Πολιτική

Συγκέντρωση στα logistics και μεταφορά μεριδίων


Οι μεγάλες 3PL «έφαγαν» τους μικρούς

Η Ελλάδα πλεονεκτεί λόγω της γεωγραφικής της θέσης, υστερεί, ωστόσο σε υποδομές και στην παροχή αποτελεσματικών διαδικασιών διεκπεραίωσης, ώστε ο κλάδος της εφοδιαστικής αλυσίδας,, να αποτελέσει σημαντικό κόμβο «υποδοχής» εμπορευμάτων».

Ο κλάδος των Υπηρεσιών Logistics προς Τρίτους, 3PL μέχρι και το 2008 έγραψε δυναμική ανάπτυξη, ωστόσο η συρρίκνωση των βιομηχανικών και εμπορικών δραστηριοτήτων των ελληνικών επιχειρήσεων συνέβαλε στη μείωση της ζήτησης των υπηρεσιών 3PL. Ακολούθως και στην σταδιακή συρρίκνωση της αξίας της αγοράς, ο ρυθμός της οποίας επιβραδύνεται από το 2012 και μετά. Η σωρευτική μείωση ήταν περίπου 26% την περίοδο 2008-2014 

Στο πλαίσιο αυτό οι μεγαλύτερες εταιρείες του κλάδου κερδίζουν συνεχώς μερίδιο αγοράς, σε βάρος μικρότερων εταιρειών αλλά και ορισμένων μεγάλων επιχειρήσεων που τα τελευταία χρόνια λόγω της οικονομικής συγκυρίας στη χώρα σταμάτησαν τη λειτουργία τους ή πτώχευσαν.

Η συνολική εγχώρια αγορά των υπηρεσιών 3PL εξακολούθησε την καθοδική της πορεία και το 2014, καταγράφοντας μικρή ποσοστιαία μείωση 1,5%. Περαιτέρω πτώση εκτιμάται ότι παρουσίασε η συνολική αξία της αγοράς 3PL και το 2015, με ποσοστό μεταξύ 2% και 3%.

Το σύνολο του ενεργητικού των εταιρειών βάσει  του δείγματος 31 επιχειρήσεων  εμφάνισε μικρή μείωση 3,4% το 2014 σε σχέση με το 2013, εξαιτίας κυρίως της μείωσης των ταμειακών διαθεσίμων και δευτερευόντως των απαιτήσεων. Τα ίδια κεφάλαια των επιχειρήσεων του δείγματος σημείωσαν πτώση 4,3%  το ίδιο έτος.

Από την ανάλυση των αποτελεσμάτων χρήσεως παρατηρείται ότι οι συνολικές πωλήσεις αυξήθηκαν οριακά κατά 1,2% το 2014/2013, ενώ τα συνολικά μικτά κέρδη μειώθηκαν κατά 13,4% την ίδια περίοδο, λόγω αύξησης του κόστους πωλήσεων

Διάρθρωση της αγοράς

Σχετικά με την διάρθρωση της αγοράς στην πρώτη θέση βρίσκεται η κατηγορία των τροφίμων και ποτών με ποσοστό 42%. Στην δεύτερη η κατηγορία των ηλεκτρονικών ειδών και αναλωσίμων με μερίδιο 10%. Στην τρίτη  τα φάρμακα και ο ιατροτεχνολογικός εξοπλισμός, οι ηλεκτρικές συσκευές καθώς και τα λοιπά προϊόντα, όπως  χαρτικά, χημικά, διαφημιστικό υλικό, κ.ά.) με μερίδιο 8% η κάθε κατηγορία.

Σύμφωνα με την ανάλυση, οι τρεις μεγαλύτερες εταιρείες κάλυψαν το 30% περίπου της αγοράς ενώ οι πέντε μεγαλύτερες απέσπασαν αντίστοιχο μερίδιο 37%.

Ακολουθήστε το Sofokleousin.gr στο Google News
και μάθετε πρώτοι όλες τις ειδήσεις