Πολιτική

Tetra Pak: Οι Έλληνες στρέφονται στην υγιεινή διατροφή


Έρευνα της Tetra Pak στην ελληνική και την παγκόσμια αγορά

Στην υγιεινή διατροφή στρέφονται οι Έλληνες καταναλωτές, όπως διαπιστώνει έρευνα της Tetra Pak Hellas για τις τάσεις στην αγορά τροφίμων και συσκευασίας. Σύμφωνα με την έρευνα που πραγματοποιήθηκε στην Ελλάδα από την Tetra Pak Hellas και τη Focus Bari, από τις 11 Ιανουαρίου έως και τις 17 Ιανουαρίου του 2016 και, παρουσιάστηκε σε εκδήλωση στο Μουσείο Κυκλαδικής Τέχνης σήμερα, Πέμπτη, 9 στους 10 Έλληνες δηλώνουν ότι τους απασχολούν οι εξελίξεις της αγοράς προϊόντων υγιεινής διατροφής, ενώ μόλις το 7% δεν δείχνει κάποιο ενδιαφέρον. Η εταιρία σε λίγες ημέρες θα ανακοινώσει επίσημα τα οικονομικά αποτελέσματα, ωστόσο σύμφωνα με τον διευθυντή πωλήσεων της Tetra Pak Hellas, Βασίλη Τσανό καλύτερα αποτελέσματα καταγράφονται στα υλικά συσκευασίας, ενώ καταγράφεται επίσης αύξηση κερδοφορίας προ φόρων. 

Από την Έλενα Ερμείδου και την Νικολέτα Κλάδη

Όσον αφορά τις προοπτικές, οι προβλέψεις είναι δυσοίωνες. Σύμφωνα με τον διευθυντή πωλήσεων της εταιρίας κ. Τσανό η κατανάλωση δε δείχνει καλά σημάδια.  Τα στοιχεία δείχνουν μείωση στην κατανάλωση γάλακτος πάνω από 10%. Πάντως, η εταιρία δεν αντιμετώπισε σχεδόν κανένα πρόβλημα με τους προμηθευτές της όταν ανακοινώθηκαν τα capital controls, καθώς στηρίζονται σε οργανωμένη και υγιή βάση πελατών. Στο οικονομικό κομμάτι, στην κορυφαία θέση βρίσκεται η Κύπρος. 

Η έρευνα

Σχετικά με την έρευνα, σε ακόμα μεγαλύτερο βαθμό, ανησυχεί τους καταναλωτές το θέμα της ύπαρξης συντηρητικών στα τρόφιμα που καταναλώνουν αλλά και η «διαδρομή» που ακολουθεί το προϊόν πριν φτάσει στο πιάτο τους. Οι βιταμίνες και τα συντηρητικά φαίνεται να είναι αρκετά σημαντικό μέρος της πληροφορίας που αναζητούν για τα τρόφιμα 9 στις 10 μητέρες. Επιπλέον, το 82% των Ελλήνων καταναλωτών φαίνεται να προτιμάει συσκευασίες, οι οποίες είναι ανακυκλώσιμες και κατασκευάζονται με τρόπο φιλικό προς το περιβάλλον.

Αναλυτικά: 

Δέκα παγκόσμιες τάσεις στην αγορά τροφίμων και συσκευασίας

1. Το 60% των καταναλωτών παγκοσμίως αναζητούν προϊόντα και υπηρεσίες που έχουν αποδεδειγμένα οφέλη για την υγεία.

2. 1 στους 2 καταναλωτές ανησυχεί για την έλλειψη βιταμινών στην υγεία του.

3. Το 67% των καταναλωτών παγκοσμίως επιλέγει συσκευασίες με σημαντικότερο κριτήριο το να διατηρούν το προϊόν όσο πιο φρέσκο γίνεται.

4. Οι καταναλωτές επιθυμούν να γνωρίζουν την προέλευση, καθώς και όλα τα στάδια παραγωγής που έχουν μεσολαβήσει μέχρι το τελικό προϊόν. Βασικά κριτήρια για την επιλογή τους είναι η ασφάλεια των τροφίμων, η χώρα προέλευσης και βαθμός που εμπιστεύονται μια μάρκα.

5. Οι καταναλωτές αναζητούν λύσεις που ανταποκρίνονται όσο το δυνατόν περισσότερο στις τρέχουσες ανάγκες τους. 60% των καταναλωτών παγκοσμίως εύχεται η ζωή του να ήταν πιο απλουστευμένη. Για το λόγο αυτό θα προτιμήσουν προϊόντα που θα διευκολύνουν την καθημερινότητα τους. Αυτό το χαρακτηριστικό πλέον στα προϊόντα οι καταναλωτές το αντιλαμβάνονται ως πρωτοπόρο.

 

 

6. Η επιλογή συσκευασιών που είναι φιλικές προς το περιβάλλον είναι σχεδόν αυτονόητη, ενώ το 80% των καταναλωτών προσπαθεί να ανακυκλώνει τακτικά. Παρ' όλα αυτά οι καταναλωτές αναμένουν περισσότερη δέσμευση από της εταιρίες στον τομέα αυτόν.

7. Ο ενεργός τρόπος ζωής των σύγχρονων καταναλωτών, οι οποίοι βρίσκονται διαρκώς σε κίνηση, δημιουργεί την ανάγκη για προϊόντα on-the-go κατανάλωσης. Συγκεκριμένα, 73% των καταναλωτών παγκοσμίως τρώει snack παραλείποντας γεύματα, ενώ το 44% τρώει snack ανάμεσα στο μεσημεριανό και το βραδινό.

8. Η παγκοσμιοποίηση δίνει την ευκαιρία στον πειραματισμό σε τροφές πρωτότυπες και έξω από τα συνηθισμένα άλλων χωρών.

9. 8 στους 10 καταναλωτές θέλουν να αγοράζουν προϊόντα που φτιαγμένα στα μέτρα τους, καθώς έτσι το προϊόν τους προσφέρει μια συνολική ευχάριστη εμπειρία & νόημα και όχι μόνο ικανοποίηση της ανάγκης τους για φαγητό/ποτό. Η τάση αυτή σε συνδυασμό με τις οικονομικές δυσκολίες αποτελεί μονόδρομο/το μέλλον για τα brands, τα οποία ανταγωνίζονται τα private label.

10. Η πιο σύγχρονη τάση στις ετικέτες είναι η διάδραση. Συγκεκριμένα ετικέτες τις οποίες όταν αγγίζει ο καταναλωτής τον ενημερώνουν αν το προϊόν είναι ασφαλές για κατανάλωση (π.χ. αν έχει λήξει) ή ετικέτες που έχουν τη δυνατότητα να πλύνουν το προϊόν (φρούτο), ώστε ο καταναλωτής να μπορέσει να το καταναλώσει αμέσως μετά την αγορά και εν κινήσει. 

Η Tetra Pak σήμερα 

Η Tetra Pak ξεκίνησε στις αρχές της δεκαετίας του 1950, ως μία από τις πρώτες εταιρείες συσκευασίας γάλακτος σε υγρή μορφή. Από τότε μέχρι σήμερα, ο όμιλος Tetra Pak έχει γίνει ένας από τους μεγαλύτερους προμηθευτές συστημάτων συσκευασίας γάλακτος, χυμών, αναψυκτικών και πολλών άλλων προϊόντων. Το 1991, η δραστηριότητά μας επεκτάθηκε και στα μηχανήματα επεξεργασίας υγρών τροφίμων, το μηχανολογικό εξοπλισμό μονάδων επεξεργασίας τροφίμων και παραγωγής τυροκομικών προϊόντων. Σήμερα, είμαστε η μοναδική εταιρεία στον κόσμο η οποία μπορεί να προσφέρει ολοκληρωμένες γραμμές επεξεργασίας, συσκευασίας και διανομής τροφίμων, καθώς και μηχανολογικές λύσεις για εργοστάσια παραγωγής τροφίμων. Αυτό σημαίνει ότι οι πελάτες μας απολαμβάνουν το προνόμιο του να προμηθεύονται λύσεις για την παραγωγή πολλών διαφορετικών προϊόντων, αλλά και τον αντίστοιχο μηχανολογικό εξοπλισμό για κάθε στάδιο παραγωγής, από τον ίδιο προμηθευτή. 

 

Ακολουθήστε το Sofokleousin.gr στο Google News
και μάθετε πρώτοι όλες τις ειδήσεις