Διεθνή

Τα ελληνικά τυριά «κερδίζουν» στην αγορά της Γαλλίας


Αύξηση, κατά 11,74% σε αξία και 49,50% σε όγκο, σημείωσαν οι εξαγωγές ελληνικών τυριών στη Γαλλία το 2017, σύμφωνα με έκθεση του γραφείου Οικονομικών και Εμπορικών Υποθέσεων της ελληνικής πρεσβείας στο Παρίσι. Βασικό εξαγωγικό μας προϊόν είναι η φέτα, με τη Δανία, ωστόσο, να καταλαμβάνει σημαντικό μερίδιο και σε αυτή την αγορά.

   Όπως αναφέρεται στην έκθεση, η Γαλλία αποτελεί η ίδια έναν από τους σημαντικότερους εξαγωγείς τυροκομικών προϊόντων, ωστόσο, εισάγει, επίσης, αξιόλογες ποσότητες τυριών, η αξία των οποίων ανήλθε σε 1,5 δισ. ευρώ το 2017, με το συντριπτικό ποσοστό αυτών να προέρχεται από τις χώρες της ΕΕ.

   Η Ελλάδα καταλαμβάνει τη 10η θέση μεταξύ των προμηθευτών της Γαλλίας,  όπως μεταδίδει το ΑΜΠΕ, με συνολικές εξαγωγές αξίας 21,8 εκατ. ευρώ και ποσότητας 4.255 τόνων, καταλαμβάνοντας μερίδιο 1,43% σε όρους αξίας και 1,22% σε όρους ποσότητας επί των συνολικών εισαγωγών τυροκομικών προϊόντων της Γαλλίας, σύμφωνα με στοιχεία της Eurostat.

   Το συντριπτικό μερίδιο των εξαγωγών αυτών καταλαμβάνει ένα και μοναδικό προϊόν, η φέτα, η οποία αντιπροσωπεύει το 97,7% των συνολικών ελληνικών εξαγωγών τυροκομικών προϊόντων στη Γαλλία. Οι εξαγωγές φέτας από την Ελλάδα προς τη Γαλλία ανήλθαν σε 21,3 εκατ. ευρώ και 4.152 τόνους το 2017, αυξημένες κατά 12% σε όρους αξίας και 50% σε όρους ποσότητας.

   Η Γαλλία κατά το 2017 εισήγαγε φέτα αξίας 39 εκατ. ευρώ και ποσότητας 7.366 τόνων, καταγράφοντας αύξηση 6,6% σε όρους αξίας και 24,4% σε όρους ποσότητας σε σχέση με το 2016.

   Η Δανία ο βασικός ανταγωνιστής στη φέτα

   Η φέτα αντιστοιχεί στο 2,55% των συνολικών γαλλικών εισαγωγών τυριών. Η Ελλάδα κατέχει την πρώτη θέση μεταξύ των προμηθευτών της Γαλλίας, με εξαγωγές αξίας 21,3 εκατ. ευρώ και μερίδιο 54,6% επί των συνολικών γαλλικών εισαγωγών. Στη 2η θέση βρίσκεται η Δανία με εξαγωγές αξίας 9,2 εκατ. ευρώ (οι οποίες ωστόσο κινούνται πτωτικά) και μερίδιο 23,6% και ακολουθούν η Γερμανία (εξαγωγές 3,2 εκατ. ευρώ, μερίδιο 8%), η Ιταλία (εξαγωγές 2,9 εκατ. ευρώ, μερίδιο 7,7%) και η Ισπανία (εξαγωγές 2,1 εκατ. ευρώ, μερίδιο 5,4%).

   Όπως σημειώνεται στη σχετική έκθεση, το τυρί είναι ένα ιδιαίτερα δημοφιλές προϊόν στη Γαλλία και αποτελεί πραγματικά μέρος της πολιτιστικής ταυτότητάς της, με το εύρος των ειδών του να φθάνει τα 400. Με συνολική εγχώρια παραγωγή τυριών 1,9 εκατ. τόνων το 2016 και περί τις 1.600 τυροκομικές εταιρείες, η Γαλλία αποτελεί έναν από τους σημαντικότερους παραγωγούς τυροκομικών προϊόντων παγκοσμίως.

   Οι Γάλλοι είναι από τους μεγαλύτερους καταναλωτές τυριών, με περίπου το 1/2 του πληθυσμού να καταναλώνει τυρί ημερησίως.

   Με συνολικές πωλήσεις που ανήλθαν σε 8 δισ. ευρώ το 2016, οι μεγάλες αλυσίδες λιανικής πώλησης (υπεραγορές τροφίμων και σούπερ μάρκετ) αποτελούν τα σημαντικότερα δίκτυα διανομής, ενώ ακολουθούν οι ανεξάρτητοι έμποροι και τα εξειδικευμένα τυροκομικά καταστήματα, τα οποία γίνονται ολοένα και πιο δημοφιλή τα τελευταία χρόνια, καθώς οι καταναλωτές αναζητούν πιο παραδοσιακά και αυθεντικά προϊόντα.

Διαβαστε επισης