AUTOin

Συναρπάζει το νέο Honda CR-V 1.5


Η νέα γενιά του Honda CR-V, συμβάλει καθοριστικά στη προσπάθεια της ιαπωνικής μάρκας να προσεγγίσει την premium κατηγορία των αυτοκινήτων. Το μεσαίου μεγέθους SUV, φέρει πλήθος στοιχείων που συναντάμε στα πολυτελή αυτοκίνητα.

Πρόκειται για την πιο ολοκληρωμένη πρόταση της ιαπωνικής φίρμας στη κατηγορία των οχημάτων ελεύθερου χρόνου. Η νέα γενιά του Honda CR-V, ανοίγει νέους δρόμους στην εταιρεία και αποτελεί τον προάγγελο των μελλοντικών μοντέλων που θα δώσουν την μάχη στο στίβο των παγκόσμιων πωλήσεων.

Η δοκιμή μεγάλης διάρκειας έγινε με την πιο πλήρη έκδοση που εισάγεται στην Ελλάδα. Το αυτοκίνητο που παραχώρησε η επίσημη αντιπροσωπεία στην Ελλάδα, διαθέτει όλα τα τελευταία τεχνολογικά συστήματα που έχει στη διάθεση της η εταιρεία. Ο κινητήρας έχει χωρητικότητα 1.500 κ.εκ. καταναλώνει βενζίνη και αποδίδει 193 ίππους. Πρόκειται για ένα εξελιγμένο μοτέρ που εκτός από την υψηλή ισχύ προσφέρει και μεγάλη ποσότητα ροπής. Η μέγιστη τιμή της ροπής καθορίστηκε στις 24,8 χλγμ.

Το κιβώτιο ταχυτήτων ανήκει στη κατηγορία των αυτόματων διατάξεων. Είναι μια διάταξη τύπου CVT, με αναθεωρημένη λειτουργία. Το πακέτο των τεχνολογιών συμπληρώνει το εξελιγμένο σύστημα τετρακίνησης το οποίο είναι ιδιαίτερα χρήσιμο αυτές τις ημέρες που μας έχει επισκεφθεί ο χιονιάς.

Όπως διαπιστώθηκε κατά την διάρκεια της δοκιμής το ιαπωνικό SUV, είναι κατάλληλο κυρίως για ταξίδια. Λόγω του μήκους του, η χρήση στο αστικό περιβάλλον, δημιουργεί δυσκολίες στη κίνηση και στην εύρεση χώρου για στάθμευση. Ωστόσο, το τεχνολογικό του υπόβαθρο και το επίπεδο άνεσης που παρέχει, είναι παράγοντες που εξασφαλίζουν την απρόσκοπτη κίνηση του αυτοκινήτου ακόμη και στο κέντρο της πόλης, αρκεί να έχει υπολογιστεί η έξτρα δαπάνη για τα καύσιμα σε σχέση με ένα μικρότερο αυτοκίνητο που έχει σαν κύρια αποστολή τη χρήση στο αστικό περιβάλλον. Αναμφισβήτητα ένα τέτοιο μοντέλο σαν το ιαπωνικό όχημα ελεύθερου χρόνου έχει σχεδιασθεί για να προσφέρει τις υπηρεσίες του σε ταξίδια και αποδράσεις.

Η εμφάνιση του είναι εντυπωσιακή και δείχνει την κατεύθυνση της μάρκας στον τομέα της σχεδίασης. Οι διευρυμένες γυάλινες επιφάνειες ταιριάζουν στο σχήμα του αυτοκινήτου και εξασφαλίζουν απρόσκοπτη ορατότητα. Ο εσωτερικός χώρος είναι ένα ακόμη πλεονέκτημα του αυτοκινήτου. Η κατάλληλη διαμόρφωση του σαλονιού, το αυξημένο μεταξόνιο(2.662 χιλ.) και η ειδικότητα των Ιαπώνων να εκμεταλλεύονται κάθε διαθέσιμο χιλιοστό, έχουν σαν αποτέλεσμα την παροχή μεγάλων χώρων ικανών να φιλοξενήσουν πέντε επιβάτες.

Αξίζει να τονισθεί και η προσπάθεια να επιλέγουν νέα καθίσματα υψηλών προδιαγραφών τα οποία συμβάλουν στο άνετο ταξίδι και μειώνουν την καταπόνηση των επιβατών. Το υψηλό επίπεδο άνεσης προσφέρεται και στους πίσω επιβάτες που απολαμβάνουν το μεγάλο μήκος στη περιοχή των γονάτων, το επίσης μεγάλο πλάτος καθώς και το διευρυμένο ύψος.

Ένα ακόμη στοιχείο που παίζει καθοριστικό ρόλο στην αξιολόγηση του ιαπωνικού SUV είναι η προσθήκη πολλών premium στοιχείων. Τόσο ο εξοπλισμός, όσο και τα υλικά παραπέμπουν σε αντίστοιχα μοντέλα της πολυτελούς κατηγορίας. Η προσπάθεια των Ιαπώνων υποστηρίχθηκε από την επιλογή ακριβών πλαστικών και άλλων υλικών που αυξάνουν την αξία της κατασκευής και συνάδουν στη νέα τάση που θέλει την δημιουργία μοντέρνου, πρακτικού και πολυτελούς περιβάλλοντος. Ο αποθηκευτικός χώρος είναι μεγάλος και κατάλληλος για να φιλοξενήσει τις αποσκευές μια τετραμελούς οικογένειας. Έχει χωρητικότητά 561 λίτρα, με την αναδίπλωση των πίσω καθισμάτων αγγίζει τα 1.123 λίτρα.

Ο κινητήρας από την στιγμή που θα ενεργοποιηθεί είναι έτοιμος για την ικανοποίηση των επιθυμιών του οδηγοί. Οι 193 ίπποι και η υψηλή ροπή συνδυάζονται με άριστο τρόπο για να έχει ο οδηγός στη διάθεση του μεγάλη ποσότητα ενέργειας σε όλο σχεδόν το φάσμα της λειτουργίας του μοτέρ. Η μέγιστη ισχύς παράγεται στις 5.600 σ.α.λ. και η ροπή παρέχεται από τις 2.000 σ.α.λ.- 5.000 σ.α.λ. Η απόδοση είναι γραμμική και με μικρή προσπάθεια το κοντέρ δείχνει απαγορευτικές ταχύτητες. Για τα πρώτα 100 χλμ./ώρα από στάση απαιτούνται 10’’. Το αυτοκίνητο βάρους 1.705 κιλών έχει την ικανότητα αν το επιτρέπουν οι συνθήκες να κινείται με ανώτατη ταχύτητα 200 χλμ./ώρα. Στη δοκιμή η μέση κατανάλωση βενζίνης ήταν 10 λίτρα/100χλμ. Εκπομπές CO2 196 γραμ./χλμ. Ο κατασκευαστής ανακοίνωσε μέση κατανάλωση καυσίμου 8,7 λίτρα/100χλμ. σύμφωνα με την μέτρηση WLTP.

Ο κινητήρας χάρη στη βελτιωμένη λειτουργία του δεν παράγει υψηλά επίπεδα θορύβου. Ακόμη και σε υψηλές ταχύτητες το επίπεδο θορύβου στη καμπίνα είναι χαμηλό και δεν επιβαρύνει τους επιβάτες. Η ποιότητα κύλισης βρίσκεται στο ανώτερο επίπεδο της κατηγορίας. Η οδική συμπεριφορά είναι καλή και ικανοποιεί τις ανάγκες κίνησης στην άσφαλτο καθώς και στο off road. Οι νέες διατάξεις των αναρτήσεων εξασφαλίζουν καλό κράτημα και άνεση. Περιορισμένες κλίσεις στις στροφές.

Οι Ιάπωνες μηχανικοί κατάφεραν να εξαλείψουν τις περισσότερες αδυναμίες του αυτόματου κιβωτίου CVT. Όπως είναι γνωστό αυτές οι διατάξεις, που χρησιμοποιούνται από πολλούς κατασκευαστές αυτοκινήτων γιατί έχουν μικρό βάρος και χαμηλό κόστος, λόγω της φιλοσοφίας της λειτουργίας τους, παράγουν θόρυβο και πατινάρουν. Η νέα διάταξη είναι μια από τις πιο αξιόλογες της αγοράς και συμβάλει στην αξιοποίηση των ικανοτήτων του κινητήρα. Ο οδηγός, προσλαμβάνει την άμεση απόδοση του κιβωτίου και εκμεταλλεύεται τις δυνατότητες που του παρέχει το ισχυρό μοτέρ. Ο θόρυβος είναι αισθητά μειωμένος ακόμη και όταν ο οδηγός πατήσει τέρμα το γκάζι για να επιτύχει την καλύτερη δυνατή επιτάχυνση.

Η νέα γενιά του CVT, που τοποθετήθηκε στο νέο Hoda CR-V, περιλαμβάνει μετατροπέα ροπής με δύο αποσβεστήρες στην εσωτερική φτερωτή, που βελτιώνει την λειτουργία και βοηθά να εξομαλύνεται η επιτάχυνση από στάση. Συγκριτικά με τα παραδοσιακά συστήματα CVT που παρουσιάζουν μία "σπογγώδη" αίσθηση σε απότομες επιταχύνσεις, η νέα μονάδα CVT της Honda προσφέρει, πιο άμεση σύνδεση με τις στροφές του κινητήρα, που οδηγεί σε πιο γραμμική απόκριση. Η απόκριση και η πληροφόρηση από το CVT στόχο είχε να παρέχει αίσθηση παρόμοια με ενός κιβωτίου διπλού συμπλέκτη.

Το CVT της Honda περιλαμβάνει δύο πρόσθετα προγράμματα που βελτιώνουν την ασφάλεια και την οδηγησιμότητα ανάλογα με τις συνθήκες:

  • Το Early Downshift During Braking (EDDB) χρησιμοποιεί τον κινητήρα για να υποστηρίξει τον οδηγό στο φρενάρισμα. Όταν το σύστημα αναγνωρίσει επιβράδυνση, κατηφόρα ή επικείμενη στροφή λόγω ενεργοποίησης των φρένων, το EDDB αυξάνει αυτόματα τις στροφές του κινητήρα για να αξιοποιήσει το φρένο του. Στη συνέχεια επιτρέπει στο όχημα να επιταχύνει άμεσα ξανά, μετά την επιβράδυνση ή το τέλος της στροφής.
  • Το Fast Off καταγράφει πόσο γρήγορα ο οδηγός αφήνει το γκάζι και διατηρεί τις στροφές του κινητήρα για να αξιοποιήσει το φρένο του σε περιπτώσεις που η πίεση του πεντάλ είναι ανεπαρκής. Το σύστημα αυτό έχει δοκιμαστεί εκτενώς για τους ευρωπαϊκούς αυτοκινητόδρομους υψηλών ταχυτήτων και πολλαπλών λωρίδων. Για παράδειγμα, το Fast Off αναγνωρίζει πότε ο οδηγός έχει προετοιμαστεί να προσπεράσει το προπορευόμενο όχημα, αλλά αδυνατεί να το εκτελέσει λόγω οχήματος που βρίσκεται στη διπλανή λωρίδα. Καθώς ο οδηγός αφήνει γρήγορα το γκάζι για να επιτρέψει στο πίσω όχημα να περάσει, το Fast Off διατηρεί ψηλά τις στροφές για να μπορέσει να ολοκληρωθεί η προσπέραση.

Όπως διαπιστώθηκε στη δοκιμή, το σύστημα τετρακίνησης έχει καλή απόδοση και συμβάλει στην ασφαλή κίνηση του μεγάλου αυτοκινήτου σε δρόμους με περιορισμένη πρόσφυση. Το σύστημα τετρακίνησης χρησιμοποιεί έναν πολύδισκο συμπλέκτη που συνδέει έναν άξονα μετάδοσης με το πίσω διαφορικό, και ελέγχεται από ένα ηλεκτρικό μοτέρ που κινεί μία υδραυλική αντλία. Η ελαφριά και αποδοτική σχεδίαση προσφέρει βέλτιστη ισορροπία επιδόσεων, με αυξημένη ικανότητα και ασφάλεια, σε συνθήκες εντός και εκτός δρόμου, χωρίς να προστίθεται περιττό βάρος στο σύστημα κίνησης. Όταν δεν είναι απαραίτητη η μεταφορά ροπής στους πίσω τροχούς, όπως όταν το όχημα ταξιδεύει με υψηλές ταχύτητες, ο άξονας μετάδοσης κίνησης στους πίσω τροχούς αποσυνδέεται για μείωση της μηχανικής αντίστασης.

Η νέα χαρτογράφηση της μονάδας ελέγχου AWD, όπως αναφέρει το ΑΜΠΕ, επιτρέπει τη μεταφορά μέχρι του 60% της ροπής στους πίσω τροχούς, όταν χρειάζεται, αλλά και μία συνολική αύξηση της ροπής μέσω του συστήματος – αύξηση 10% στα 550 Nm. Το αποτέλεσμα είναι βελτιωμένες επιδόσεις σε συνθήκες χαμηλής ελκτικής πρόσφυσης και μεγαλύτερη απόκριση και ικανότητα στις αναβάσεις. Μέσω της νέας χαρτογράφησης το νέο σύστημα AWD προσφέρει επίσης πιο δυναμικές επιδόσεις στις στροφές.

Το Ηonda CR-V 1.5 193 ίπποι AWD CVT, με επίπεδο εξοπλισμού Elegance και Navi κοστίζει 38.550 ευρώ. Οι σημαντικότερες παρατηρήσεις αφορούν την υψηλή τιμή πώλησης και την υψηλή κατανάλωση.

Διαβαστε επισης