Την τελική έκθεση του Ευρωπαϊκού Οργανισμού Σιδηροδρόμων για το καθεστώς της σιδηροδρομικής ασφαλείας στην Ελλάδα έφερε σήμερα στο φως της δημοσιότητας η εφημερίδα Αυγή.
Σε εκτενές άρθρο του, ο δημοσιογράφος Νίκος Μορφονιός αναφέρει μεταξύ άλλων: «Βαρύτατες ευθύνες για την απαξίωση του συστήματος της σιδηροδρομικής ασφάλειας εξαιτίας της λανθασμένης εφαρμογής της ευρωπαϊκής νομοθεσίας για την πρόληψη ατυχημάτων, της απουσίας σχεδίων ασφαλείας και διαχείρισης κινδύνου και της συστημικής ανεπάρκειας να επαφίεται η ασφαλής λειτουργία του σιδηροδρόμου στην ατομική ευθύνη του προσωπικού επιρρίπτει στην ελληνική κυβέρνηση η τελική έκθεση του Ευρωπαϊκού Οργανισμού Σιδηροδρόμων (ERA).
Πρόκειται για το τελικό κείμενο της περίφημης «απόρρητης» έκθεσης των επιθεωρητών του ERA που έχουν στα χέρια τους η Κομισιόν αλλά και ο εφέτης ανακριτής στη Λάρισα, αφού ολοκληρώθηκε και η διαβούλευση με την ηγεσία του υπουργείου Μεταφορών σχετικά με τα ευρήματα της ευρωπαϊκής έρευνας που διεξήχθη αμέσως μετά το δυστύχημα στα Τέμπη προκειμένου να ελεγχθεί η εφαρμογή των κοινοτικών Οδηγιών για την ασφάλεια του σιδηρόδρομου. Μάλιστα, στην παρούσα έκθεση περιλαμβάνονται μία προς μία οι γραπτές απορριπτικές απαντήσεις του Οργανισμού προς τις αντιρρήσεις των επιτελών της κυβέρνησης, οι οποίοι επιχείρησαν να αναιρέσουν τα συμπεράσματα του ERA και να αποποιηθούν τις κεντρικές ευθύνες του κράτους για τη σιδηροδρομική ασφάλεια και την πρόληψη των ατυχημάτων.
Ευθύνες τις οποίες εξαρχής επιχείρησε να απεκδυθεί η κυβέρνηση κατά την παρουσίαση του αρχικού πορίσματος των επιθεωρητών στις 13 Σεπτεμβρίου 2023 ενώπιον όλων των αρμόδιων παραγόντων του σιδηροδρόμου, στάση που διατηρήθηκε όπως αποκαλύπτεται από την τελική έκθεση, στην οποία ενσωματώθηκαν όλα τα σχόλια του υπουργείου Μεταφορών που απεστάλησαν στον ERA στις 2 Οκτωβρίου 2023.»