Ο ΑΔΜΗΕ θα αναλάβει εκτός απροόπτου την υλοποίηση του project ηλεκτρικής διασύνδεσης της Κρήτης με την Αττική, που θα διασφαλίσει την ενεργειακή επάρκεια στο νησί, μετά την αναγκαστική –λόγω ευρωπαϊκών Κανονισμών – διακοπή λειτουργίας ντιζελοκίνητων μονάδων της ΔΕΗ.
Το έργο αποτελεί κομμάτι του μεγάλου δικτύου διασύνδεσης Ισραήλ –Κύπρου –Κρήτης-Αττικής, για το οποίο υπάρχει μεγάλο ενδιαφέρον από την ΕΕ και από διεθνείς επενδυτές.
Σύμφωνα με τον αρχικό σχεδιασμό, την υλοποίηση τους θα αναλάμβανε κοινοπρακτικό σχήμα αποτελούμενο από τον ΑΔΜΗΕ και την EuroAsia Interconnector, η οποία έχει αναλάβει το διεθνές κομμάτι του έργου (τη διασύνδεση Ισραήλ- Κύπρου –Κρήτης).
Όμως οι διαπραγματεύσεις έχουν οδηγηθεί σε αδιέξοδο, καθώς και οι δύο πλευρές θέλουν να έχουν την εποπτεία. Μπροστά στον κίνδυνο να καθυστερήσει η έναρξη εργασιών και η διασύνδεση να μην ολοκληρωθεί μέχρι το 2020 που θα διακοπεί η λειτουργία ντιζελοκίνητων μονάδων στην Κρήτη, η ΡΑΕ αποφασίζει να προχωρήσει το έργο με ανάθεση.
Σύμφωνα με πληροφορίες που δημοσίευσε το Euro2day, Ρυθμιστική Αρχή Ενέργειας έχει κινήσει ήδη τις διαδικασίες για να αναθέσει το έργο στον ΑΔΜΗΕ, με προοπτική να το υλοποιήσει σε σύμπραξη με το Δημόσιο.
Όπως αναφέρεται στο ρεπορτάζ, προκειμένου να ξεπεράσει τον σκόπελο της απευθείας ανάθεσης χωρίς διαγωνιστικές διαδικασίες, ενδέχεται να θέσει όρους στον Διαχειριστή: Θα ζητήσει να συσταθεί εταιρία ειδικού σκοπού, όπου το πλειοψηφικό ποσοστό θα έχει ο ΑΔΜΗΕ και το υπόλοιπο πακέτο μετοχών θα παραχωρηθεί σε ιδιώτες με πλειοδοτικό διαγωνισμό.
Σημειώνεται ότι για την υλοποίηση του συγκεκριμένου έργου και άλλων επενδύσεων, ο ΑΔΜΗΕ έχει εξασφαλίσει χρηματοδότηση 190 εκατ. ευρώ από την Bank of China.