Πολιτική

ΣΥΡΙΖΑ: Απροστάτευτοι εργαζόμενοι και επιβάτες των ΜΜΜ απέναντι στον κορονοϊό


Το γεγονός ότι «οι εργαζόμενοι στα ΜΜΜ και το επιβατικό κοινό είναι απροστάτευτοι απέναντι στον κορονοϊό και τα ελλιπή μέτρα υγιεινής και ασφάλειας εν μέσω πανδημίας», καταγγέλλουν 43 βουλευτές του ΣΥΡΙΖΑ- Προοδευτική Συμμαχία με ερώτηση τους, που κατατέθηκε με πρωτοβουλία του τομεάρχη Υποδομών & Μεταφορών, Νίκου Παππά.

Όπως σημειώνουν, η κατάσταση των αστικών συγκοινωνιών και τα φαινόμενα συνωστισμού επιτείνουν τη διασπορά του κορονοϊού. Η κατάσταση αυτή, προσθέτουν, προκύπτει από:

  • Τη μη αύξηση των δρομολογίων των ΜΜΜ, ιδιαίτερα μετά το πρώτο lockdown.
  • Τη μη προμήθεια νέων οχημάτων για τις αστικές συγκοινωνίες και την ταυτόχρονη ακύρωση του διαγωνισμού της διακυβέρνησης του ΣΥΡΙΖΑ για 750 νέα λεωφορεία καθώς και την απένταξη προγράμματος με εξασφαλισμένη χρηματοδότηση από το ΠΕΠ Αττικής για 92 λεωφορεία.
  • Τη μη επισκευή 270 τουλάχιστον λεωφορείων και τρόλεϊ που βρίσκονται στα αμαξοστάσια.
  • Την ακινητοποίηση 100 οχημάτων λόγω έλλειψης οδηγών.
  • Την καθυστέρηση δημοσίευσης της προκήρυξης για προσλήψεις οδηγών και τεχνιτών, αλλά και τη μη άρση των αποσπάσεων οδηγών σε υπουργικά και βουλευτικά γραφεία.
  • Τη γενικότερη υποστελέχωση των Οργανισμών των αστικών συγκοινωνιών.
  • Την καθυστερημένη χρονικά και με αρκετά γκρίζα σημεία σύμβαση παραχώρησης συγκοινωνιακού έργου στα ΚΤΕΛ Αττικής ως λύση έκτακτης ανάγκης.

Οι βουλευτές της αξιωματικής αντιπολίτευσης ερωτούν τους συναρμόδιους υπουργούς Υποδομών & Μεταφορών, Οικονομικών και Υγείας:

  1. Ποια ακριβώς μέτρα προστασίας (υγιεινής και ασφάλειας) έχουν λάβει οι εταιρείες αστικών συγκοινωνιών Ο.ΣΥ. Α.Ε. και ΣΤΑ.ΣΥ. Α.Ε. για εργαζόμενους και επιβάτες εν μέσω πανδημίας;
  2. Έχουν εφοδιαστεί οι εργαζόμενοι με τα κατάλληλα Μέσα Ατομικής Προστασίας (Μ.Α.Π.), σύμφωνα με τις κατά περίπτωση ειδικές οδηγίες / κατευθύνσεις του Ε.Ο.Δ.Υ., της Εθνικής Επιτροπής Προστασίας Δημόσιας Υγείας και αποφάσεις αρμοδίων φορέων;
  3. Ποιες συμβάσεις παροχής υπηρεσιών απολύμανσης έχουν συναφθεί για τις εγκαταστάσεις και το τροχαίο υλικό των εταιριών Ο.ΣΥ. Α.Ε. και ΣΤΑ.ΣΥ. Α.Ε. και ποια τα απολογιστικά στοιχεία υλοποίησης και καλής εκτέλεσης των συμβάσεων αυτών ως την ημέρα κατάθεσης της παρούσης;
  4. Ποιες συμβάσεις παροχής υπηρεσιών διαχείρισης του επιβατικού κοινού με σκοπό την αποφυγή συγχρωτισμού έχουν συναφθεί για τις εγκαταστάσεις-σταθμούς της ΣΤΑ.ΣΥ. Α.Ε. και ποια τα απολογιστικά στοιχεία υλοποίησης και καλής εκτέλεσης των συμβάσεων αυτών ως την ημέρα κατάθεσης της παρούσης;
  5. Εφαρμόζεται τακτικό πρόγραμμα καθαρισμού και απολύμανσης στο εσωτερικό των οχημάτων ιδιαίτερα στις χειρολαβές και στους διακόπτες στάσης καθώς και στα συστήματα αερισμού και κλιματισμού με φάρμακα/υλικά καθαριότητας εγκεκριμένα από τον Ε.Ο.Φ.;
  6. Έχουν γίνει προληπτικά test στο προσωπικό των εταιρειών από συνεργεία του Ε.Ο.Δ.Υ.; Πόσα ακριβώς και ποια τα αποτελέσματα;
  7. Υπάρχει σχεδιασμός της Ο.ΣΥ. Α.Ε. για πλήρη απομόνωση του χώρου των οδηγών λεωφορείων, όπως συμβαίνει σε τραμ και συρμούς του μετρό;