Τράπεζες

Τα κόλπα των servicers: Τα κουρέματα και... το μαστίγιο


Η περιπέτεια δανειολήπτη που βρέθηκε μπροστά σε όλο το... οπλοστάσιο των εταιρειών διαχείρισης δανείων

Μεθοδεύσεις που... ζαλίζουν τους δανειολήπτες ακολουθούν οι εταιρείες διαχείρισης δανείων, σε μια προσπάθεια να ανακτήσουν παλιά «κόκκινα» δάνεια, ιδιαίτερα όταν αυτά δεν καλύπτονται με εξασφαλίσεις ή από εγγυητές. Το... μενού των μέτρων που λαμβάνουν είναι αρκετά σύνθετο και περιλαμβάνει «καρότα», όπως μεγάλο κούρεμα, «μαστίγια», όπως η έκδοση διαταγής πληρωμής, αλλά ακόμη και τιμωρίες, υπό τη μορφή της αύξησης του ποσού που είχε ζητηθεί αρχικά για τη διευθέτηση της οφειλής.

Χαρακτηριστική είναι η περίπτωση δανειολήπτη, με τρία διαφορετικά προϊόντα καταναλωτικής πίστης (δύο κάρτες, ένα ανοικτό δάνειο), που έχουν περάσει σε οριστική καθυστέρηση από το 2014 και μεταφέρθηκαν σε τιτλοποίηση με... εξωτική επωνυμία, η οποία τελεί υπό τη διαχείριση μιας από τις μεγαλύτερες εταιρείες διαχείρισης δανείων, που εξυπηρετεί δύο συστημικές τράπεζες και με τις πρακτικές της δίνει τον τόνο ευρύτερα στον κλάδο των servicers.

Παρά τις επικοινωνίες με τον δανειολήπτη δεν είχε καταστεί δυνατόν να συμφωνηθεί μια αμοιβαία αποδεκτή διευθέτηση των οφειλών, το ύψος των οποίων είχε «φουσκώσει» στα 114.000 ευρώ, ύστερα από πολλά χρόνια επιβάρυνσης με τα εξαιρετικά υψηλά επιτόκια υπερημερίας. Πρέπει να σημειωθεί ότι ο δανειολήπτης του παραδείγματος δεν διαθέτει στοιχεία ακίνητης περιουσίας.

Η εταιρεία διαχείρισης δανείων, αφού είχε ενημερωθεί ότι ο δανειολήπτης δεν μπορούσε να εξυπηρετήσει μια ρύθμιση της οφειλής του, πολύ περισσότερο να την εξοφλήσει εφάπαξ ακόμη και με κούρεμα, έκρινε σκόπιμο να περάσει στην επίθεση:

  • Η πρώτη κίνηση που έγινε ήταν να εκδώσει διαταγή πληρωμής εις βάρος του δανειολήπτη, για ποσό όμως πολύ χαμηλότερο από το ονομαστικό ποσό της οφειλής: λιγότερα από 10.000 ευρώ έναντι 114.000 ευρώ οφειλής.
  • Αμέσως μετά την επιθετική αυτή κίνηση, η εταιρεία διαχείρισης πρόσφερε στον δανειολήπτη... καρότο: Τον ενημέρωσε τηλεφωνικά ότι προτείνει την εξόφληση του χρέους με 9.500 ευρώ εφάπαξ ή με προκαταβολή 3.000 ευρώ και 60 μηνιαίες δόσεις των 200 ευρώ (συνολικά 15.000 ευρώ). Με την εφάπαξ εξόφληση, το ποσοστό κουρέματος που πρότεινε η εταιρεία διαχείρισης έφθανε το 92%! Προφανώς, τα συγκεκριμένα δάνεια έχουν μεταφερθεί στην τιτλοποίηση σε ελάχιστο ποσοστό της λογιστικής τους αξίας, 5% ή και λιγότερο, γι' αυτό και η εταιρεία διαχείρισης πρότεινε τόσο υψηλό κούρεμα.
  • Από την πλευρά του, ο δανειολήπτης αντέδρασε στη διαταγή πληρωμής και ενημέρωσε την εταιρεία διαχείρισης ότι άσκησε το δικαίωμά του να την προσβάλει ενώπιον του δικαστηρίου με ανακοπή. Και δήλωσε ότι δεν θα συζητήσει άλλο για διευθέτηση μέχρι να εκδοθεί η δικαστική απόφαση.
  • Η επόμενη κίνηση της εταιρείας διαχείρισης ήταν καθαρά τιμωρητική: λίγες ημέρες αργότερα, ενημέρωσε τον δανειολήπτη ότι άλλαξε η πρόταση για διευθέτηση και το ποσό ανέβηκε από τα 9.500 ευρώ στα 12.000 ευρώ! Προφανώς, με την κίνηση αυτή η εταιρεία διαχείρισης δεν επιδιώκει να διευκολύνει την επίτευξη μιας συμβιβαστικής λύσης, αλλά μόνο να... εκδικηθεί τον δανειολήπτη για το θράσος του να ασκήσει νόμιμα δικαιώματα ενώπιον δικαστηρίου.
Ακολουθήστε το Sofokleousin.gr στο Google News
και μάθετε πρώτοι όλες τις ειδήσεις
Ετικέτες servicers