Μόνο μια παγκόσμια οικονομική ύφεση θα μπορούσε να αποτελέσει "τροχοπέδη" στα εν εξελίξει σχέδια της Sunlight, σύμφωνα με τον πρόεδρο και διευθύνων σύμβουλο κ. Βασίλη Μπιλλή, ο οποίος παρέθεσε τα βασικά σημεία προόδου της εταιρείας το 2017, σε σχετική συνέντευξη Τύπου.
Όπως εκτίμησε οι προοπτικές για το 2018 είναι ευοίωνες και η εταιρεία είναι έτοιμη να πρωταγωνιστήσει στις διεθνείς εξελίξεις των logistics, της ηλεκτροκίνησης και του Internet of Things. Συγκεκριμένα, οι τάσεις γύρω από την αγορά της μπαταρίας εστιάζεται στις ΑΠΕ και τα περονοφόρα οχήματα (κλάρκ), τομέας που η εταιρεία έχει διευρύνει το πελατολόγιο της και την παρουσία της διεθνώς.
Συνοπτικά, η εταιρεία συνεχίζει την ανοδική της πορεία έχοντας το 1ο εργοστάσιο στην Ευρώπη σε παραγωγή βιομηχανικών μπαταριών και εξαγωγές που ανέρχονται στο 92% του συνολικού τζίρου.
Σε χρηματοοικονομικό επίπεδο, η περσινή έκδοση του ομολόγου 50 εκ. απέφερε ένα σημαντικό reprofiling του δανεισμού ο οποίος διαμορφώνεται πλέον στα 67 εκ. από 75 εκ. ευρώ το 2016. Οι επενδύσεις ετησίως υπολογίζονται στα 4,5 εκ. ευρώ ενώ η στρατηγική της εταιρείας παραμένει αμετάβλητη, χωρίς καθαρή κερδοφορία και μέρισμα αλλά ισχυρή οργανική ανάπτυξη.
Τέλος, η προοπτική εισόδου στο ΧΑ ή σε άλλες αγορές δεν είναι κάτι αμελητέο: "Πιστεύουμε στην ελληνική αγορά, τα στελέχη μας έχουν εμπειρία από τις χρηματαγορές, είναι μια λύση που μπορούμε να την εξετάσουμε αν χρειαστεί", σημείωσε ο κ. Μπιλλής.
Διαβάστε: Βελτιωμένα τα μεγέθη της Sunlight του Π. Γερμανού
«Το 2017 ήταν μία χρονιά νέων υψηλών επιδόσεων οι οποίες αποτυπώθηκαν στα οικονομικά μας στοιχεία. Ακολουθώντας τη στρατηγική εξωστρέφειας που εφαρμόζουμε από την ίδρυση της εταιρείας μέχρι και σήμερα, αυξήσαμε το ποσοστό των εξαγωγών μας από 84% σε 92%. Αναμφισβήτητα, η αγορά αποθήκευσης ενέργειας βρίσκεται και θα συνεχίσει να βρίσκεται σε ανοδική τροχιά παγκοσμίως, γεγονός που δημιουργεί ευκαιρίες για περαιτέρω ανάπτυξη των πωλήσεών μας. Στόχος μας για το 2018, είναι η ενδυνάμωση της θέσης μας στις αγορές της Ευρώπης και της Αμερικής, δίνοντας έμφαση στο σχεδιασμό νέων, καινοτόμων προϊόντων από την ομάδα R&D μας στην Ξάνθη», συμπλήρωσε ο κ. Μπιλλής.
Ενδεικτικό είναι το στοιχείο πως στις μπαταρίες για τα περονοφόρα η αύξηση των πωλήσεων ανήλθε στο 38,5% σε σχέση με την περσινή αντίστοιχη χρονιά, όπως τόνισε ο εμπορικός διευθυντής κ. Λάμπρος Μπίσαλας. Πιο σημαντικό, όπως σημείωσε, είναι το γεγονός πλέον πως σε αυτόν τον τομέα η εταιρεία βρίσκεται στην τρίτη θέση παγκοσμίως.
Το "στοίχημα" σε ΗΠΑ και Ιταλία
Υψηλές είναι οι προσδοκίες για την εταιρεία όσον αφορά την παρουσία της στην Αμερική (κυρίως ΗΠΑ και Καναδά). Οι πωλήσεις σημείωσαν αύξηση 86% στην εν λόγω γεωγραφική περιοχή εστιάζοντας στην στην ανάπτυξη καινοτόμων προϊόντων και λύσεων, τόσο στην κατηγορία των Μπαταριών Έλξης, όσο και στην κατηγορία των Μπαταριών Εφεδρικής χρήσης.
Ειδικά στην αγορά των μπαταριών έλξης ενίσχυσε την συνεργασία της με τον Όμιλο Hyster-Yale, τον 6ο μεγαλύτερο κατασκευαστή περονοφόρων παγκοσμίως και συνέχισε επιτυχημένα τις προσπάθειες διείσδυσης στην αγορά της Αμερικής αυξάνοντας το δίκτυο διανομής της.
Σύμφωνα με την διοίκηση, η αμερικάνικη τεχνολογία/τεχνογνωσία είναι διαφορετική σε σχέση με την ευρωπαϊκή σε συγκεκριμένους τομείς και η Sunlight μπορεί να αποτελέσει την "αιχμή του δόρατος", προερχόμενη από την Γηραιά Ήπειρο.
Παράλληλα, κομβικής σημασίας θεωρείται το hub που δημιουργείται στην γειτονική Ιταλία. Όπως είχε παρατηρηθεί, αρκετά μεγάλοι πελάτες από την Β. Ευρώπη έβλεπαν κοστοβόρα την διαδρομή με αφετηρία την μονάδα της Ξάνθης. Υπό αυτό το πρίσμα, η Sunlight προσδοκά την σύναψη συμφωνιών πλέον με καλύτερους όρους ενώ από το επόμενο έτος θα είναι σε θέση να συμμετέχει σε περαιτέρω σημαντικούς διαγωνισμούς. Σύμφωνα με τον κ. Μπιλλή, η παραγωγή στην Ξάνθη δεν επηρεάζεται (αλλά δημιουργούνται προοπτικές ενίσχυσης) καθώς στην Ιταλία θα πραγματοποιείται η συναρμολόγηση των μπαταριών.
Τέλος, σε άλλα νέα, ο κλάδος των Μπαταριών Εφεδρικής Χρήσης (Reserve Power) αποτέλεσε επίσης ισχυρό πυλώνα στην επιτυχημένη πορεία της εταιρείας. Τη χρονιά που πέρασε, η εταιρεία τόνωσε το παγκόσμιο δίκτυο των πωλητών της πετυχαίνοντας μεγέθυνση των μεριδίων της.
Παράλληλα, διατήρησε την ηγετική της θέση στον κλάδο των Μπαταριών Προηγμένης Τεχνολογίας συνάπτοντας νέες συμφωνίες με τα Ναυτικά της Ιταλίας και της Νορβηγίας, κατόπιν συμμετοχής σε σχετικούς διεθνείς διαγωνισμούς. Τέλος, σε ο, τι αφορά τον κλάδο των Καταναλωτικών Μπαταριών, αύξησε περαιτέρω της πωλήσεις της, εντείνοντας την παρουσία της στις αγορές της Αφρικής.