Λεπτομέρειες σχετικά με τη μονάδα παραγωγής ενέργειας που βασίζεται στις κυψέλες καυσίμου αποκάλυψε η BMW. Η πολυτελής γερμανική μάρκα προορίζει αυτό το σύστημα για το SUV X5.
Ο προγραμματισμός της μάρκας προβλέπει ότι θα προστεθεί αυτή η καινοτομική τεχνολογία σε μικρό αριθμό αυτοκινήτων από τη σειρά του Χ5 το 2022.
Η τεχνολογία κυψελών καυσίμου βασίζεται στην ένωση του οξυγόνου με το υδρογόνο. Από την ένωσή τους παράγεται ποσότητα ηλεκτρισμού και νερού. Το υδρογόνο αποθηκεύεται σε ειδικές δεξαμενές που φέρουν τα αυτοκίνητα. Η τροφοδοσία του γίνεται από το μικρό σε έκταση προς το παρόν δίκτυο παροχής υδρογόνου. Το οξυγόνο που απαιτείται, λαμβάνεται από την ατμόσφαιρα.
Η ποσότητα του νερού αποβάλλεται από την εξάτμιση και η ποσότητα ηλεκτρισμού αποθηκεύεται στις ειδικές μπαταρίες που φέρει το αυτοκίνητο. Το ηλεκτρικό ρεύμα ενεργοποιεί τον ηλεκτρικό κινητήρα και έτσι δημιουργείται η κίνηση του αυτοκινήτου.
Η αυτοκινητοβιομηχανία δήλωσε ότι θα συνεχίσει να συνεργάζεται με τον στρατηγικό εταίρο της, την Toyota, για την ανάπτυξη της τεχνολογίας, ανάλογα με τις συνθήκες της αγοράς.
Η BMW ανέφερε ότι η τεχνολογία των κυψελών καυσίμου της BMW i Hydrogen NEXT, η οποία βασίζεται στο X5, μετατρέπει τα 6 κιλά αποθηκευμένου συμπιεσμένου αέριου υδρογόνου που τροφοδοτείται από δύο δεξαμενές 700 bar, σε ισχύ 168 ίππων και το μοναδικό απόβλητο είναι το καθαρό νερό.
Το όχημα φέρει επίσης μια πρόσθετη μπαταρία τοποθετημένη πάνω από τον ηλεκτροκινητήρα. Αυτή η προσθήκη βοηθά στην παροχή πρόσθετων επιδόσεων, για παράδειγμα όταν ο οδηγός επιταχύνει ή επιθυμεί να προσπεράσει άλλα αυτοκίνητα.
Ένας ηλεκτρικός μετατροπέας κάτω από τη μονάδα κυψελών καυσίμου ρυθμίζει συνεχώς την τάση στο κιβώτιο ταχυτήτων και στην μπαταρία. Το τελευταίο τροφοδοτείται από την ανακτημένη ενέργεια φρένων και την κυψέλη καυσίμου. Η συνδυασμένη ισχύς του συστήματος πρόωσης ανέρχεται στους 368 ίππους.
Από το 2015, η BMW δοκιμάζει ένα μικρό στόλο πρωτότυπων οχημάτων κυψελών καυσίμου 5 Series GT. Το σύστημα κυψελών καυσίμου προέρχεται από την Toyota, η οποία έχει αναπτύξει αυτή την τεχνολογία και λάνσαρε το μοντέλο Mirai.
Προς το παρόν, η υποδομή παροχής του υδρογόνου είναι πολύ περιορισμένη.
Επίσης, η τιμή πώλησης παραμένει τουλάχιστον διπλάσια σε σχέση με ένα ισοδύναμο αμιγώς ηλεκτρικό όχημα με μπαταρίες και γι’ αυτό οι προτάσεις για τα αυτοκίνητα με κυψέλες καυσίμου επί του παρόντος δεν είναι βιώσιμες.
Για να συγκεντρωθεί το υδρογόνο, μια από τις καλύτερες επιλογές είναι να εξαχθεί ως παραπροϊόν από τη διάσπαση των υδρογονανθράκων που απαντώνται στα ορυκτά καύσιμα.
Η μόνη οικολογικά φιλική μέθοδος απαιτεί μια τεράστια ποσότητα ηλεκτρικής ενέργειας για να σπάσει το νερό στα συστατικά της άτομα, μια διαδικασία που είναι έχει νόημα μόνο όταν υπάρχει μεγάλη ποσότητα πράσινης ενέργειας όπως ο άνεμος ή η ηλιακή ενέργεια.
Επί του παρόντος, όμως, υπάρχει μόνο ένας μικρός αριθμός μοντέλων FCEV στην αγορά, συμπεριλαμβανομένων των Toyota Mirai, Honda Clarity και Hyundai Nexo.
Από το περασμένο έτος, η Mercedes-Benz προσέφερε επίσης ένα πολύ μικρό αριθμό αυτοκινήτων από το μοντέλο GLC F-CELL, με κυψέλες καυσίμου αποκλειστικά με τη μορφή μίσθωσης.