Ελλάδα

Συνεχίζεται το θρίλερ με την πτώση του Antonov στην Καβάλα


Συνεχίζεται το θρίλερ με την πτώση του Antonov στη Καβάλα, με τελευταία εξέλιξη το διάβημα της Ελλάδας στη Σερβία για το φορτίο του μοιραίου αεροσκάφους. Ωστόσο παρά τα όσα έχουν το φως της δημοσιότητας υπάρχει ένα πέπλο μυστηρίου για τα πολλά ερωτηματικά που γεννιούνται αναφορικά με την υπόθεση.

Με εντολή του υπουργού Εξωτερικών, Νίκου Δένδια, ο πρέσβης της Ελλάδας στο Βελιγράδι θα πραγματοποιήσει άμεσα διάβημα αναφορικά με την ανάγκη πρότερης ενημέρωσης της ελληνικής πλευράς από την σερβική για την φύση του φορτίου του αεροσκάφους που κατέπεσε πλησίον της Καβάλας το Σάββατο βράδυ.

Όπως αναφέρουν πληροφορίες που επικαλείται ο ΑΝΤ1, οι ελληνικές Αρχές δεν είχαν ενημερωθεί για το φορτίο που μετέφερε το Antonov και αυτό γιατί η Σερβία, από όπου ξεκίνησε το δρομολόγιο αλλά και όπου εδρεύει η εταιρεία που το ναύλωσε, όφειλε να έχει ενημερώσει την πρεσβεία της στην Αθήνα ότι το συγκεκριμένο αεροσκάφος μετέφερε «ευαίσθητο» φορτίο.

Η σερβική πρεσβεία στην Αθήνα, από την πλευρά της, έπρεπε να έχει ενημερώσει το υπουργείο Εξωτερικών, το οποίο με τη σειρά του θα ενημέρωνε βάσει της συγκεκριμένης διαδικασίας την Υπηρεσία Πολιτικής Αεροπορίας, η οποία και θα έδινε τη σχετική άδεια διέλευσης από τον ελληνικό εναέριο χώρο.

Αρκετοί ήταν μάλιστα οι πολίτες που έσπευσαν στο site της Ελληνικής Επιτροπής Ατομικής Ενέργειας, προκειμένου να δουν τις μετρήσεις της ραδιενέργειας στην περιοχή. Αυτό που διαπίστωσαν ωστόσο ήταν ότι ο σταθμός της Καβάλας, ήταν εκτός λειτουργίας.

Παράλληλα συνεχίστηκε η ειδική επιχείρηση των Ενόπλων Δυνάμεων και των δυνάμεων της Πολιτικής Προστασίας προκειμένου να απομακρυνθούν από το χώρο συντρίμμια, βλήματα και άλλα στρατιωτικά υλικά από το μοιραίο Antonov-12.

Εντούτοις παραμένει σε ισχύ μέχρι νεωτέρας η απαγόρευση της κυκλοφορίας οχημάτων και πεζών στις αγροτικές περιοχές των Αντιφιλίππων και Παλαιοχωρίου.

Ερωτηματικά

Αναπάντητα παραμένουν τα ερωτήματα σχετικά με το φορτίο του ουκρανικού εμπορικού αεροσκάφους που με 8 άτομα πλήρωμα φέρεται να μετάφερε πυρομαχικά από την πόλη Νις της Σερβίας στο Μπαγκλαντές με ενδιάμεσους σταθμούς το Αμμάν της Ιορδανίας, το Ριάντ της Σαουδικής Αραβίας και το Αχμενταμπάντ της Ινδίας.

Παρά το γεγονός ότι οι Σέρβοι υποστηρίζουν πως το φορτίο αφορούσε εκπαιδευτικά και φωτιστικά βλήματα όλμων, πηγές της Πολιτικής Αεροπορίας λένε στην εφημερίδα "ΤΑ ΝΕΑ" ότι η συγκεκριμένη πτήση δεν είχε δηλωθεί ως cargo flight και ότι η αποφυγή προσδιορισμού του φορτίου παραπέμπει σε πρακτικές παράνομης διακίνησης χημικών και επικίνδυνων όπλων.

Σύμφωνα με την επίσημα ανακοίνωση της ΥΠΑ: Στον Ελληνικό εναέριο χώρο εισήλθε στις 22:09 τοπική ώρα. Το αεροπλάνο στις 22:37 ενημέρωσε το Κέντρο Ελέγχου Περιοχής Αθηνών - Μακεδονίας (ΚΕΠΑΘΜ) ότι λόγω προβλήματος (operation reasons) δεν θα συνεχίσει για το τελικό του προορισμό και ότι θα γυρίσει πίσω στο αεροδρόμιο αναχώρησης. Στις 22:42 πετώντας ανατολικά της Χαλκιδικής ενημέρωσε τους Ελεγκτές εναέριας κυκλοφορίας στην προσέγγιση Θεσσαλονίκης ότι έχει πρόβλημα στον κινητήρα νούμερο τέσσερα (4) αναφέροντας: may day φωτιά στον κινητήρα τέσσερα. Η ΥΠΑ άμεσα κήρυξε κατάσταση κινδύνου με την ενεργοποίηση των σχετικών διαδικασιών που προβλέπονται. Στις 22:45 το αεροσκάφος είχε συνομιλία με τον πύργο ελέγχου Καβάλας και ενημέρωσε ότι κατευθύνεται για αναγκαστική προσγείωση. Αμέσως δόθηκε άδεια προσγείωσης για το αεροδρόμιο της Χρυσούπολης στην Καβάλα. Στις 22:47 το στίγμα του αεροσκάφους χάθηκε από τα ραντάρ της εναέριας κυκλοφορίας.

Διαβαστε επισης