Πώς μπορεί να ειδοποιηθούν σε στιγμή κρίσης δεκάδες, εκατοντάδες ή και χιλιάδες αποδέκτες συγχρόνως και μόνο με το πάτημα ενός κουμπιού; Στον Διεθνή Αερολιμένα Αθηνών τη λύση έδωσε η ομάδα της TEKMON που σχεδίασε το σύστημα μαζικής ειδοποίησης "Emergency call out notification" που ενημερώνει άμεσα τους αποδέκτες είτε με τηλεφωνική κλήση είτε με sms ή με άλλον τρόπο.
Το σύστημα αυτό σχεδιάστηκε από νέους ανθρώπους στο πλαίσιο του προγράμματος ανοιχτής καινοτομίας του Διεθνούς Αερολιμένα Αθηνών (ΔΑΑ) “The Digital Gate”, που ξεκίνησε το 2015 σε συνεργασία με το Οικονομικό Πανεπιστήμιο Αθηνών και με την επιστημονική υποστήριξη του Κέντρου Καινοτομίας και Επιχειρηματικότητας. Στόχος, η ενθάρρυνση της ψηφιακής καινοτομίας και της νέας επιχειρηματικότητας στο χώρο των αερομεταφορών και του τουρισμού.
"Φανταστείτε να είχε αυτήν τη δυνατότητα ένας δήμος σε περίπτωση κρίσης, όπως ήταν για παράδειγμα οι φονικές πυρκαγιές του Ιουλίου στην Αττική", αναφέρει μιλώντας στο ΑΠΕ-ΜΠΕ ο Γιώργος Δημητριάδης διευθυντής Πληροφορικής του Διεθνούς Αερολιμένα Αθηνών.
"Το σύστημα της TEKMON είναι μια από τις 15 εφαρμογές που βραβεύτηκαν στο πρόγραμμα που 'τρεχουμε'. Λειτουργεί στο αεροδρόμιο αλλά υπάρχουν σκέψεις να το διαθέσουμε και σε τοπικές αυτοδιοικήσεις για να μπορούν να ενημερώνουν άμεσα τους πολίτες σε περίπτωση ανάγκης", σημειώνει.
Άλλες δύο εφαρμογές, από αυτές που διακρίθηκαν, λειτουργούν πιλοτικά στον ΔΑΑ: Η πρώτη, σύμφωνα με τον κ.Δημητριάδη, αφορά στην ανακύκλωση. "Η ομάδα Recycle trust έφτιαξε δικούς της κάδους ανακύκλωσης, με σύστημα που καταγράφει την ανακύκλωση που κάνει κάθε υπάλληλος. Στη συνέχεια δημιούργησε έναν εσωτερικό διαγωνισμό με συγκεκριμένο έπαθλο, για τον καλύτερο ανακυκλωτή σε επίπεδο υπαλλήλου και σε επίπεδο Διεύθυνσης. Ο κόσμος ανταποκρίθηκε με μεγάλη θέρμη. Πιστεύουμε ότι αυτή η ιδέα μπορεί να χρησιμοποιηθεί από οποιαδήποτε εταιρεία".
Η δεύτερη πιλοτική εφαρμογή είναι από την ομάδα του ΕΚΕΤΑ (Εθνικό Κέντρο Έρευνας και Τεχνολογικής Ανάπτυξης). Πρόκειται για το HUBA (human behavior analysis) το οποίο είναι ένα σύστημα, όπως εξηγεί ο κ.Δημητριάδης, "με ‘κάμερες βάθους’ που καταγράφει τις κινήσεις μέσα σε συγκεκριμένο χώρο και κάνει αναλύσεις για τις ‘ουρές’ που δημιουργούνται, τον χρόνο αναμονής κτλ". "Το εν λόγω σύστημα ενώ καταγράφει τα άτομα, δεν καταγράφει τα στοιχεία τους και τα προσωπικά δεδομένα".
"Όλες αυτές οι εφαρμογές αναπτύχθηκαν και ξεχώρισαν μέσα από το πρόγραμμα που χρηματοδοτεί η διοίκηση του αεροδρομίου και υλοποιήσαμε σε δύο κύκλους με σκοπό να προωθήσουμε τη νεανική επιχειρηματικότητα. Επίσης με αυτές τις πρωτοβουλίες μπορούν να προκύψουν προϊόντα τα οποία θα αξιοποιήσουμε είτε σε συνεργασία με τις ομάδες, είτε οι ομάδες από μόνες τους θα βγουν στην αγορά και θα τα προωθήσουν", επισημαίνει ο κ.Δημητριάδης.
Το πρόγραμμα "The digital Gate" παρουσιάστηκε στο πλαίσιο του “Innovation Hub”, που διοργανώθηκε από το τo Found.ation και την Πρεσβεία των ΗΠΑ στην 83η ΔΕΘ.