπα, τα οποία έχουν καταδικαστεί για αδιαφανείς διαδικασίες σε κάποια συγκεκριμένα αδικήματα, ουσιαστικά να έχουν κάποια αλληλεπίδραση με τις συγκεκριμένες εταιρίες». Ωστόσο είπε πως το κόμμα του έχει κάποιους προβληματισμούς. Για τα άρθρα τα οποία αφορούν την παραχώρηση χρήσης ακινήτου στην Πανελλήνια Έκθεση Λαμίας, αναρωτήθηκε: «Για ποιο λόγο γίνεται συγκεκριμένα για αυτόν τον φορέα η παραχώρηση χρήσης γης; Τι το ιδιαίτερο έχει αυτή η Πανελλήνια Έκθεση Λαμίας και παραχωρείται η κυριότητα της γης στο Υπουργείο Ανάπτυξης; Τι θα γίνει με τους δανειστές του συγκεκριμένου φορέα; Πώς θα αντιμετωπιστούν; Πώς θα ικανοποιηθούν;»

Ο βουλευτής της ΝΔ Γιάννης Οικονόμου, παρουσίασε στην Επιτροπή την τροπολογία που έχει καταθέσει σχετικά με την «Πανελλήνια Έκθεση Λαμίας. Αναγνώρισε πως οι σχετικές διατάξεις του νομοσχεδίου «είναι στην θετική κατεύθυνση προκειμένου να αντιμετωπιστούν ζητήματα που θα έπρεπε να έχουν αντιμετωπιστεί από το 2019. Το ζήτημα όμως είναι, είπε ο βουλευτής πως οι διατάξεις αυτές παρότι είναι στην απολύτως σωστή κατεύθυνση και η φιλοσοφία τους είναι σωστή, είναι, θα το έλεγα, κάπως ατελείς με αποτέλεσμα να κινδυνεύουμε να έχουμε προβλήματα τα οποία δεν θα αντιμετωπιστούν. «Όπως το να μην επιτρέπεται κανένα δικαίωμα κατάσχεσης πάνω στον καινούργιο φορέα στο δικαίωμα παραχώρησης για 30 χρόνια. Δεύτερον, στη διαδικασία που προβλέπεται στον νόμο σε ό,τι αφορά την εκκαθάριση, να είναι πολύ πιο συγκεκριμένα τα στάδια της διαδικασίας. Στο μεσοδιάστημα οι οποιεσδήποτε απαιτήσεις δεν θα είναι εκτελεστέες πριν διασταυρωθούν, πριν πάρει μπροστά ο φορέας, πριν μπορέσει να σταθεί στα πόδια του και να λειτουργήσει».

Η Επιτροπή αποφάσισε αύριο το μεσημέρι να διεξαχθεί η ακρόαση 15 φορέων και το απόγευμα η επί των άρθρων συζήτηση του σχεδίου νόμου. Η συνεδρίαση της δεύτερης ανάγνωσης του νομοσχεδίου ορίσθηκε να πραγματοποιηθεί το απόγευμα της Τρίτης 16 Ιουλίου.

Διαβαστε επισης